Audio topic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sie ma

Moja kobita wylicytowała radio Sony.
Mam je w aucie, ale mam zagadke w zwiążku z tym.

Mam w samochodzie wysuwaną antene i nie wiem jak to ustronstwo uruchomić....
W starym kaseciaku firmowym chodziło to normalnie przy włączeniu radia - nieważne czy kaseta czy tuner, to sie wysuwała.

Służą do tego dwa druciki, jak je zewrzemy, nawet przez bateria (myslałem że trzeba je zasilić...) to antena jedzie do góry.

Próbowałem już podpiąc to pod antene - czyli pod ekran i środek, ale w jednej konfiguracji nie działało, a po zamienieniu przewodów wywaliło bezpiecznik od kompa.
Nie ma kabla (chyba) wychodzącego z radia o nazwia antena, przynajmniej na kostce za kieszenią....
Teraz zostały mi kabelki: do wzmacniacza, LIHGT - do ściemniania kokpitu wraz z iluminacją radia i jakis jeden nieopisany - zdaje sie od zestawu telefonicznego -wyciszenie.
Radio to Sony CDX M630 Explod, taki gadżet...
  
 
Boogie,sprawdź czy jest taki niebieski pojedyńczy kabelek(sterowanie-wzmacniaczem,anteną itp.) i podepnij do niego,a jak nie ma to dziwne rzeczy
PS:zakupiłeś sobie już nowy akumulator?
  
 
Hej

Jest taki kabelek z końcówką-wtyczką z opisem ANTREM max. 0,1A.
Myślałem że to może to, ale facet mi powiedzial ze to od wzmacniacza.... także tego nie próbowałem......
Tylko że to jeden kabelek, a antena ma dwa...
A drugi co?
Do masy. Z tymi masami to się boje quurrrr bo chyba w sumie wymienilem z 5 bezpieczników
Z akku musze pomysleć, psia mać!
  
 
Jeden do masy a drugi do sterowania. Na sterowaniu zawsze jest "+".Także spróbuj ale to powinno być na 99% tak jak pisze.
  
 
Tylko cholera wie który to plus w tych dwóch czerwonych do anteny....
Pomierze coś i zobacze, ale zdaje mi się że to działa na zasadzie zwarcia tych kabelków - połączenie galwaniczne jak to mówią...
  
 
Witam, boogie jak nie pooradzisz sobie to podjedz do mnie ja Ci to podłącze.
Najlepiej podłączyć analogicznie jak było w kaseciaku
  
 
Cytat:
2004-06-28 13:58:16, boogie pisze:
Hej

Jest taki kabelek z końcówką-wtyczką z opisem ANTREM max. 0,1A.
Myślałem że to może to, ale facet mi powiedzial ze to od wzmacniacza.... także tego nie próbowałem......



To ten na 100 procent.

  
 
Dzieki Shinobi...
Kaseciak był radiem firmowym i był lepiej jakby dostosowany.
Tam było np. podgłaśnianie i ściszanie radia w zależności od prędkości jazdy - hałasu.
Nawet przyzwoicie gra to radio...
  
 
Witam
heeeeee

Zmierzyłem dwa przewody (czerowne ) służące do podnoszenia anteny - jest na nich 12V. Zwarcie ich powoduje wysuniecie anteny....
Jeden podpiąłem do kabelka z radia ANTREM 0,1A max, a drugi do GROUND, masy się znaczy. No i dupa blada, znaczy sie nie wysuwa się.
Zamiana kabelków to zwarcie, gdzie wywala bezpieczniki w sposób przypadkowy - oswietlenie, komp......
  
 
Boogi ja tam się na prądzie nie znam ale skoro na obu
jest 12 v, to włączenie radia powoduje połączenie tych kabli (poprzez jakieś siakie tam oporniki, tranzystory i inne duperele)
Wystarczy, że podepniesz te dwa przewody do kabla o nr 15. Jakikolwiek kabel np jeden z tych co dochodzi do radia. A jak włączysz kluczyk, to antena się wysunie, hehe, (radio nie musi dzialać) wiem, wiem ale nic innego nie potrafię wymyslić bo się nie znam.Moze to Ci pomoże?
  
 
Problem w tym że takich wolnych kabli nie ma - pod wyjścia mocy głosnikowe lepiej nic nie wpinać dodatkowego, bo zwarcie tych dwóch kabelków od anteny powoduje przepływ jakiegoś prądu...
Pozostaja kable zasilające....

Bajer jest taki, że kluczyk nie ma nic do rzeczy...
Wqurrr sie ostatnio, i mysle zewre je na stałe, i jak bede przekręcał stacyjke, to wtedy antena będzie wyłazić.....
Dupa blada, wyjąłem kluczyk, a antena sie nie chowa.
Mechanizm jej jest niezależny od zapłonu auta..........

Kurna taka pierdoła, a tylko czas zajmuje....
  
 
Witam!
Boogi, popatrz na schemat! (schemat nr 14)
Jeżeli mówisz o dwóch kabelkach czerwonych przy radiu - to musisz je połączyć - jeden idzie z bezp. F15 a drugi idzie na silnik do anteny, ale wtedy silnik ma cały czas napięcie (bo to 30). Więc trzeba zmierzyć, kóry przewód czerwony nie ma napięcia (to ten idący do silniczka) i połączyć z tym wychodzącym z radia i powinno być wszysko w porządku, oczywiście po włączeniu radia. Drugi przewód czerwony ze stałym + (30) to do podłączenia radia (podtrzymywanie zasilania, np do zegarka - można też go wykorzystać jak ktoś nie lubi gdy radio nie gra bez stacyjki).
To wszystko - to tak na mój chłopski rozum!!!
pzdr!
  
 
A tak wogóle to skąd u Ciebie taka antena? To chyba jest jakiś egzemplarz dla szejka?
  
 
I jeszcze jedno - z anteny wracają do radia 2 kabelki czrwono-białe (po drodze się rozchodzą z jednego) - to jest sygnał, który też idzie do wzmacniacza sygnału antenowego, może to Ty z nimi coś kombinujesz?
  
 
uuuuu zakołowany juz jestem dokumentnie.

Może opisze dokładnie:
Radio mam z kieszenią, i z kieszeni jest wyprowadzone kilka sygnałów dodatkowych. Jako takiego sterowania anteną - jak widziałem w Pionierze, nie ma.

Przewody samochodowe:
2 sztuki, jeden czerowny cały , drugi biało czerowny.
Napięcie na nich 12v
Według voltomierza + jest na całym czerownym. I tak jest, bo dotknięcie nim masy robi buum.

Podpiąłem cały czerwony do radiowego przewodu ANTREM max 0,1A, a czerownobiały do masy i lipa.
Odwrotnie też, ale było buum.

Aha, kable antenowe, nie sterujące antena są inne i o nich nie pisze w ogóle - wzmacniacz antenowy nas nie interesuje.


[ wiadomość edytowana przez: boogie dnia 2004-07-01 13:16:37 ]
  
 
Jeszcze raz: JAK MOŻESZ TO POPATRZ W SCHEMAT!
Zostaw ten cały czerwony - to jest stały plus do podtrzymania napięcia w radiu jak wyłączysz stacyjkę. Ten czerwono-biały podłącz do tego przewodu ANTREM i włącz radio (jeżeli jest podłączone) i antena powinna się wysunąć! Po włączeniu radia na przewodzie ANTREM powinno się pojawić napięcie, które uruchamia silnik anteny!
  
 
Obawiam się że mówisz o innym "czerwonym"...
Tego to nie ruszam, i on zasila radio jak powinien, razem z żółtym , które złączyłem zresztą.
Ten białoczerowny podłaczałem do wyjścia z radia ANTREM i nic.
Do starego radia, wchodziły obydwa te przewody - i czerowny i białoczerowny.
Uruchomienie radia łączyło jakos te dwa przewody.... i antenka jechała do góry...

Z tego schematu to ja nic nie widze.... bo tu problem tkwi w radiu.
  
 
Zacznijmy od początku. boogi, napisz jakie miałeś radyjko (tego kaseciaka) jakoś nie chce mi się wierzyć żeby radio zwierało przewody aby uruchomić antene. Napisz jak połączyłeś resztę przewodów może coś przekombinowałeś z resztą. Czy ta twoia antenka to oryginał??
Pozdrawiam Piotrek
  
 
Hej Shinobi

Miałem kasieciaka Phillipsa który był radiem firmowym, symbolu nie pamietam. Widać go w jednym z fotek w profilu.
To radio samo się zciszało i podgłaśniało w zalezności od prędkości-hałasu, oraz przy włączaniu go powodowało wysunięcie antenki z tyłu.
Radio to było na kostce Isowskiej, którą odciąłem, jednak tak że widać kolory kabli które w nią wchodziły.
I widać tam, że oba te kabelki wchodziły do radia.

Do anteny jak pisałem sa dwa kable -czerwony i czerownobiały.
Jak je zewre ze sobą, nawet bez kluczyka w stacyjce, antena się wysuwa.

teraz mam radio Sony CD M630 xplod.
ma ono kieszeń. Przewody są poopisywane.
Po podłaczeniu 6 głośnijów i podpięciu zasilania zostało mi pare przewodów.
Light, ANTREM, i jakiś nieopisany - może czujnik od telefonicznego zestawu, do wyciszenia dzwięku.

Moje auto może i jest troche nietypowe, ale ta antena jest tam od nowości. Ktoś miał taki kaprys.....
  
 
Juz sie pogubilem,masz problem z kabelkami przy radiu,czy przy kostce od anteny? W radiu wystarczy kabelek sluzacy do podawania sygnalu sterujacego wlaczaniem,wylaczaniem dodatkowego urzadzenia,np: wzmacniacza.Gdy wlaczasz radio,podawane jest na tym przewodzie(niebieski,czasem zolty,rzadziej zielony) +12 volt,(jvc-11 - 11,5V).Niekiedy nawet jest opisane:antena. Wiec smialo pokombinuj z podlaczeniem, jezeli z jednego kabelka cigniesz sygnal do wzmaka i do anteny,to radze zastosowac dodatkowy zewnetrzny przekaznik,plud dioda na uzwojeniu,aby zadne gowno sie tam nie indukowalo.