| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ckk Omega MV6 Warszawa | 2004-06-02 14:18:22 Zauważyłem wzrost temp. do ok. 100 stopni przy ekstremalnej jeździe. Tzn. kilka przyspieszeń na maxa i temp. skacze. Wydaje mi się że przy włączonej klimatyzacji jeszcze bardziej. Wentylator sprawny. Tak ma być ??? |
DrA ![]() eS ... | 2004-06-02 14:22:39 Nie. Wlasnie z tym walcze. |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2004-06-02 16:02:45 U mnie to samo nawet nie muszę za ostro przyciskać aby temp. skoczyła do 100, jak się załączy wentylator to spada b.szybko do 90 zaczyna mnie to denerwować, odpowietrzałem układ sprawdzałem termostat, wymieniłem płyn i nic, no byłem także w ASO tam stwierdzili że tak ma być podobno V-ki tak się grzeją - prawda to czy robią mnie w balona? |
DrA ![]() eS ... | 2004-06-02 16:08:43 Nie grzeja sie. Powinno byc ok 92 w czasie jazdy, do 97 przy postoju i wtedy zalaczenie wentylatora i spadek do 92. Tak to dziala w sprawnym ukladzie chlodzenia. |
![]() -Mietek- Omega 2.5 V6 Jastrzębie Zdrój | 2004-06-03 01:46:10 to dziwne bo u mnie to samo a ostatnio słyszałem że ople tak mają wiec nie wiem juz jak to jest........................... |
ckk Omega MV6 Warszawa | 2004-06-03 09:18:22 Przy jeździe 97 stopni ? 97 to blisko 100. Trzeba może sprawdzić precyzyjność działania wskaźnika. A co dalej po 100 sprawdzaliście ? Dalej rośnie ? Ja po osiągnięciu 100 uspokajam się i czekam aż zejdzie. |
ostry Opel Omega 2.5DTI Gdańsk | 2004-06-03 10:21:07 Ten tamat był już poruszany wiele razy.
Jak miałem starą chłodnicę miałem tak jak pisze ckk. Temperatura dochodziła do 100-105 st. C i dopiero właczał się wentylator i spadała. Po wymianie chłodnicy na nową (stara ciekła) wszystko jest ok, temperatura dochodzi do 97 st. C załącza się wentylator i spada do 92 st. C. Nie ma mowy żeby temp. doszła do 100 st. C !!!!!!!!!!! pozdrawiam |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2004-06-05 01:01:50 Sprawdzałem temperaturę pracy silnika przy podłączonym kompie szpeco mi powiedział że komputer odczytuje temperaturę z innego czujnika niż ten od wskażnika (możliwe to ?) i na kompie było 99 stopni i się załączył dopiero wentylator (mam nową chłodnicę 2 miesięczną), takż epo przeczytaniu tych wypowiedzi i ja zbaraniałem |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-06-05 01:35:42
Prawda, idż otwórz maskę i popatrz na MV6 a potem idz i popatrz na R6. Zdziwiony? Nie ma się co dziwić, że małe nidociągnięcie/awaria z układem chłodzenia i są problemy w MV6. Chłodzić, nie przeszkadzac innymi plastykami, dbać jak należy a będzie dobrze |
DrA ![]() eS ... | 2004-06-05 09:21:50 Dwie fotki... Na gornej sprawny uklad chlodzenia, na dolnej nie.
I zaden mechanik mi nie wmowi, ze 100 to normalna temperatura pracy silnika. ![]() |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2004-06-05 11:11:37 DrA - kiedyś miałem tak jak na dolnym zdjęciu, - teraz (jak wiesz) mam tak jak na górnym (mowa o temp nie o v-max u mnie kiedy razem dmuchają wszystkie (3) wentylatory temp nigdy nie skacze pow 95st i nie ma potrzeby coby się załączały szybkie obroty kiedyś jak się załączały notorycznie to aż się przekaźnik wytopił... myślę, że nie tak to wymyślono no i kiedyś po wyłączeniu zapłonu wszystko cichło a teraz chłodzi przez jakiś czas I ja nie twierdzę, że to jest oryginalne rozwiązanie (bo pewnie nie jest) ale widać, że sprawny układ chłodzenia + działające wentylatory potrafią ustabilizować temp na poziomie kreski uchodzącej za 92.5 st |
ckk Omega MV6 Warszawa | 2004-06-05 11:34:16 Czyli co ? Zatkana chłodnica ? Może się to jakoś czyści - płucze ?
Wymieniać jak nie cieknie ? Odpowietrzać ? |
DrA ![]() eS ... | 2004-06-07 08:56:31 Wieczorem wrzuce zdjecia jak wygladaja tloki z przegrzanego silnika.
Napisze jeszcze raz : TEMPERATURA PRACY SILNIKA X30XE WYNOSI OKOLO 92 STOPNI !! Jak ktos ma inna to zapierdalac w trymiga do mechanika. U mnie z prostej operacji wymiany kolektorow zrobila sie kapitalka silnika. Tylko przez to, ze przejezdzilem kilka tysiecy km z temperatura ok 100 stopni. Dla zainteresowanych : mam namiar na firme ktora ma chlodnice do MV6 po 510zl. Jakosc chlodnic sprawdzona i pewna. Oczywiscie nowe z gwarancja. Jak ktos chce namiar to na PRIV. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-06-07 10:55:06
E,,,, pozwole sobie z kolgą się nie zgodzić ja myślę, że jest grubo powyżej 100 C bo poniżej to tłokom się nic nie dzieje. No, ale tempratura czynnika chłodzącego po wypłynięciu z silnika powinna wynosić około 92 stopnie a jak zdejmiesz krigsmarine to się polepszy, hehe |
psinthos LOB NET MEMBER SternenFlotte Warszawa | 2004-06-07 11:28:57
Hmm. U mnie w trakcie jazdy (X25XE) waha sie pomiedzy 92 a 95, podczas dluzszego postoju z zalaczona klima dochodzi do 97 (moze ciut wyzej), i spada po zalaczeniu dmuchawy, ale nigdy nie dochodzi do 100. Czy u Ciebie byla non-stop 100? Wnioskuje z ponizszych zdjec, ze w trakcie jazdy. Czy przyczyna byla wylacznie zasyfiona chlodnica? |
DrA ![]() eS ... | 2004-06-07 12:36:22
Mowie o wskazaniu temperatury na zegarach... ma byc 92 i koniec... jak jest wiecej to jest zle.
Tak... 100 stopni caly czas w czasie jazdy. Nie wiem co jest przyczyna... silnik jest rozebrany i dopiero go skladam. |
Cleber (S) LOB MODER Jeep WG Overland :-) Legnica | 2004-06-07 12:43:03 Zmiana chłodnicy na nową oraz wymiana niektórych węży niewiele pomogła w kwestii dziwnych wskazań temp. Za to wskaźnik zaczął reagować na uderzenia w deske rozdzielczą Wymieniam wskaźnik na nowy a tak poważnie to po w/w zmianach temp. utrzymuje się w przedziale 92-97 stopni. (tyle że wskaźnik ześwirował) |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-06-07 14:17:32
E... to wiem, ja jak mam 82 na desce to jest 92,5 a jak dobija do 90 to jest 97-100 ale to tylko po sotrej jeździe
Krigsmarine? |