Za duze ladowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam jedyny problem jak zawsze z pradem.Mam za duze ladowanie na wolnych obrotach jest oki a jak dodam gazu to wskazuwka odrazu wskakuje az do konca woltomierza powyrzej tej 16 . Wymienilem cala podkowe z diodami regolator szczotki .i nadal tak jest. Nie mam juz pojecia co z tym zrobic. A i jeszcze jedno regolator wstawilem elektroniczny 9d mowili w sklepie ze bedzie dobry.ale cos mi sie nie wydaje. Pomocy.

Pozdro Wojtas
  
 
wymien regulator napiecia na naj - nor - mal - niej - szy

  
 
I sprawdz jeszcze prad wzbudzenia alternatora.przy braku pradu wzbudzenia potrafi skoczyc prad ładowania
  
 
Zaloz mase na silnik ! Dodaj druga mase na silnik, i powinny problemy zniknac.
I poczytaj forum - bylo o tym wiele razy.

Mnie tez zdawalo sie ze mialem mase, ale jej nie mialem(pomimo ze kabel szedl)
Wiazke srebrna, albo miedziana, od masy gdzie akumulatorowa klema dokrecona, az do silnika pociagnij - pod srube od kolektora wydechowego(albo ssacego) - ja mialem na pompie wody i nie dzialalo - mialem przeladowanie non stop.
Z tym ze jak brakuje masy - to moze juz byc regler walniety.
  
 
i sprawdz jeszcze lampke od ładowania w niektórych ładach a moze i we wszystkich prad wzbudzenia idzie przez zarówke i po wymianie zarowki wszystko mija
  
 
Cytat:
krzychuk Wysłany: 2006-05-28 22:03:28

i sprawdz jeszcze lampke od ładowania w niektórych ładach a moze i we wszystkich prad wzbudzenia idzie przez zarówke i po wymianie zarowki wszystko mija


w niektórych 2107 jest fabryczny brak kontrolki ładowania, po prostu rezygnacja inżynierów z Vaza z powodu instalowania woltomierza, kompletnie zrypany pomysł...poruszałem już to na forum.
  
 
Sprawdz dokładnie ten reulator bo miałem ten sam problem ze wskazówka ładowania wariowała, kupiłem nowy a nowy niestety był nielepszy i przez to zalatwiłem akumulator
  
 
a czasem nie pomyliłeś kabli na regulatorze napięcia
15 dochodzi prąd od zapłonu w przypadku gdy masz 6 diod, a jeśli masz 9 to idzie od alternatora z kontrolki ładowania (wyjście z alternatora w plastykowej osłonie
67 idzie na szczotki
jeśli to nie to opisz jak masz podłączony alternator

adasiek_w w 2107 jest kontrolka ładowania trzeba ją tylko podłączyć u mnie była nawet żarówka jedynie mósiałem puścić kabel od alternatora do kontrolki

[ wiadomość edytowana przez: ozan dnia 2006-05-29 11:03:20 ]
  
 
Witam !!!
Dzieki za wszystkie posty.Dzis kupilem nowy regolator6 diodowy fiatoski i nowy akumul. bo tamten juz nie trzymal pradu od tego wielkiego ladowania. No i jak reka odjal wskazowka woltomierza pokazuje lekko powyrzej 8emki na zielonym polu i jest ok.

Dzieki jeszcze raz pozdro
  
 
Cytat:
ozan pisze Wysłany: 2006-05-29 10:58:42

jest kontrolka ładowania trzeba ją tylko podłączyć u mnie była nawet żarówka jedynie mósiałem puścić kabel od alternatora do kontrolki


u mnie również jest żarówka w desce rozdzielczej, ale nie ma żadnego wyprowadzenia na zewnątrz. Mam podpięty przewód, że jak zetknie się go z masą to żarówka świeci, ale to wszystko. Wiem że do prawidłowego działania kontrolki trzeba byłoby dorobić jeszcze przekaźnik, bo bezpośrednio do alternatora po prostu nie ma gdzie podłączyć żadnego przewodu. Jest tam jeden wolny styk, ale diabli wiedzą do czego on służy, bo nie jest to ani plus ani masa.
  
 
no jak mówił mi ostatnio elektryk to własnie ten wolny styl na lterku jest do podłaczenia tej lampki na desce ale jaki i co to nie mam pojecia
  
 
cały bajer polega na tym że w tym wolnym styku pojawia się napięcie gdy alternator ładuje
podłanczasz go pod przekaźnik i z drugiej strony do masy
przekaźnik kupujemy taki co jest zwarty jak nie dochodzi do niego prąd dzięki czemu będzie świeciła kontrolka
  
 
To jeszcze tylko sie spytam gdzie taki przekaźnik można dostać lub od czego będzie pasować, bo coś czuję że niektórym głowom w sklepie ciężko bedzie wytłumaczyć o co chodzi. Czy np podejdzie oryginalny przekaźnik kontrolki ładowania od jakiejś łądy czy od poloneza, czy może jeszcze czegoś innego?
  
 
przekaźniki takie są przy kontrolkach od ładowania
gdy alternator jest 6diodowy polonezy miały 9 diod więc tam nie będzie
ale przy kupnie trzeba patrzeć na schemacik na przekaźniku
  
 
Jeżeli dobrze kombinuje to taki przekaźnik chyba podejdzie i da sie z tego zrobić takżeby działało. Proszę napisać czy dobrze kombinuję
  
 
dobry, ten przekaźnik nadaje się do wszystkiego także do kontrolki ładowania