Mikser LPG w EFI 1.6 CVH

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak macie rozwiązane lokalizacje miksera w CVH EFI 1.6?
Chodzi mi o średnicę miejsce i sposób zamocowania.
Widziałem takiego Essiego z mikserem który zasłaniał połowę jak nie więcej przekroju plastikowej czarnej rury dolotowej (taki "kolektor" przed przepustnicą). Znajdował sie on ok. 35 mm przed końcem tej rury (od strony przepustnicy) i wklejony był w nią na silikon. Czy można zwiększyć średnicę miksera??? Jak wpłynie to na spalanie, osiągi, i czy to jest dobre miejsce aby go zamontować?
  
 
Ja mam mikser zalozony do przepustnicy i o dlugosc miksera skrucona rure dolotu. Srednice mam 30 mm .
  
 
Cytat:
2004-06-11 00:01:02, Tsport pisze:
Czy można zwiększyć średnicę miksera??? Jak wpłynie to na spalanie, osiągi, i czy to jest dobre miejsce aby go zamontować?



Mikser musi miec srednice mniejsza niz przepustnica (dolot), sluzy to wytworzeniu wiekszego oporu w dolocie a co za tym idzie wiekszego podcisnienia. Jak wiesz (albo nie wiesz ) reduktor jest "sterowny" wlasnie tym podcisnieniem. Tam nie ma zadnej pompki czy czegos podobnego "wpychajacego" gaz do dolotu. Gaz zostaje zasysany wlasnie przez wytworzenie wiekszego podcisnienia przez mikser. Prosciej mowiac - gdyby mikser mial srednice dolotu to nic by gazu nie wyssalo. Aktualnie u siebie mam ten sam problem - szukam wiekszego miksera, tylko takiego, ktory bedzie spelnial swoja funkcje. U mnie na ten przyklad srednica zewnetrzna przepustnicy to 70mm, wewnetrznej nie znam, ale strzelam, ze ma kolo 60mm. Mikser ma 33mm (najczesciej tyle maja). Widzisz ile strat jest przez to? Przy wyzszych obrotach cylindry nie maja tak skutecznego napelniania mieszanka paliwowo-powietrzna a co za tym idzie nie wyciagniesz z nich takiej mocy. To jest cale przeklenstwo I i II generacji gazu i tychze mikserow.

PS: Moglem cos pomylic, jestem dzisiaj jakis taki niezabardzo...
  
 
Cytat:
2004-06-11 19:39:09, YasieK pisze:


Mikser musi miec srednice mniejsza niz przepustnica (dolot), sluzy to wytworzeniu wiekszego oporu w dolocie a co za tym idzie wiekszego podcisnienia. Jak wiesz (albo nie wiesz ) reduktor jest "sterowny" wlasnie tym podcisnieniem. Tam nie ma zadnej pompki czy czegos podobnego "wpychajacego" gaz do dolotu. Gaz zostaje zasysany wlasnie przez wytworzenie wiekszego podcisnienia przez mikser. Prosciej mowiac - gdyby mikser mial srednice dolotu to nic by gazu nie wyssalo. Aktualnie u siebie mam ten sam problem - szukam wiekszego miksera, tylko takiego, ktory bedzie spelnial swoja funkcje. U mnie na ten przyklad srednica zewnetrzna przepustnicy to 70mm, wewnetrznej nie znam, ale strzelam, ze ma kolo 60mm. Mikser ma 33mm (najczesciej tyle maja). Widzisz ile strat jest przez to? Przy wyzszych obrotach cylindry nie maja tak skutecznego napelniania mieszanka paliwowo-powietrzna a co za tym idzie nie wyciagniesz z nich takiej mocy. To jest cale przeklenstwo I i II generacji gazu i tychze mikserow.

PS: Moglem cos pomylic, jestem dzisiaj jakis taki niezabardzo...



Dobrze mowisz (piszes )

Ja mam przepustnice (wewnatrz ) ok 55 a mikser jak juz pisalem 30 . Mialem zalozony kiedys chyba 35 (lezy teraz w garazu) i przy najwyzszych obrotach bylo troche lepiej ale za to mial dziure przy ok 3500-4000 obr czyli przy takich do np wyprzedzania w trasie wiec bylo to bardzo uciazliwe. Teraz jest chyba jak na ten typ instalacji bardzo dobrze , jedynie brakuje mu troche powyzej 150 km/h. Do 100 mam na gazie nie cale 11 sek a seryjnie ma cos ok 10,5 wiec nie jest zle.
  
 
A może mikser rurkowy??? Ostatnio o czymś takim słyszałem, ale nie wiem co to jest. Nie znam się na gazie ale wydaje mi się, że jest to zwykła rurka wprowadzona do układu dolotowego. Jakie są plusy(oprócz mniejszych oporów) i jakie minusy. Może ktoś stosuje albo stosował coś takiego?
Ps. Czy podciśnienie wytworzone w kolektorze oraz całym układzie dolotowym nie byłoby w stanie zassać gazu z miksera o średnicy zbliżonej do średnicy rury dolotowej.
  
 
Cytat:
2004-06-11 23:07:44, Tsport pisze:
A może mikser rurkowy??? Ostatnio o czymś takim słyszałem, ale nie wiem co to jest. Nie znam się na gazie ale wydaje mi się, że jest to zwykła rurka wprowadzona do układu dolotowego. Jakie są plusy(oprócz mniejszych oporów) i jakie minusy. Może ktoś stosuje albo stosował coś takiego?
Ps. Czy podciśnienie wytworzone w kolektorze oraz całym układzie dolotowym nie byłoby w stanie zassać gazu z miksera o średnicy zbliżonej do średnicy rury dolotowej.



Co do miksera rurkowego mam pewne podejrzenia ale nie jestem pewny. Jak u siebie rozwiaze problemy gazu to sie pochwale A co do tego podcisnienia przy mikserze o srednicy takiej jak dolot to raczej nie ma szans na wyssanie gazu.
  
 
eeeeeee a gaz to przeciez sam sie dostaje do dolotu - wypycha go jego wlasne cisnienie - bo w koncu jest on sprezony. Gdyby bylo tak jak piszesz ze gaz jest zasysane przed podcisnienie to niebylyby potrzebne elektrozawory na gazie. Gdyby bylo tak jak piszesz to gaz nie lecialby na wylaczonym silniku (a wystarczy podac zasilanie do elektrozaworow i slychac lecacy i rozprezajacy si egaz). To podcisnienei jedynie co moze robic to jedynie wspomagac (ale w bardzo watpie). Zadaniem tej zweżki jest raczej zmiejszenie srednicy po to zeby gaz lepiej sie wymieszal z powietrzem i stworzyl lepsza mieszanke (gdyby mikser byl zbyt duzy to powietrze lecace przy wylocie gazu porwaloby wiekszosc gazu a na srodku srednicy miksera powietrze mialoby sladowe ilosci gazu)

Takie moje zdanie