Immobiliser, komputer, programowanie , nie pali... POMOCY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problema następującego:
Gość,co ode mnie kupił rozbitego esperaka dzwonił dzisiaj, że już kończy. Jednakowoż ma problem z odpaleniem silnika.
Mówi, że odpala, chwilę pochodzi i gaśnie a komp wykazuje błąd 53 (podobno immobiliser).
Twierdzi, że się rozprogramował immobiliser w kompie (fakt, samochód stał ok. tygodnia bez zasilania - kazałem odłączyć aku coby sie nie zapalił) i trzeba mieć "klucz-matkę", żeby go zaprogramować.
PYTANIE 1: Czy kupując nowe samochody dostał ktoś więcej niż 2 kluczyki?

Jeżeli tak, to:

PYTANIE2: Czy jest możliwość przeprogramowania kompa bez kluczyka matki, a jeżeli nie ma takowego - to jak przeprogramować (skasować) kod w kompie i zaprogramować jeszcze raz.

A może kurde walnął immobiliser?
PYTANIE3 Jest jakaś możliwość obejścia immobilisera?

Może ktoś zna jakieghoś fachowca od tych rzeczy, coby się poradzić?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdro

Navi
  
 
Kluczyki były standardowo dwa, natomiast dołączona do nich była tabliczka z numerkiem, który trzeba było okazać przy dorabianiu kluczy.
  
 
immobilizer da sie obejsc napewno. Pamietam jak na poczatku lat 90-tych szef browaru mial samochod BMW - najlepszy w miescie - przyjechal na mecz w pilke nozna . Cwaniaczek po meczu wsiadl do auta a tu nic immobilizer sie zepsul - i tak czekal na jakiegos fachowca 3 godziny co przyszedl podlubal 5 minut ( obszedl immobilizer) i zapalila auto
  
 
Mnie w ASO jakis palant zmienil kod immobilisera i przeprogramowal mi jeden kluczyk (na szczescie samochod jeszcze mam). Potem przyjechalem z drugim kluczykiem (po jakichs 2 miesiacach) i mi go tez "doprogramowal" na nowy kod, ale twierdzil, ze nic nigdy nie zmienial. Najlepsze jest to, ze nie wiadomo po co zmieniali mi kod, bo robili zupelnie inna rzecz Wiec najprosciej jechac do ASO i tam zrobia.
  
 
Czy możliwe że komputer resetuje sie po dłuższym odłączeniu od zasilania? Mój Espero nie odpala sie, chociaż rozrusznik kręci (długi czas był bez akumulatora). A błąd komputera wynosi 12.53, z innym chipem powtarzają sie 12-tki ale (czyli stop wału), ale i mimo to nie odpala. Powiedcie mi co to oznacza. Poza tym o co chodzi z tym kluczem matką? To jest fizyczny kluczyk czy sekwencja numeryczna wgrywana do komputera? I czy dotyczy ona ogólnie pracy komputera czy to szyfr immobilisera?
  
 
Witam,
Mój (gościa) problem został rozwiązany tak, że odpiął jakąś kostke zaparatu zapłonowego i zaczęło palić... Dla mnie to kretyństwqo bo pewnie kompa odpiął ale co mi tam. Chgba żaden z nas tego nie kupi...

Co do pytania o klucz - matkę: zapomnij. W immobiliserach starego typu (gdzie był osobny "pipsztok" od immo) występowała tzw "matka" tzn "pipsztok" w kolorze czerwonym, którym "otwierało się" immo do trybu przeprogramowania. W praktyce to wyglądało tak, że najpierw się zbliżało własny "kluczyk", potem czerwony i potem nowy kluczy tzn z innym kodem. Taka operacja powodowała wprowadzenie do immo nowego kodu - tego z tego drugiego kluiczyka.
W espero tego nie ma. Jak pisano poniżej - przeprogramowuje się kluczyki ale tylko w serwisie.

Pozdro

Navi
  
 
Dziękuje za garść wiedzy, ale nadal nie wiem czy jakie następstwa powoduje dłuższe odłączenia zasilania i czy można owe następstwa "zniwelować" orginalnym skanerem Daewoo 11-tką?
  
 
Witam,

Dluzsze odlaczenie akumulatora NIE MA ZADNYCH negatywnych skutkow dla ECU !!! Zostaja skasowane tylko i wylacznei dane "adaptacyjne" ktorych komputer uczy sie w trakcie jazdy.

Pozdr
Jadzwin


  
 
tzn że po skasowaniu błędów za pomocą skanera załatwi sprawę?