Trzęsie przy rozpędzaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witamszukałem w wyszukiwarce ale nie znalazlem chociaz pewno jak bym tam dluzej posiedzial to bym znalazł ale na serio nie ma czasu .. chodzi o to ze u mojego kolegi w Poldku z 1980 roku 4 biegowym przy rozpędzaniu czuc wyrazne wibracje i jest głosniej ale co ciekawe tylko tak do 100km/h .. potem jest ok tak samo na postoju jest wszytko ok nawet jak sie go przegazuje .. czy mozliwe ze to wina walu albo poszuszek silnika ? czy gdzie indziej szukac przyczyny ... z gory dzieki pozdr!!
  
 
Moja jedyna odpowiedź to krzyżaki wału
  
 
albo podpora wału
  
 
albo wyważenie wału
  
 
albo kierowca ma slabe nerwy i sie trzesie przy rozpedzaniu
  
 
to wtedy niech weźmie relanium
  
 
Przyczyną może być także uszkodzenie zbrojenia opony-z zewnątrz nie zobaczysz. Przy małych i wysokich prędkościach bedą występowały wibracje a przy pewnej prędkości bedzie cisza... Lub też jak koledzy napisali wał.....
  
 
Jeśli kierownica wpada w wibracje to stawiałbym na wyważenie kół lub uszkodzenie opony....
  
 
Lub uderzona i krzywa felga.
  
 
Cytat:
2004-06-20 13:05:27, Majki_cb pisze:
Przyczyną może być także uszkodzenie zbrojenia opony-z zewnątrz nie zobaczysz. Przy małych i wysokich prędkościach bedą występowały wibracje a przy pewnej prędkości bedzie cisza... Lub też jak koledzy napisali wał.....

Cytat:
Jeśli kierownica wpada w wibracje to stawiałbym na wyważenie kół lub uszkodzenie opony....

Cytat:
Lub uderzona i krzywa felga.

U mnie byla rozwalona opona i zle zamocowana felga i mialem te same objawy.
  
 
U mnie tez trzesie samochodem,ale zauwazylem ze zalezy to tez od asfaltu,bo na niektorych drogach trzesie mi bardzieja a na niektorych jest bardzo male.Ale u mnie to juz chyba wina opon bo sa juz troche zjechane.Sprawdzalem krzyzaki,podpore i wszystko dobrze,wiec musze chyba sobie opony kupic
  
 
Cytat:
2004-06-20 10:37:51, pablo_fso pisze:
.. chodzi o to ze u mojego kolegi w Poldku z 1980 roku 4 biegowym przy rozpędzaniu czuc wyrazne wibracje i jest głosniej ale co ciekawe tylko tak do 100km/h .. potem jest ok tak samo na postoju jest wszytko ok nawet jak sie go przegazuje ..



umnie jest odwrotnie czyli jak przekraczam 100

ale dziwne ze niema go jak jade sam może to zawieszenie od strony pasazera
  
 
nie ma oleju we wsporniku dzwigni pisredniej , wiec tlumik drgan ukladu kierowniczego nie dziala prawidlowo . ale raczej to wal napedowy. a jaka ten wal ma srednice 70mm czy 45mm?
  
 
u mnie kiedys tez trzeslo i to byla rozwalona opona (powstalo na niej wybrzuszenie), wiec sprawdzilbym najpierw ogumienie...

pozdrawiam
cybertec
  
 
Cytat:
2004-06-20 17:21:10, cybertec pisze:
u mnie kiedys tez trzeslo i to byla rozwalona opona (powstalo na niej wybrzuszenie), wiec sprawdzilbym najpierw ogumienie...

pozdrawiam
cybertec

I jeszcze je wywazyc bo po jezdzie po nasych drogach trzeba robic to czesto.
  
 
Jak lechałem w podróż to mi terż trzesło! Nawet wtedy gdy asfalt był prosty jak drut
  
 
Cytat:
2004-06-20 16:37:44, Atek pisze:
nie ma oleju we wsporniku dzwigni pisredniej , wiec tlumik drgan ukladu kierowniczego nie dziala prawidlowo . ale raczej to wal napedowy. a jaka ten wal ma srednice 70mm czy 45mm?

Olej we wsporniku dźwigni pośredniej???? Raczej zazwyczaj nie ma tam oleju Stawiam na krzyżaki lub niewywazony wał - tez mnie to "męczy" w kombiaku
  
 
Cytat:
2004-06-20 18:19:32, kaovietz pisze:
Cytat:
2004-06-20 16:37:44, Atek pisze:
nie ma oleju we wsporniku dzwigni pisredniej , wiec tlumik drgan ukladu kierowniczego nie dziala prawidlowo . ale raczej to wal napedowy. a jaka ten wal ma srednice 70mm czy 45mm?

Olej we wsporniku dźwigni pośredniej???? Raczej zazwyczaj nie ma tam oleju Stawiam na krzyżaki lub niewywazony wał - tez mnie to "męczy" w kombiaku



WHAT!!
  
 
w polonezach z pierwszych lat produkcji stosowano wsporniki z olejowym tlumieniem drgan . W fiatach i mlodszych polonezach jest tlumienie cierne .
  
 
A ja Wam mówię,ze to będzie ogumienie...


[ wiadomość edytowana przez: Majki_cb dnia 2004-06-22 12:56:28 ]