MotoNews.pl
  

Podświetlane przełączniki na konsoli środkowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Założyłem u siebie podświetlane przełączniki. Plus i minus pociągnąłem od włącznika świteł.
No i mam problem, ponieważ gdy włączę światła wszystko (podświetlane przełączniki) gaśnie. Na pozyczyjnych spoko się pali, ale jak włączę św mijania to kibel.
Co to może być? Czy źle coś podłączyłem?
Czy w Caro to jest jakoś inaczej zrobione?
  
 
W Caro podświetlenie uruchamia się po przekręceniu kluczyka. Światła w Fiacie o ile pamiętam to działają tak, że jak przełączysz na krótkie to pozycyjne pobierają od nich napięcie a na tym kabelku co do nich idzie od wyłącznika - prądu nie ma. Tak, że musisz coś zmienić. Najlepiej ze schematem w ręku.
  
 
dzięki za odpowiedź... będę musiał w takim razie ciągnąć kabelek do stacyjki.
  
 
Zawsze można zostać przy przełączniku i zakombinować coś z diodami
  
 
Na chłopski rozum wystarczy podpiąć podświetlenie pod kabelek wychodzacy z wyłacznika świateł.Po załaczeniu pozycyjnych na kabelku pojawia się prąd i wszystko ładnie świci
Jak wynajdę schemacik spod góry gratów w garazu to powiem ci jaki kolor kabelka jest
  
 
a da sie jakos przerobic wlacznik podgrzewania tylnej szyby z caro zeby nei odskakiwal? np przez wykorzystanie czesci z wlacznika swiatla przecilmgielnego tylko zmieniajac klawisz z obrazkiem?

  
 
Da się,chodzi o to,żeby wyłącznik spełniał swoje zadanie,więc kwestia podpięcia odpowiednich styków i przełożenia samego "klawisza".Lekka rzeźba,ale da się zrobić.
  
 
a i jeszcze jedno, w poldku klawisz od wentylatora jest taki z plynna regulacja

w 125p i starych poldach silnik jest 2 biegowy, jakbym chcial takie cos polaczyc z silnikiem nagrewnicy to wystarczy podlaczyc przewod szybszego biegu pod ten przelacznik?

w caro jak wyglada silnik nagrzewnicy? czy to jest taki sam jak w starym poldzie ale tylko bez wyjscia na wolny bieg?
  
 
Cytat:
2004-09-29 22:27:07, Samael pisze:
a da sie jakos przerobic wlacznik podgrzewania tylnej szyby z caro zeby nei odskakiwal? np przez wykorzystanie czesci z wlacznika swiatla przecilmgielnego tylko zmieniajac klawisz z obrazkiem?


Mozna nieco prościej, a w każdym razie inaczej . Wystarczy wstawić zwykły przekaźnik i podpiąć go tak, żeby "sam się trzymał" po podaniu impulsu z przełacznika. Plusem (dla niektórych może być to minusem ) jest to, że po wyłaczeniu zapłonu i jego ponownym włączeniu ogrzewanie nie załączy się samo, więc jeśli nie będzie takiej potrzeby to można o nim spokojnie zapomnieć .
  
 
W przełączniku od szyby wystarczy zmienić ten metalowy styk , ja użyłem jakiegoś ze starego włącznika ( przypiłowałem go od strony diody żeby nie zahaczał i działał super do czasu aż założyłem mirkoprocesor i przerobiłem go spowrotem)
A przycisk od wentylatora spalisz jeśli podłączysz tak jak piszesz.Trzeba odpiąć masę silnika od karoseri i do przełącznika podpiąc 2 kable z silnika i 2 zasilające ( jednym słowem 2 masy i 2 plusy ) plus silnika i masa silnika ( stary silnik ma 2 plusy bo ma 2 uzwojenia - do nowego przycisku wykorzystujesz tylko uzwojenie od szybkiego biegu ) oraz prąd + z instalacji i mase z karoseri. Przycisk jest podświetlany ciągle ( po przekręceniu kluczyka )
a w caro montowali 2 rodzaje firmy APE 4stopniowy i HYBRYDA bezstopniowy. hybryd ma z boku opisane co gdzie podłączyć a na ape od tyłu na plastiku jest wytłoczone +, - , s- , s+
gdzie s- i s+ to podłączenia silnika a + i - to z instalacji poldka