IV gen. do Toyoty Cariny E - którą firmę wybrać??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Zastanawiam sie na wyborem instalacji do Toyoty Carina E 1,6 1996/97. Po tygodniu dosyć dobrze poznałem temat i zdecydowanie potrafie troche podpowiedzieć i jeszcze bardziej zamieszać w głowie . Na instalację raczej się zdecydowałem - IV gen. Ale tu właśnie zaczynają sie schody. Jak instalujemy II gen. to mówimy "montuj szefie najlepszą żeby tylko dobrze chodziła "; przy IV zaczyna się oszczędzać. I jak tu znaleźć złoty środek, a raczej złoty system wtrysku sekwencyjnego skoro każda firma pisze że jej produkt jest najlepszy.

Na początku napaliłem sie na OMVL DREAM XXI bo mają dobrą ścieme (reklame) - otwarcie napisali, że to instalka za rozsądne pieniądze, mianowicie moge założyć tą instalkę za 3800 (promocja) i warsztat sprawia wrażenie kompetentnego - prawdopodobnie tam bede zakładał.
I tu bedzie długi wywód na teamt Dream XXI
-powyższy warsztat odradza mi instalacje OMVL XXI Dream (a ja troche sie na nią nastawiłem) i polecają np. zavoli, bo "listwa wtryskiwaczy omvl'a moze byc troche za wolna w działaniu i silnik moze miec nie rowną prace na biegu jalowym".
-inny znowu twierdzi, że "to nie listwa jest za wolna, tylko centrala sterująca. OMVL jest wystarczający do aut z euro2, czyli z jedną sondą lambda, prawdobodobnie toyota 1996 r. jest w euro2 i wystarczy OMVL ".
-własciciel hondy civic z omvl-em napisał na forum "czas wtrysku gazu w mojej Hondzie oscyluje w granicach 2,5ms. Z tego co się dowiedziałem Dream XXI nie skalibruje się automatycznie gdy czas wtrysku benzyny jest mniejszy niż 3ms". "Zmiana dysz wtrysku gazu z 2,5mm na 2mm poprawiła sytuację", ale nadal nie jest on w pełni zadowolony "Mianowicie cały czas autem szarpie, gdy obroty spadną do około 2000 nawet po lekkim dodaniu gazu".
Jak wiadomo (teraz obrażą się na mnie właściciele niejapońskich samochodów, i zmieszają z błotem, ale wkońcu to forum i każdy może wyrazić swoją opinię) japończycy są liderami przemyslu motoryzacyjnego z wyższej półki. Produkują najlepsze silniki i części (precyzja, materiały), i chyba nie każdy potrafi za nimi nadążyć, a rynek instalacji gazowych zdominowali Włosi - a oni za to potrafią wypuszczać na rynek ładnie ubraną tandetę (np. Fiat . Wiem coś o tym bo mam.

Podsumowując, z DREAM-em XXI nie bede chyba kusił losu. Jest jeszcze Autotronic Mistral, ale tego też mi nie polecali nie podając przyczyny, po prostu nie i juz .
Pozostaje więc Zavoli za 4000 zł (cena zachęcająca, instalka polecana przez w/w firmę z którą prowadze korespondencję) lub BRC Sequent z wtryskiwaczami japonskimi KEICHIN (te same ktore stosuje PRINS holenderski), ponieważ oryginalne wtryskiwacze BRC są zawodne, wydatek 4800 zł.

Firma o której wspominałem to AUTO-GAZ Lublin - Bydgoszcz; gdyby ktoś się zdecydował u nich zakładac to prosze dać mi znać może jak bedzie wiecej osób to dostaniemy zniżkę . Mają przystepne ceny i na pierwszy rzut oka robią dobre wrażenie, jak wiedzą że coś moze szwankować to ostrzegają. Ciekawe jak bedzie w praktyce .

Ale wracając do tematu:
ZAVOLI Polska
"2004-02-14 : Nowe wtryskiwacze
Firma ZAVOLI S.R.L. wprowadza na rynek nowe wtryskiwacze do sekwencyjnego wtrysku gazu. Nowe wtryskiwacze występują pojedynczo, co umożliwia ich montaż bezpośrednio na kolektorze lub w minimalnej od niego odległości. Zaletą tego systemu jest płynne przejście silnika na wysokie obroty (bez tak zwanej "dziury"). Ponadto firma oferuje nowy aluminiowy reduktor o mniejszych gabarytach pozwalający na łatwy montaż."
Pewnie coś w tym jest

Instalka BRC SEQUENT tak jak i najdroższy Prins (nie polecany mi ze względu na wysokie koszty eksploatacji i samego zakupu) są zakładane również w profesjonalnych warsztatach (firmach) tuningowych z hamowniami, gdzie na życzenie klienta za dodatkowe ustawienie instalacji tak aby samochód był najlepiej przystosowany do systemu wtrysku gazu życzą sobie np. bagatela 500 zł .

Innych producentów instalacji nie brałem pod uwagę, moze to błąd (jest jeszcze kilka firm które istnieją w necie i mają renomę ale w mojej okolicy są mało rozpowszechnine np. LANDI RENZO). A co do reszty to jeśli kuźwa w XXI wieku nie moge znaleźć strony z opisem i strony firmowej produktu w internecie to co to za producent!!! Irytują mnie również adresy mailowe niby poważnych warsztatów z kilkoma koncesjami, na które w ogóle nie ma odzewu, to jednak troszke skandaliczne traktowanie potencjalnych nabywców. Dosyć młody jestem i tak to widze .

Chetnie wysłucham rad i uwag bardziej doświadczonych. Zawsze zależało mi na jakości ale chyba nie za wszelką cenę. Chetnie bym posłuchał coś na temat sekwencyjnego firmy Zavoli bo BRC ma juz chyba swoją renomę.
Mam nadzieje że komuś się to przyda co tu wypociłem, o ile ktokolwiek doczyta do końca .

Czekam na dobre rady!!!!

Pozdrawiam
Adrian
adke@o2.pl
 
 
Doczytalem

Ja, mimo ze nie mam doswiadczenia z sekwecjami, zawsze bede polecal LANDI-RENZO. Moze sie powtorze ale 80tys km bez najmniejszych problemow przy (przyznaje sie) nie dbanie o auto i instalke to jest cos. Na LOVATO ktore teraz mam sam start czyli poprawne wyregulowanie zajelo 2,5 miecha.

Dodatkowo stronka LANDI (www.landi-renzo.com.pl) jest super mozna sie dowiedziec co i jak dziala i po co

pozdr

p.s. Ja tez uwazam ze japonczycy maja najlepsze silniki szczegolnie doceniam jakosc materialow
  
 
Dzięki thaniel za podpowiedz!!! Cieszy mnie to że się ze mną zgadzasz.
Dzis dostałem wiadomość e-mail od osoby z podobnym problemem, chyba nie bedzie w tym nic złego jesli zacytuję (dane osobowe są zaszyfrowane )

"Czesc,
właśnie zmęczyłem twój temet (https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=50556&c=0&f=3
tez chce założyć IV gen i nie bardzo wiem którą instalacje wybrać...
może masz jakis nowe przemyślenia
moze sie razem ustawimy i bedzie zniżka?? choć troche daleko z wawy
Pozdrawiam"
HubM@

Otóż, nie dowiedziałem się nic nowego. Narazie radą posłużył tylko thaniel. Nawet sprawdzamłem gdzie mieszczą się warsztaty zakładające LANDI RENZO, spisałem adresy ulic, bo na maila nie odpowiadają albo wcale go nie mają.
Pod koniec tego lub na początku nastepnego tygodnia bede chciał poświęcić jeden dzień na objazd. I zobaczymy czy ktoś mnie przekona rozmawiając w cztery oczy.

Jak widac powyżej mój odzew odnośnie ustawienia się razem i uzyskania rabatu znalazł zainteresowanie.
A więc zapraszam więcej osób !!
Jeszcze jest troszke czasu aby sie dołączyć, bo prawdopodobnie ja bede zakładał pod koniec nastepnego tygodnia albo jeszcze troszke później.

Pozdrawiam
Adrian
 
 
Czekamy na relacje

pozdr
  
 
Witam!
Relacji jeszcze nie mam .
Ale napisały do mnie kolejne osoby. Nie chce się leniuchom pisać na forum tylko na maila . Są juz 4 chetne osoby do wymarzonej znizki .
Pozdrawiam
Adrian
 
 
od razu leniuchy
je pewnie tez bede zakładał w przyszłym tygodniu i tez szukam i tez mi nie odpisuja
nic, trzeba podzwonic ...
  
 
W sumie fajna inicjatywa i ciekaw jestem czy jakis zaklad pojdzie na taka znizke. Dajcie znac oki ???

Powiedzcie im ze od razu reklame dostana hehe (albo antyreklame hehe)

pozdr
  
 
no dobra... zeby nie byle ze leniuch

to ja oczywiscie jak juz pisalem tez w to wchodze.
gazik tez w przyszlym tygodniu chetnie bym wstawil.

to czekam na kojene ustalenia
  
 
no ja znalazłem w Wawie takie opcje w wawie ...

W EM-GAZ ul. Zręby - OMVL za 3900, prons 5200 zł

POLGAZ ul. Księcia Bolesława - EASY JET za 4000 zł

Alba-Gaz ul. Prym Tyś - Zavoli za 4200 gwarancja 24 m-ce


i HAVO w Bliżynie - EMMEGAS, EASY JET, AUTRONIC, lub VOLTRAN za 3500 zł

Ogólnie wysłałem sporo @ do róznych firm i żadna nie odpisała, ehehe polska ... profesjonaliści

  
 
A ja zagazowałem instalką Prins za 4800 - 60 km od W-wy
  
 
Cytat:
2004-05-28 11:13:47, Stiv32 pisze:
A ja zagazowałem instalką Prins za 4800 - 60 km od W-wy


jakies namiary ??
mozesz cos napisac o tym zakładzie?
  
 
Dyskusja i opis
Adres firmy

[ wiadomość edytowana przez: Stiv32 dnia 2004-05-28 11:48:09 ]
  
 
A tu jest dyskusja o LPG w Toyotach
  
 
Ja mam założoną instalkę Dream XXI N w Oplu silnik 2,0 16V Ecotec Euro2, i instalacja sprawuje sie znakomice, przed załozeniem duzo myślałem nad Sequenetem ale wybór padł na Dream i jak narazie nie załuje tego.
  
 
ja jednak polecam do toyotki LANDI-RENZO a montujemy instalki od 1992 roku wiec mamy jakieś doświadczenie.
  
 
chwila poszukiwan i wpadlo mi cos takiego do oka:
LANDI RENZO - GRUDZIADZ.

w sumie tez nie jest daleko... a cene moze by sie dalo jeszcze stargowac
w sumie to nie wiem czy 4600 za OMEGAS to duzo?
na razie porozsylalem jeszcze troche maili do innych zakladow, wiec zobaczymy.
a croma1 - ile Ty bierzesz za zalozenie tej instalki?
widzisz jakbys gdzies blizej mial zaklad to tylu klientow by wpadlo

--------------------------------------------------------------------------

update:

"Autorad" S.C. Piotr Śmigiel Danuta Kreft
80-822 Gdańsk, ul. Kocurki 1, tel. (05 301-77-46
za instalacje j.w. zycza sobie 4800 (ze zbiornikiem w kole zap.)

---

Interbis sc Gdańsk ul. Grunwaldzka 417
4500pln, ale za BRC.




[ wiadomość edytowana przez: little-turpe dnia 2004-05-31 12:29:46 ]
  
 
w nowym oknie bo troche to burzy dotychczasowe moje zapatrywanie na temat wyboru instalki.

polecany wczesniej zaklad w toruniu zaklad w TORUNIU stara sie mnie przekonac (z coraz lepszym skutkiem), ze nie ma az takiej potrzeby pchania sie w IV gen.

cyt: "Dzisiaj miałem okazję zamontować instalacje do takiego samochodu. Przy jeździe na gazie nie był odczuwalny żaden spadek mocy, i jazda była płynna jak na benzynie. Nie porównujmy instalacji zamontowanych w polonezach do tych zamontowanych w toyotach. Polonez miał duże problemy na benzynie i co model to inne objawy. Jeśli jest potrzebna większa moc, to proponuję kupić samochód o wiekszej pojemności, wtedy różnice jazdy na benzynie do gazu będą niezauważalne. Wkładając instalację SGI i źle ją kalibrując można uzyskać efekt jeszcze gorszy niż na inst II gen. Śmiem zaryzykować, że II generacja sprosta Pana potrzebom. Zresztą staramy się nie montować SGI tam gdzie nie ma takiej potrzeby. A ten samochód nie ma ani EOBD, ani plastikowego kolektora."

to tyle.
oferuja tam za 1800zł instalacje ze zwykłym zbiornikiem, a 1900 zł ze zbiornikiem w koło zapasowe. Byłaby to instalacja na układzie sterującym (komputerku) Voila +. Z US Nicolaus instalacja byłaby o 50 zł droższa.

szczerze powiedziawszy zaczynam sie sklaniac jednak do tego rozwiazania, bo to zawsze 2k w kieszeni. dokladnie taka sama chyba ma Perzan (i chwali). co widac tu: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=50080&c=0&f=23

ja jestem juz w kropce. czekam na jakies rady.

co Ty na to croma?

[ wiadomość edytowana przez: little-turpe dnia 2004-05-31 21:20:52 ]
  
 
Cytat:
2004-05-31 21:16:37, little-turpe pisze:
[...]
Byłaby to instalacja na układzie sterującym (komputerku) Voila +. Z US Nicolaus instalacja byłaby o 50 zł droższa.

szczerze powiedziawszy zaczynam sie sklaniac jednak do tego rozwiazania, bo to zawsze 2k w kieszeni. dokladnie taka sama chyba ma Perzan (i chwali). co widac tu: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=50080&c=0&f=23
[...]



Gwoli ścisłości... elektronikę mam Leonardo i takiego mogę Ci polecić. Voila+ z założenia odrzuciłem na wstępie słysząc jakie ma możliwości W czasach gdy zakładałem gaz nie było jeszcze Nicolausa, ale nawet dziś, mimo wszystko odżałowałbym jeszcze kolejną 100-kę i założył mimo wszystko Leonarda. Z tego co wiem różnice są niewielkie między tymi dwoma elektronikami, ale jakie to już musi się wypowiedzieć ktoś, kto je zna obydwie od podszewki.
U mnie jak na razie 50kkm ciężkiej nogi i bezawaryjnej pracy
W międzyczasie dwie wymiany filtra gazu, z czego przynajmniej jedna zupełnie niepotrzebna, ale wolę dmuchać na zimne. I podstawa to tankować dobry gaz
Pozdro.
  
 
patrz.. a dzisiaj gdzies czytalem Twoja wypowiedz o dwoch instlkach, ktorych uzywales... i jedna to bylo na 100% nicolaus.
prawdopodobnie ta druga to byl leos. zaraz poszukam tej wypowiedzi...
czyli mam rozumiec, ze leonard lepsiejszy jest?
tam nic mi o takie mozliwosci nie wspominali, ale jesli napwrede jest lepsza to luz.. tam 100 to pikus (zakladajac ze 2000pln sie zaoszczedzi :] )

-----------------
juz: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=49595&c=0&hq=nicolaus&f=38&m=flat

no ale rzeczywiscie nie jest sprecyzowane ktora Twoja

[ wiadomość edytowana przez: little-turpe dnia 2004-05-31 22:42:05 ]

----------------

nicolaus vs leonard :
cytuje: "Leonardo i Nicolaus w tej chwili nie roznia sie juz zbytni niczym procz mozliwosci wyswietlania poziomu gazu na wskazniku na desce rozdzielczej" - czyli jak to tak naprawde z tym jest?

[ wiadomość edytowana przez: little-turpe dnia 2004-05-31 22:52:18 ]
  
 
hej.
mi to juz sie nie przyda, ale jesli dalej planujecie zakladac IV gen i to "kupą" to mysle, ze przyda sie Wam ta informacja, jaka dostalem z tego zakldu w Grudziadzu (Landi Renzo):
"Szanowny Panie.
Informuję, że cena instalacji gazowej do toyoty cariny (silnik 4-ro
cylindrowy) wynosi 4.950 zł. Długość gwarancji - 12 miesięcy. Czas montażu instalacji przewidywany jest na jeden dzięń. Od godziny 8.00 do 18.00.
Jednocześnie informuję pana, że negocjacja rabatów jest możliwa i zależna od rodzaju instalacji, ilości sztuk oraz złożonej przedpłaty na deklarowaną ilość sztuk."

takze POWODZENIA. ciekawe do ilu sa w stanie zejsc

a ja w piatek jestem juz umowiony na instalacje II Elpigazu