MotoNews.pl
  

Odpalnie na ciepłym silniku td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Ma omege z silnikiem 2,5 td (bmw) i jest problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Ktos mądry mi powiedział ze jest to problem z pompą wtryskową tzn. z koncowką rozdzielacza(ciekawe jaki koszt).
Wczesniej pompa była czyszczona miała troche oleju ale to nie pomogło, byłem w aso na badaniu ukl. wtryskowego i jest wszystko ok. teraz jade na komputer.
Moze ktos z was miał taki problem?
  
 
To dokładnie sekcja pompy - naprawiajato w Tucholi Hydrotor SA
koszt łacznie z wymiana ok 600zł
  
 
Najczęstszym problemem podczas rozruchu ciepłego diesla jest fałszywe powietrze. Sprawdż obok wtryskiwaczy czy gdzieś go nie łapie.
Gorsza miesznka problem z odpaleniem.
Pompa albo dziala albo nie.
  
 
Mowisz sekcja pompy a co to dokladnie jest bo ja jestem slaby w sprawach technicznych?
  
 
A czy jak podjdę do bosch service bedzie dobrym rozwiązaniem?
  
 
Będzie to złe rozwiazanie
Z tego co wiem to oni zajmuja sie sytem wtrysków a nie dieslmi
I nie masz błedów na kompie prawda?
Więc problem nie lezy w tym, tylko w czym innym, sprawdzałes te lewe powietrze?
  
 
czy to to łatwo sprawdzić, gdy nie chce odpalac i jest ciepły, zlej zimną woda pompę - nie silnik bo to go moze ostro zaboleć - samą pompę, ok 3 l wody z butelki wolno lejac wystarcza, sprawdź jak po tym pali , jak cyknie od pierwszego to włanie sekcja pompy, czy jak inni mówią końcówka, rozdzielacz
  
 
W srode jade do warsztatu powiem co mi sugerujecie, moze to cos pomoze. Odezwe sie po wizycie. Duza dziekuwa
  
 
Ja miałem taki sam problem od samego początku użytkowania - prawie 4 lata. Problem ustąpił wczoraj po tym jak mój mechanik "lekko przyspieszył pompę". Podobno trzeba ją delikatnie ruszyć z miejsca. On to zrobił na oko i słuch ale jak na razie efekt jest taki że ciepły silnik odpala po sekundzie. Wcześniej musiałem się sporo nakręcić. Dodatkowo jakby mniej pali - ale jest zbyt wcześnie aby to ocenić.
Piotr
  
 
No jestem po wizycie.
Po ocenie mojego speca i obejrzeniu komputera jest rozmowa z gosciem.
- wymiana na nową pompę- 4500-5000zł. (smiech z mojej strony)
- no to po regeneracji z jego gwarancją 3000zł. (smiech)
skonczyło sie na tym ze cos tam przerobi, podkręci i koszt ok.400zł
Jade jeszcze jutro do drugiego zobacze co mi powie.
  
 
Jednak zostaje przy opcji tej za 400zł. dokładnie szpec mechanik bedzie kombinował cos przy module i mowi ze bedzie dobrze palił na ciepłym silniku, ale i tak czeka mnie w przyszłosci wymiana pompy.
Miło robi sie na duszy bo przy mnie podjechał gosciu Bmw 525 i ma taki sam problem. Ponoc te pompy przystosowane są na cztery zawory a tu wiadomo jest szesc.
  
 
a polewałeś pompę wodą, to co Ci zrobi ten gość za 400zł to pewnie przyspieszenie wtrysku, czasem pomaga ale posłuchaj czy nie zacznie Ci chodzić jak traktor i to nieźle dojechany i trochę telepać na luzie
  
 
To co nie robic tego modułu i szukac pompy?
  
 
pompa była polewna bardzo małym strumieniem przez ok.5min ale efektu to nie dało.
  
 
U mnie ten sam problem.
Na zimno pali od cyknięcia, a na ciepło mniej więcej po 3-4 obrotach. Na razie go zostawiłem (ten problem) na później, jak się pogorszy. Stwierdziłem, że jeszcze nie jest tak źle, skoro gościu kręcił i kręcił i dopiero za którymś tam razem łaskawie dieselek zaskoczył.
  
 
Wszystkim którzy mają silniki na ropę polecam tą stację obsługi:
http://www.pezal.com.pl
Naprawią i super wyregulują każdego diesla od traktora do najnowszych tdi, tds, cdi itd. Na prawdę solidna i tania stacja, która gwarantuje za swoje usługi. Przy pompach wtryskowych nie dajcie grzebać żadnym domorosłym fachowcom - szkoda kasy, nerwów i silnika.
  
 
No ale Gdansk od Łodzi troche daleko a moze ktos poleci cos z woj. łódzkiego?