Wysoka temp. w MV6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zauważyłem wzrost temp. do ok. 100 stopni przy ekstremalnej jeździe. Tzn. kilka przyspieszeń na maxa i temp. skacze. Wydaje mi się że przy włączonej klimatyzacji jeszcze bardziej. Wentylator sprawny. Tak ma być ???
  
 
Nie. Wlasnie z tym walcze.
  
 
U mnie to samo nawet nie muszę za ostro przyciskać aby temp. skoczyła do 100, jak się załączy wentylator to spada b.szybko do 90 zaczyna mnie to denerwować, odpowietrzałem układ sprawdzałem termostat, wymieniłem płyn i nic, no byłem także w ASO tam stwierdzili że tak ma być podobno V-ki tak się grzeją - prawda to czy robią mnie w balona?
  
 
Nie grzeja sie. Powinno byc ok 92 w czasie jazdy, do 97 przy postoju i wtedy zalaczenie wentylatora i spadek do 92. Tak to dziala w sprawnym ukladzie chlodzenia.
  
 
to dziwne bo u mnie to samo a ostatnio słyszałem że ople tak mają wiec nie wiem juz jak to jest...........................
  
 
Przy jeździe 97 stopni ? 97 to blisko 100. Trzeba może sprawdzić precyzyjność działania wskaźnika. A co dalej po 100 sprawdzaliście ? Dalej rośnie ? Ja po osiągnięciu 100 uspokajam się i czekam aż zejdzie.
  
 
Ten tamat był już poruszany wiele razy.

Jak miałem starą chłodnicę miałem tak jak pisze ckk. Temperatura dochodziła do 100-105 st. C i dopiero właczał się wentylator i spadała. Po wymianie chłodnicy na nową (stara ciekła) wszystko jest ok, temperatura dochodzi do 97 st. C załącza się wentylator i spada do 92 st. C.

Nie ma mowy żeby temp. doszła do 100 st. C !!!!!!!!!!!


pozdrawiam
  
 
w mnie wkaźnik pokazuje max 95 stpni i włacza sie wiatraczek przy jeździe bez klimy przy klimie mie przekracza 92 stopni chce zaznaczyć, że mam gaz. Faktem jest, że temperaturę pracy moja omka osiąga szybko.
  
 
Sprawdzałem temperaturę pracy silnika przy podłączonym kompie szpeco mi powiedział że komputer odczytuje temperaturę z innego czujnika niż ten od wskażnika (możliwe to ?) i na kompie było 99 stopni i się załączył dopiero wentylator (mam nową chłodnicę 2 miesięczną), takż epo przeczytaniu tych wypowiedzi i ja zbaraniałem
  
 
Cytat:
, że komputer odczytuje temperaturę z innego czujnika niż ten od wskażnika (możliwe to ?)



Prawda, idż otwórz maskę i popatrz na MV6 a potem idz i popatrz
na R6.
Zdziwiony? Nie ma się co dziwić, że małe nidociągnięcie/awaria z układem chłodzenia i są problemy w MV6.

Chłodzić, nie przeszkadzac innymi plastykami, dbać jak należy a będzie dobrze
  
 
Cytat:
słyszałem że ople tak mają wiec nie wiem juz jak to jest...........................


Też tak słyszłem od kilku mechaników i wkurza mnie taka gadka u mnie grzał się do 100 była to wina niskiego poziomu płynu pompa przepuszczała po wymianie pompy wskazówka jak przyklejona do 90 nawet jak stoję w korku. No ale ja mam 2.0
  
 
Dwie fotki... Na gornej sprawny uklad chlodzenia, na dolnej nie.

I zaden mechanik mi nie wmowi, ze 100 to normalna temperatura pracy silnika.

  
 
DrA - kiedyś miałem tak jak na dolnym zdjęciu, - teraz (jak wiesz) mam tak jak na górnym (mowa o temp nie o v-max ) i słowo daję jeździ się bezstresowo a bajki o tym, że opel V-ka tak ma... to między bajki

u mnie kiedy razem dmuchają wszystkie (3) wentylatory temp nigdy nie skacze pow 95st i nie ma potrzeby coby się załączały szybkie obroty

kiedyś jak się załączały notorycznie to aż się przekaźnik wytopił... myślę, że nie tak to wymyślono

no i kiedyś po wyłączeniu zapłonu wszystko cichło a teraz chłodzi przez jakiś czas

I ja nie twierdzę, że to jest oryginalne rozwiązanie (bo pewnie nie jest) ale widać, że sprawny układ chłodzenia + działające wentylatory potrafią ustabilizować temp na poziomie kreski uchodzącej za 92.5 st niezależnie od tego czy jest -10 w Gliczarowie czy +40 w korku... I nie pytajcie jak to działa dokładnie bo nie wiem, ale wiem, że u mojego starego w golfie tdi jest dokładnie tak samo, tyle, że na 90st. A wiecie kto mi to naprawił... kolesie zajmujący się klimą (ponoć najlepszy zakład w częstochowie) bo wiedzieli co robią, mieli odpowiednie schematy, mieli potrzebne części i umieli posługiwać się miernikiem. Cały zabieg trwał 15 min i był gratisem do naprawy klimy
  
 
Czyli co ? Zatkana chłodnica ? Może się to jakoś czyści - płucze ?
Wymieniać jak nie cieknie ? Odpowietrzać ?
  
 
Wieczorem wrzuce zdjecia jak wygladaja tloki z przegrzanego silnika.

Napisze jeszcze raz : TEMPERATURA PRACY SILNIKA X30XE WYNOSI OKOLO 92 STOPNI !!

Jak ktos ma inna to zapierdalac w trymiga do mechanika. U mnie z prostej operacji wymiany kolektorow zrobila sie kapitalka silnika. Tylko przez to, ze przejezdzilem kilka tysiecy km z temperatura ok 100 stopni.

Dla zainteresowanych : mam namiar na firme ktora ma chlodnice do MV6 po 510zl. Jakosc chlodnic sprawdzona i pewna. Oczywiscie nowe z gwarancja. Jak ktos chce namiar to na PRIV.
  
 
Cytat:
Napisze jeszcze raz : TEMPERATURA PRACY SILNIKA X30XE WYNOSI OKOLO 92 STOPNI !!



E,,,, pozwole sobie z kolgą się nie zgodzić ja myślę, że jest grubo powyżej 100 C
bo poniżej to tłokom się nic nie dzieje.


No, ale tempratura czynnika chłodzącego po wypłynięciu z silnika powinna wynosić około 92 stopnie a jak zdejmiesz krigsmarine to się polepszy, hehe
  
 
Cytat:
2004-06-07 08:56:31, DrA pisze:
Napisze jeszcze raz : TEMPERATURA PRACY SILNIKA X30XE WYNOSI OKOLO 92 STOPNI !!
Jak ktos ma inna to zapierdalac w trymiga do mechanika. U mnie z prostej operacji wymiany kolektorow zrobila sie kapitalka silnika. Tylko przez to, ze przejezdzilem kilka tysiecy km z temperatura ok 100 stopni.



Hmm. U mnie w trakcie jazdy (X25XE) waha sie pomiedzy 92 a 95, podczas dluzszego postoju z zalaczona klima dochodzi do 97 (moze ciut wyzej), i spada po zalaczeniu dmuchawy, ale nigdy nie dochodzi do 100.

Czy u Ciebie byla non-stop 100? Wnioskuje z ponizszych zdjec, ze w trakcie jazdy. Czy przyczyna byla wylacznie zasyfiona chlodnica?
  
 
Cytat:
Napisze jeszcze raz : TEMPERATURA PRACY SILNIKA X30XE WYNOSI OKOLO 92 STOPNI !!
--------------------------------------------------------------------------------
E,,,, pozwole sobie z kolgą się nie zgodzić ja myślę, że jest grubo powyżej 100 C
bo poniżej to tłokom się nic nie dzieje.


Mowie o wskazaniu temperatury na zegarach... ma byc 92 i koniec... jak jest wiecej to jest zle.

Cytat:
Czy u Ciebie byla non-stop 100? Wnioskuje z ponizszych zdjec, ze w trakcie jazdy. Czy przyczyna byla wylacznie zasyfiona chlodnica?


Tak... 100 stopni caly czas w czasie jazdy. Nie wiem co jest przyczyna... silnik jest rozebrany i dopiero go skladam.
  
 

Zmiana chłodnicy na nową oraz wymiana niektórych węży niewiele pomogła w kwestii dziwnych wskazań temp.

Za to wskaźnik zaczął reagować na uderzenia w deske rozdzielczą tem. wskazywana po uderzeniu spada

Wymieniam wskaźnik na nowy

a tak poważnie to po w/w zmianach temp. utrzymuje się w przedziale 92-97 stopni. (tyle że wskaźnik ześwirował)
  
 
Cytat:
Mowie o wskazaniu temperatury na zegarach... ma byc 92 i koniec... jak jest wiecej to jest zle.



E... to wiem, ja jak mam 82 na desce to jest 92,5 a jak dobija do 90 to jest 97-100 ale to tylko po sotrej jeździe

Cytat:
Tak... 100 stopni caly czas w czasie jazdy. Nie wiem co jest przyczyna... silnik jest rozebrany i dopiero go skladam.


Krigsmarine?