Głowica 125p - ZAWORY !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a więc zaczynam robic głowice od kwietnia w swoim Fiacie. I teraz co zrobic jak zrobic zeby nie zepsuć, i zeby poczuc efekty
Kosa swego czasu wspominal ze mozna zastosowac zawory wydechowe od Poloneza GSI ( czy będa pasować idealnie ? ) od czego ssacę, jak przygotować zawory oraz komore spalania. Czy poszerzać kanały w glowicy przy seryjnym gaźniku? Ile bezpiecznie splanować, chciałem zaznaczyć ze jest to silnik Poloneza.
Aha tak przy okazji całej roboty chciałbym założyc kolektor wydechowy ( rurowy ) z poloneza GSI. Czy ma ktoś dostęp do takiego i móglby odsprzedać.
I na koniec czy taka robota dla poczatkujacego nie jest za trudna ?

Prosze o pomoc przy okazji roboty beda fotki wszystkiego i moze wypłodze jakis artykuł na strone.
pozdro

PS Czy wymiana szczotek w rozruszniku to trudna robota ?


www.fiat-furious.prv.pl
  
 
nikt nie wie ?
  
 
Ja nie wiem , ale mam w szafce w pokoju prawie całkiem rozebraną głowice z 2.0 DOHC (ale ciii bo to tajemnica , jak by się rodzina dowiedziała co im do domu znosze to ....)
rozbierane głowicy to łatwizna , ale nie wiem jak ją później poskładam . chcesz gaźnik z 1.6 DOHC z automatycznym ssaniem ssanie chyba działe bo tam jest taki bi metal co sie w ciepłym rozciąga , i jak go w ciepłą wode pod kran włożyłem to się ruszał . w zasadzie mam też głowice z DFa (cały silnik z DFa i z poldka w wakacje będę się chciał tego pozbyć , krótki most , skrzynia V itp , lewa podłużnica z wewnętrznym nadkolem i troche innych )
  
 
a podchodzi gaźnik do kolektora fiatowskiego bezproblemu ?!
bo to w sumie całkiem ciekawa propozycja
jak wyglada podpięcie automatycznego ssania ?!

zastanawiałem sie jeszcze nad 2 bocznossacymi solexami bo w sumie bede mogł sobie takie skombinować.


Potrzebuje danych co i jak z głowica !!!!!
  
 
Gaźnik z DHHC musi pasować do kolektora silnika Polonezowskiego poniewarz polonezowski pasuje do DOHC - a na polonezowskim obecnie jeżdżę niestety . Mam w szawce jeszcze orginalny gaźnik do 1.8 który musiałem zdjąć , bo dostawał lewego powietrza , poniewarz fachowcy (za poprzedniego właściciela) pokrzywili górną jego część , i była szpara między korpusem a górą gaziora na 2 mn , pozatym ten gazior ma dwie przepustnice do ssania , które zostały zgniecione mikserem od LPG?!? , ale powoli przywracam mu życie , zrobiłem nadlew , (klej żywiczny b.twargy - nie poxipol ) i poprostowałem ile się dało ssanie już działa , teraz myśle jak do niego mikser założyć .
Jak uda mi się dojechać do Siewierza to wezme ten od 1.6 DOHC z fiata 131 z sobą pomyślimy
Może chcesz próg do DFa po taniości , nowy mi został a DFa już nie mam
  
 
Blady- ten gaznik od 1.6 to 32ADF? Gardziele 24/26?

Gaznik poloneza jest takim wynalazkiem, ze wiedzac co chce sue uzyskac mozna sz tego zrobic gaznik do kazdego prawie auta- tam wszytko jest wymienne, poczawszy od dysz, rurek, rozpylaczy na gardzielach skonczywszy. Z gaznikiem od 131 problem moglby byc taki, ze nie bedzie do czego podpiac podcisnienia do podcisnieniowego korektora kata wyprzedzania zaplonu. No i bedziesz musial dac dluzsze szpilki, dorabiac krocce do podgrzewania automatycznego ssania.

Co do glowicy- standard- czyli korekta ksztaltu kanalow ssacych i wylotowych (szczegolnie duzo pracy jest przy wylotowch Spasowanie kolektorow, polerowanie przejsc zaworow z trzonkow w grzybki. Zawory ponoc mozna wlozyc od GSI, podobno sa z lepszego materialo, ale byc moze to tylko plotka. Oczwiscie nowe uszcelniacze na zawory. Po wszytkim wypadaloby zawory dotrzec do gniazd, sprawdzic szczelnosc. Glowice splanowac dla wyrownania. Zbyt duzo i tak nie splanujesz bo zawory ssace sa dosc blisko krawedzi. poczytaj "poprawe ekonomicznosci i dynamiki samochodow osobowych" braci szczecinskich- tam jest sporo na ten temat.
  
 
A jakbym chciał poszerzyc kanały, jak np. chciałbym sobie zamontowac jakies 2 DCOE to co wowczas jeszcze by wymagało roboty ?!

aha...Kosa przy okazji jakbys mogl mi pomoc w jedenj sprawie, czy rozrusznik z silnika fiatowskiego bedzie pasowal do silnika z poloneza.

Blady - ile za próg i który ?
  
 
Koniu- rozrusznik z DFa do silnika poloneza pasowac NIE bedzie. W fiacie wylacznik elektromagnetyczny jest z boku, w polonezie u gory. wynika to z faktu, ze w polonezie obok rozrusznika przebiega dwururka i nie zmiescilaby sie przy fiatowskim rozruszniku. Natomiast rozrusznika od poldka do Fiata z fiatowskim wydechem nie wlozysz, bo wylacznik elektromagnetyczny bedzie wypadal akurat tam, gdzie fiat ma kolektor wydechowy.


Natomiast czesci obu rozrusznikow sa z regoly wymienne. Mozesz do woli przekladac szczotkotrzymacze, stojany, wirniki itd.
  
 
aha...bo mam taki problem ze jak probuje zapalic to przekrecam kluczyk w stacyjce i cyka cały czas coś a samochód nie zapala
pukanie w rozrusznik juz nie przynosi rezultatu wiec trzeba rozebrac. To wina szczotek ? czy czegos jeszcze ?
  
 
Gaźnik od 1.6 to 32ADF2 gardziele 22/24
Gaźnik od mojego 1.8 34 DMS 2 201 24/26
w tym od 1.6 nie widzę żadnego wyjścia do podciśnieniowego korektora kąta wyprzedzenia zapłonu - gdzie to jest i jak wygląda??
O znalazłem jakiś kawałek wężyka u podstawy gaźnika czy to to ??
czy on ma wyjście na mase ?? jest jakaś taka końcówka z blaszką do podpięcia czegoś - tylko czego ??
Z podpięciem ssania nie powinno być większych problemów , wystarczy dać trujniki na wyjściu z silnika do nagrzewnice i na powrocie , zwykłe miedziane trujnijki i objemkami zamontować , tak sobie myślę
Próg nowy , na 90% lewy , nie wiem ile kosztuje nowy (w sklepie lub na giełdzie ) połowe tego??
Mam tez 2 koła felgi 13" i opony z DFa po ok 5 tyś km , oponki brałem nowe bierznikowane , ale kupiłem motylki i chcę pozbyć się tych 13" , sory że tak na forum ale masz DFa i może coś Ci się przyda - wogule to mój czarny DF z płomieniami będzie rozbierany lub sprzedam go w całości (bez atrapy) ma LPG wbite w dowód
  
 
co do Twojego rozrusznika to bendx , jak sądze ,miałem to samo , warto jeszcze sprawdzić mase - kabel masy , też może być przyczyną
  
 
Hmmm..bendix jest nowy ma moze z niecały rok. Sprawdze mase i przeczyszcze jeszcze klemy.
Jak idzie orginalnie masa w kancie, bo ja mam pociagnieta od rozrszunika do zamka od klapy
  
 
Szczotki wymienisz bezproblemu.Ja mialem podobna sytuacje z rozrusznikiem tez mi nie chcial krecic i porozebraniu okazalo sie ze szczotki sa juz bardzo male i wyszczerbione a wirnik w niektorych miejscach wylysial.
  
 
Jeśli chodzi o głowice GSI to byłi inne gniazda zaworowe (twardsze) Zawory raczej sie nei różnią.
Splanuj heda o 0.5mm (masz jeszcze rezerwe na ew. zabielenie przy kolejnej (tfutfu) naprawie) Dopasuj kolektor ssący z głowicą - według uszczelek (fi 34 mm) doszlifuj przejście w kolektor wydechowy - GSI trudno jest ładnie obrobić - ale cos zawsze znajdziesz. Potem płótno ściernwe na wąż gumowy i polerka (tzn papier 200 - nie drobniejszy). Jeśli rozpinasdz zawory to warto pobawić sie z powiększeniem gniazd zaworowych i poprawieneim zaworów.
P.S. To nei bracia Szczecińscy tylko Śp prof dr hab inż Szczeciski

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
i własnie mam pytanie odnośnie zaworów, bo juz jestem w pewnym etapie pracy i mam dylemat co z zaworami slyszałem ze podobno trzeba jakimis specjalnymi pastami docierać te zawory czy cuś zeby byly szczelne. Bardzo bym prosił o jakies dokładne wyjasnienie bo chce zeby samochod lepiej jezdzil a nie gorzej
  
 
musisz kupić pastę zaworową (jest kilka "leveli", tzn chyba 0,1,2). smarujesz zawór najpierw 2 (grzybek), wkładasz w prowadnice i obracasz (omżna założyć gumowy wężyk i to w wiertarkę), potem schodzisz do pasty 0...
  
 
rozrusznikrozrusznik1rozrusznik2rozrusznik3
Wyjecie szczotek to zaden problem, potem tylko warto pamietac o wyczyszczeniu komutatora (te zeberka slizgowe ktore sie z nimi stykaja na wirniku).
  
 
Koniu jak chcesz dam CI namiar na kolesia co robi do tej pory silniki od poldka na policyjne i wiem tylko napewno tyle że ma ładne zapasy mocy a poza ty z planowaniem jest kicha i max chyba "NIC" bo już walnie w tłok, ale nie wiem na 100%. Wiem że u nas na Polibudzie jest jeden silnik co do 12000 kręci i to jest dyplomowa praca a do 10000 to tak na dzień dobry do normalnej jazdy Ci powie jak zrobić....jak Cię interesuje to powiedź....
  
 
No więc max planować w DFie można 1mm i to jest max, ale najlepsze efekty daje poprawienie gaziora i kolektora jak na początek ale ja się nie znam to są słowa kolegi....
  
 
To juz mam zrobione, a głowice splanować mozna nawet 5mm tylko trzeba przerobic komore spalania. Tylko jak !?