Wysokie obroty 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam spory i do tej pory nierozwiazany problem z moim essim (1.6 16V, 1997).
Zaczelo sie od tego ze zacial sie silnik krokowy. Wymienilem go razem z zaworem odpowietrzajacym skrzynie korbowa.
Nie minelo pol miesiaca a problem powrocil. Przy rozruchu zimnego silnika obroty sa bardzo wysokie. Po wlaczeniu biegu uspokajaja sie ale jak tylko wciskam sprzeglo znowu rosna. Sytuacja normuje sie po okolo 2-3 minutach jazdy. Dodam tylko, ze niedawno wymienilem tez czujnik temperatury i od tego momentu wentylator wlacza sie gdy wskazowka dochodzi do konca skali "normal" - moze ma to jakis zwiazek...?
Pomocy!
  
 
Dolaczam sie do pytan bo mam podobne objawy.
  
 
a może zapchany wężyk od zaworka EGR ??? a może linka gazu się zawiesza....
  
 
Linka raczej nie, bo problem pojawia sie co jakis czas tylko przy rozruchu zimnego silnika.
A co z tym wezykiem od zaworka EGR? Przybliz temat...
  
 
dzisiaj (jak nie zapomnę) pstrykne fotkę - ale nie do końca przemawia do mnie mój wywód
a o zaworku kiedyś był długi temat...
  
 
witam wszystkich,
równiez mam ten problem - nie zniknal po wymianie silnika krokowego na nowy
czekam wiec na porade osoby ktora juz kiedys poradzila sobie z tym problemem
  
 
No i zapomniałem.... ale dzisiaj na razie pamiętam
  
 
czekam cierpliwie...
  
 
mikasz zawsze możesz podskoczyć na Mokotów tak do 15:30, albo później na Tarchomin i zobaczysz w realu....
  
 
no to zrobiłęm tą fotkę. Zaworek (a przynajmniej jego sterowanie) zaznaczony jest na czerwono, a ten przewód na żółto.

  
 
a na moje oko to zaznaczony jest zawor regulacji cisnienia paliwa
  
 
Dzieki za fotke!!!
Temat podchwycilem a co z tego wyniknie to niebawem napisze...
  
 
Gdzies czytalem, ze jest mozliwa regulacja ssania...
  
 
Cytat:
2004-06-16 19:44:57, borys pisze:
a na moje oko to zaznaczony jest zawor regulacji cisnienia paliwa


No dobra Baorys robaczku... masz rację, chylę czoło ja nieuk....No ale siakiś taki mądry, to pstrykaj ten zaworek i nam go pokazuj
  
 
Cytat:
2004-06-16 19:44:57, borys pisze:
a na moje oko to zaznaczony jest zawor regulacji cisnienia paliwa



Wg.mnie tez
Tak przy okazji, bo widze ze troche sie orientujesz - ktoredy paliwko dochodzi a ktoredy odplywa, bo chce wstawic trojnik w doplywie. Robie taka mala wydumke
  
 
Cytat:
2004-06-18 16:43:42, safik pisze:
Cytat:
2004-06-16 19:44:57, borys pisze:
a na moje oko to zaznaczony jest zawor regulacji cisnienia paliwa



Wg.mnie tez
Tak przy okazji, bo widze ze troche sie orientujesz - ktoredy paliwko dochodzi a ktoredy odplywa, bo chce wstawic trojnik w doplywie. Robie taka mala wydumke


Phi... trochę to się każdy z nas orientuje, wkońcu jesteśmy driverami
  
 
Cytat:
Phi... trochę to się każdy z nas orientuje, wkońcu jesteśmy driverami



Swoja orientacja juz blysnales - wiemy ze umiesz robic zdjecia
Bez urazy oczywiscie
To kto wie w która strone plynie to paliwko - zawze moge zdjac wezyk jak pracuje silnik, ale po co rozlewac taka droga wache