Miałem se pomysła ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W trakcie wczorajszej dłubaniny przy moim aucie, wpadłem na pomysł wymiany żarówek w zegarach bez ich demontażu
Jest trochę niewygodnie i ciasno, ale nie trzeba rozkręcać wszystkiego. "Wystarczy" się położyć na podłodze, poświecić latarką i "juz" je macie - tylko jedna uwaga, ja mam szczupłe ręce !
  
 
To i slawna linke predkosciomierza mozna w ten sposob podlaczyc?
  
 
Oczywiście ! Sam nie próbowałem, ale widać ją dokładnie.
A wszystko przez przypadek, chciałem tylko zobaczyć gdzie jest wyłącznik świateł hamowania
  
 
dużo niżej
  
 
alo! HenBas
>>chciałem tylko zobaczyć gdzie jest wyłącznik świateł hamowania
Czy czasami nie chciałeś sobie zrobić słynnego wyłącznika
świateł stop?
Wciskany jak w usterku widać Mesia, BeeMWu lub jakąś SexiDoll?
Lub też jak na tylnej klapie pojawia sie rdza i trzeba ją wymienić?
  
 
Nie , nic z tych rzeczy ! To było tylko takie sobie oglądanie od spodu deski rozdzielczej, a że latara dobrze świeciła .......
A przy okazji, ktoś wspominał o tuningu tylnych świateł. O co tu chodzi ? Czy ktoś może mnie ciemnego oświecić ?
  
 
Robisz połączenie...
I w ten sposób przy hamowaniu swiecą się nie tylko lampy po rogach, ale też pozycyjne...
  
 
Chyba sobie coś takiego zrobię, a wogóle to zastanawiam się czy nie wykorzystać przednich kierunkow jako świateł obrysowych , świecących na stałe i migających tylko podczas wykonywania manewru skrętu , co wy na to? można by puścić niższe napięcie aby tylko lekko się tliły.

Pozdr.
  
 
To by calkiem niezle wygladało... tylko jak to bedzie sie spisywac w "praniu"?
  
 
Panowie, może trochę "łopatologii". Ja niestety nigdy nie zostanę prezydentem, bo jestem chemikiem. Czy trzeba zmieniać coś w oprawkach żarówek, bo te zewnętrzne są 2-u włóknowe. Ja jeszcze tam nie zaglądałem, ale żarówki wymieniałem na nowe. Tak mi zresztą doradził Ptaszyna zaraz jak się pojawiłem, jeszcze na starym forum. Czy w ogóle trzeba coś przerabiać ?
  
 
Cytat:
2002-11-18 20:44:14, HenBas pisze:
Panowie, może trochę "łopatologii". Ja niestety nigdy nie zostanę prezydentem, bo jestem chemikiem. Czy trzeba zmieniać coś w oprawkach żarówek, bo te zewnętrzne są 2-u włóknowe. Ja jeszcze tam nie zaglądałem, ale żarówki wymieniałem na nowe. Tak mi zresztą doradził Ptaszyna zaraz jak się pojawiłem, jeszcze na starym forum. Czy w ogóle trzeba coś przerabiać ?


Z tego co pamiętam to nic.
  
 
Jak jush jestesmy przrzy ... lampkach chinkowych to czemu w Polsce podswietlanie podwozia jest zabronione (bo z leksz nie jarze) to ekstra wyglada !!! na przykald tak ja w "szybcy i wściekli" takie podswietlone zielono podwozie jet spoko.
  
 
Co do pytania Mis_ka to sprawa jest łatwa do zrozumienia----brak homologacji na tego typu oświetlenie do danego modelu samochodu + z pewnością coś jest napisane w kodeksie odnośnie podstawowego i dodatkowego oświetlenia auta.

Natomiast informacja dla HenBas-a to, że fabryka już nam wstępnie przygotowała ten manewr , o który Ci chodzi. Dokładnie mówiąć już masz w miejscu świateł pozycyjnych - wewnetrznych włożoną żarówkę dwuwłóknową, więc o to nie musisz sie już marwić. Jedynie oprawka jest przystosowana pod jeden styk. Więć dokładasz do oprawki styk - coś w rodzaju grzybka np. ze starego złącza bezpiecznokowego, wyprowadzasz kabelek na zewnątrz oprawki, i łączysz go z przewodem "stopu" oryginalnej oprawki i jest O.K.

Ja już tak miałem przerobione na pierwszy zlot Espero. Tak więc teraz mam "5-stop-ów".


Piotr




Tytuł strony
 
 
Dzięki ! W sobotę biorę się za 1-wszy etap tuningu mojego auta.
Pozdrówka.
  
 
Cytat:
z pewnością coś jest napisane w kodeksie odnośnie podstawowego i dodatkowego oświetlenia auta.


To prawda, jest np wymieniona maksymalna ilosc swiatel stopu.
  
 
Max. 4 światła stop - już gdzieś o tym pisałem !
  
 
A co mają powiedzieć właściciele najnowszych mercedesów którzy w tylnych lampach mają kilkadziesiąt diód?
Podobnie jest u nas, bo mamy 2 swiatla z tylu, ale 4 żarówki, no chyba ze ze mercedesy nie spelniaja polskich norm (to pewnie dlatego jest ich w Polsce tak malo? )
A co mowia przepisy na temat swiatel pozycyjnych czy kierunkowskazow? Tez mamy po 2 swiatla z tylu, ale po 4 zarowki.

RS
 
 
Tak sprawę świateł regulują przepisy kodeksu drogowego, czy nam się to podoba czy nie ( mnie nie )
  
 
A jakie inne żarówki można założyć do przenich świateł żeby nie złamać przepisów, dawały więcej światała i byby np. ... niebieskie??
  
 
Bo te oryginalne to chyba H4 nie?