Otwór przelewowy w skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
gdzie on jest w espero 1.8 skrzynia o symbolu F16, Speeder napisał ze jest to odpowietrznik ale jak sie go odkreca a może wybia ??? sprawa dość pilna bo wreszcie sprawe skrzyni chciałbym miec za sobą

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
to ja tak dla przypomnienia tematu
  
 
JA pierwszy raz słyszę o czymś takim. Do czego to służy?

A może chodzi o otwór którym nalewa się olej do skrzyni?
  
 
chodzi mi o otwór którym sie sprawdza poziom oleju
gdzie on jest ????
Speeder pisał ze to przedni odpowietrznik ale jak go zdiąc ew. odkręcić
  
 
więc chodzi o otwór którym się nalewa olej do skrzyni. Jest gdzieś z boku i raczej łatwo go odnaleźć gdy się ma kanał. Jeśłi nie masz kanału to najlepiej podjedź na bylejaki warsztat i za pare złotych ci sprawdzą czy uzupełnią. Szkoda się męczyć bez kanału!
  
 
nierozumiesz o co mi chodzi, ja wymienilem olej, nalalem go przez gurny odpowietrznik, ale gdzies powinien być otwór tzw. przelewowy, którym sprawdza sie poziom oleju polega to na tym ze gdy sie go odgreci i poziom bedzie odpowiedni to pare kropel przez niego wyleci - to tak w skrucie. Ja domyslam sie ze jest to ten otwór z przodu skrzyni zatkany moze zakrecony takim korkiem, którego niewiem czy sie odkreca czy odtyka. No ale chyba nikt samodzielnie tego nierobil ......... no nic musze jakos sobie poradzić.

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
hmmm
olej do skrzyni biegów nalewa się otworem z boku skrzyni. Nalewa się go tyle, ile się zmieści, tzn aż zacznie się przelewać. Nie ma innego otworu przelewowego. I o tym właśnie otworze mówił Speed_R. Nie ma osobnego otworu do sprawdzania poziomu oleju.



[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-06-22 00:52:30 ]
  
 
to moze rzeczywiscie to a niewiesz czy go sie odkreca ew. wybija
  
 
zaraz... jeśli sam wymieniałeś olej w skrzyni to chyba wiesz jak sie odkręca korek wlewu? Na pewno się odkręca, ale nie pamietam czy to jest na zwykły klucz czy na imbusowy...
Aha i znajduje sie on na górze skrzyni obok mechanizmu wybieraka. (wydawało mi sie ze z boku, ale tak miałem w ładzie )
  
 
no to mówimy o dwóch innych rzeczch, ja przezten otwór gurny wlałem olej (odkreca się odpowietrznik kluczem 17) ale raczej nie nim sie sprawdza poziom, mi sie wydaje ze gdzies z boku powinno byc coś w stylu otworu przelewowego. W przypadku wlewania oleju przez odpowietrrznik doleje sie pod sam sufit.

A może chociaz wiesz ile oleju powinno sie wlać do skrzyni, ja wlałem ok. 1,7L i niewiem ile jeszcze dolać.

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Przejrzałem książkę serwisową (do ściągnięcia zdaje sie na stronie klubowej) specjalnie aby sie upewnić i jest napisane jak byk - olej wlewa się przez górny otwór do pełna, tzn tyle ile się zmieści. Powinno wejść 1.8 litra oleju.
Czyli używasz tego samego otworu i lejesz ile wlezie...
Też mnie zdziwiło, że cała skrzynia ma być wypełniona olejem, ale tak widocznie ma być
  
 
Książka serwisowa espero, tom II str. 215
Tam jest to opisane.
Książka serwisowa jest tutaj (choć nie jestem pewien!)
  
 
wielkie dzięki za tego linka już kiedyś jej szukalem i nieznalazłem