MotoNews.pl
7 Silniki fiata - 1.1 - 1.2 zywotnosc ?? (162664/0) - NT
  

Silniki fiata - 1.1 - 1.2 zywotnosc ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Skromne pytanie dla dlubaczy. Czy silnik 1.1 spi (lub 1.2 mpi jeden pieron) z przebiegiem 90.000 jest wart uwagi? Dodam ze cena to 1000 zl z wsyztskim - wiazka, kompem, rozrusznikiem, stacyjka z kluczykiem itp. Ale zanim go zanabede chcialbym uslyszec opinie fachowców czy warto?
  
 
żywotność dużo zależy jak dbasz o silnik i ciężko odpowiedzieć czy jest warty ale jak za 1000zł ze wszystkim to jest dobra cena
  
 
no licze sie z tym ze glowica akrat moze byc i do roboty bo i tak pojdzie 1.2...ale niemam ochoty znow dlubac w kapitalce.
  
 
silniki nie do zajezdzenia


chociaz jak sie bardzo uprzesz ...
  
 
slyszalem ze wlasnie po 90.000 zaczynaja sie niespodzianki
  
 
Sluchaj Pat powiem to z wlasnego doswiadczenia silniki typu FIRE czyli o pojemnosciach 999,1108,1242 cmm sa do nie zajezrzenia jesli przestrzega sie wymiany oleju co 10 tys mamy wielu stalych klientow ktorzy przyjezdzaja na okresowe przeglady samochodami maja duzo niektorzy ponad 2 stowki przebiegu i porucz osprzetu nic nie siada
tak ze 90 tysi to nic
pozdrawiam
  
 
silnik jest ponoc z niemiec, na dowod koles ma dokumenty. wiec chyba zaryzykuje, choc to troche kasy;/
  
 
silniki z serii fire były bardzo udane, mój wujek ma uno z 1.4 fire i w zasadzie to jedyna rzecz w tym aucie która działa na poziomie aut "normalnych" marek
  
 
te gumbas 1.4 to nie fire - zajrzyj pod maske
  
 
a wydawało mi sie że to z rodziny fire, tak czy siak miałem do czynienia ze wszystkimi rodzajami i potwierdzam że to najlepsze co mógł zaoferować fiat w tamtym czasie
  
 
moze i zywotne są
ale posłuchaj sobie seja po przebiegu 20 tysięcy a po 80tyś

w pierwszym przypadku nie słychac nic,w drugim sieczkarnie
  
 
fiesta 1.1 to po wyjechaniu z fabryki była sieczkarnia - jak sej po 300 tys. a też żywotny silnik i na łańcuchu
  
 
Fiatowskie 900 sa wytrzymale z tego co wiem, zreszta 1.1 tez. Zalezy jescze kto i jak je eksploatowal a tak na marginesie skoro juz o tych silnikach mowa... nie orientujecie sie czy mapsensor w 900 jest taki sam jak w 1100
  
 
skoro wtryski te same......to mapy chyba tez.....
  
 
jechałem sejem po przebiegu 300tyś i rozwinołem nim 155km/h kumpel swoim sejem z 2002 roku jakieś 60tyś rozwinoł o jakieś 5km więcej. Oczywiście mowa tu o silniku 1.1, A przy dużym przebiegu brał tylko olej a jechał całkiem miło wiec w tej cenie jak było wszystko na czas wymieniane to dobra cena. Ojciec ma uno 1.0 i po za pompką przyśpieszacza które ponoc najlepiej wymieniać co 30-40tys wszystko działa bez problemu a juz 100tys przejechane
  
 
Cytat:
2006-10-17 22:36:30, Pat_kdb pisze:
skoro wtryski te same......to mapy chyba tez.....



nio nie do konca takie same chyba
  
 
Cytat:
2006-10-17 22:36:30, Pat_kdb pisze:
skoro wtryski te same......to mapy chyba tez.....



niekoniecznie wystarczy że np. w jednym będzie napięciowy a w drugi częstoliwościowy i już nie będzie to samo le mogą sie różnić wartościami podciśnienia
  
 
no to niewiem. Mi 899 smigalo i na wiazce z 1.1 i z 899 - wtryski sa zamienne, ale menijsza oto. Bo zbaczamy z tematu
  
 
Cytat:
2006-10-17 22:36:30, Pat_kdb pisze:
skoro wtryski te same......to mapy chyba tez.....



po kolei panowie, zeby bylo jasne i ludzi postronnych w bkad nie wprowadzac:

mapsensor to czujnik podcisnienia w kanale dolotowym (manifold air pressure) i sam czujnik podejrzewam ze jest identyczny (choc pewnosci nie mam), nie widze uzasadnienia ekonomicznego do stosowania innych czujnikow

po drugie mapa wtrysku to wartosci czasow wtrysku w funkcji MAP(patrz wyzej) i predkosci obrotowej silnika i tu na bank sa rozne, poniewaz roznia sie moca, pojemnoscia itd.. i podejrzewam tez ze mapy wtrysku beda rozne dla 1.1 spi i mpi (to na bank i nie mazliwosci zeby byly takie same), rowniez moga sie roznic miedzy tymi samymi modelami w zaleznosci od roku produkcji itd (choc niezauwazalnie) i moga sie roznic (choc tego nie jestem pewien) miedzy modelami (sej 1.1 moze miec inne mapy niz punto 1.1)

jesli sie myle to prosze mnie poprawic
  
 
Cytat:
2006-10-17 23:00:47, mmost pisze:
po kolei panowie, zeby bylo jasne i ludzi postronnych w bkad nie wprowadzac: mapsensor to czujnik podcisnienia w kanale dolotowym (manifold air pressure) i sam czujnik podejrzewam ze jest identyczny (choc pewnosci nie mam), nie widze uzasadnienia ekonomicznego do stosowania innych czujnikow po drugie mapa wtrysku to wartosci czasow wtrysku w funkcji MAP(patrz wyzej) i predkosci obrotowej silnika i tu na bank sa rozne, poniewaz roznia sie moca, pojemnoscia itd.. i podejrzewam tez ze mapy wtrysku beda rozne dla 1.1 spi i mpi (to na bank i nie mazliwosci zeby byly takie same), rowniez moga sie roznic miedzy tymi samymi modelami w zaleznosci od roku produkcji itd (choc niezauwazalnie) i moga sie roznic (choc tego nie jestem pewien) miedzy modelami (sej 1.1 moze miec inne mapy niz punto 1.1) jesli sie myle to prosze mnie poprawic



dokładnie tak. MAP sensor poprostu zbiera informacje o obciązeniu silnika poprzez mierzenie podciśnienia w kolektorze i przetwrza to na sygnał do kompa