Gaz i silnik krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Niedawno bylem na przegladzie technicznym i gosciu powiedzial mi ze w instalacji gazowej powinien byc zaintalowany silniczek krokowy. Podobno wszystkie nowe instalacje powinny cos takiego miec. Troche sie zdziwilem, bo mam cos takiego w polonezie i wiem ze jest on powiazany z komputerem sterujacym wtryskiem paliwa. Czy wychodzi ze musialbym zamontowac sobie komputer sterujacy silikiem krokowym. Co wy na to? Dobrze kombinuje czy tez mam zle zamontowana instalacje?
  
 
hm... no moze nowe...
ale co taki silniczek mialby robic przy gaznikowcu? Moze ktos mnie osiweci???
  
 
moglby sterowac zaworem gazu - tak mi sie widzi.
Ale zdaje mi sie ze to wymaga wiecej elektorniki.
  
 
Sygnał dla silnika krokowego może być brany z obrotomierza. Gazownik ustawia, że np. pow. 3500 obr. otwiera się szerzej zawór i silnik dostaje bogatszą mieszankę.
  
 
O! to niezle - dobrze ze mowisz Grzegorz - bo ja bede planowal chyba odciecie obrotow jak juz zaczne docierac na nowo - bo jakos sobie nie ufam, ze nie bede ciskal. I teraz juz wiem do kogo sie zglosic-celem kombinowania-jak odciac
A dzis sie wybieram do garazu robic przy aucie - juz dlugo stoi i nic sie nie dzieje, to wstyd ale wciaz czasu dla niej nie mam .
Musze przyznac ze w ogole nie pomyslalem ze obrotomierz moze czyms takim sterowac.
  
 
Witam
Cytat:
2004-07-03 09:36:54, Krzysztof-Fleszer pisze:
......Musze przyznac ze w ogole nie pomyslalem ze obrotomierz moze czyms takim sterowac.


A widzisz... w 2107 jest moduł, który przy 1600 obrotów otwiera zawór pneumatyczny i właśnie obroty brane są z cewki zapłonowej, a raczej z kabelka łączącego aparat zapłonowy z cewką., tam też podłączony jest obrotomierz, hmmm.. jakby bliżej się przyjrzec temu modułowi to nadałby się moze do po przeróbce do sterowania odcinaniem paliwa właśnie
  
 
Silniczek krokowy przy gaźniku ?
Zwykle jest połączony z emulatorem ECU.
Diagnosta był jakiś lewy.
  
 
Cytat:
Diagnosta był jakiś lewy.



nieee
Lewy nie jest diagnosta ;D ;D
on z innej branzy
  
 
Zawór krokowy montuje się na przewodzie między parownikiem a mixerem NA GAZIE i nie ma on nic wspólnego z gaźnikiem. Normalnie koszt takiej przyjemności to podobno ok 400 PLN
  
 
Hehehehehe

Silnik krokowy przy gaźniku to bzdura!
Wróć do tego fahofffca i go wyśmiej
W gaźniku jest najprostrza instalka lpg ze śrubą i reduktorem podciśnieniowym, a nie z elektroniką (znaczy silnikiem krokowym zamiast śruby i reduktorem sterowanym elektronicznie).

Wal go.......
  
 
Cytat:
2004-07-05 19:43:23, Lewy_lowicz pisze:
Hehehehehe

Silnik krokowy przy gaźniku to bzdura!
Wróć do tego fahofffca i go wyśmiej
W gaźniku jest najprostrza instalka lpg ze śrubą i reduktorem podciśnieniowym, a nie z elektroniką (znaczy silnikiem krokowym zamiast śruby i reduktorem sterowanym elektronicznie).

Wal go.......



Spokojnie z waleniem...Nowe reduktory mogą być sterowne elektronicznie i może być silnik krokowy w układzie z gaźnikiem...
Oczywiście w 99,7% nie ma żadnego silnika krokowego, ale ja o nim myślę, bo reduktory mają optimum ustawione śrubką na ok. 3000-3500 obr, a dzięki silniczkowi można uzyskać prawidłową mieszankę jeszcze przy 6000 obr....
  
 
Cytat:
2004-07-05 22:25:41, Grzegorz2107 pisze:
Spokojnie z waleniem...Nowe reduktory mogą być sterowne elektronicznie i może być silnik krokowy w układzie z gaźnikiem...
Oczywiście w 99,7% nie ma żadnego silnika krokowego, ale ja o nim myślę, bo reduktory mają optimum ustawione śrubką na ok. 3000-3500 obr, a dzięki silniczkowi można uzyskać prawidłową mieszankę jeszcze przy 6000 obr....



Dobra, dobra... A skąd niby ten biedny sterownik silniczka ma wiedzieć, że ma prawidłową mieszankę przy 6000obr ? Skąd weźmiesz lambdę w Ładzie '87 ? Dołożysz, bo jakiś gość nie bardzo wie o czym mówi ?
Diagnosta jest niepoważny i tyle. W nowych instalacjach - owszem, ma być elektronika i silnik krokowy, ale w autach młodszych niż bodajże '96 czy '99. Roku nie pamiętam, ale to obowiązuje w dość młodych autach. Nieistotna jest data instalacji tylko data produkcji samochodu.
Pozdro.
  
 
Cytat:
Nieistotna jest data instalacji tylko data produkcji samochodu.


wlasnie... moze ten diagnosta sie przejezyczyl albo zle wyrazil, a Wy tu kopie zaraz bedziecie kruszyc...
  
 
Cytat:
2004-07-05 23:31:42, Perzan pisze:
Dobra, dobra... A skąd niby ten biedny sterownik silniczka ma wiedzieć, że ma prawidłową mieszankę przy 6000obr ? Skąd weźmiesz lambdę w Ładzie '87 ? Dołożysz, bo jakiś gość nie bardzo wie o czym mówi ?Pozdro.




A nie może byc tak, że ustawisz otwarcie zaworu doświadczalnie , zależnie od obrotów) posługując sie sondą zewnętrzną, tworząc daleki od ideału, ale jednak lepszy skład mieszanki niż przy regulacji śrubą???
  
 
Cytat:
2004-07-06 00:43:05, Grzegorz2107 pisze:

A nie może byc tak, że ustawisz otwarcie zaworu doświadczalnie , zależnie od obrotów) posługując sie sondą zewnętrzną, tworząc daleki od ideału, ale jednak lepszy skład mieszanki niż przy regulacji śrubą???




Hmm... teoretycznie - masz rację, może tak być. Praktycznie - nie wiem, czy występuje w przyrodzie (czyt.: produkcji seryjnej) taka elektronika, która ustala otwarcie regulatora gazu na podstawie obrotów. Nie twierdzę że jestem fachowcem w tej dziedzinie, więc nie idę w zaparte, ale oprócz obrotów, elektronika czyta jeszcze TPS i lambdę. Głównie na podstawie lambdy ustala otwarcie regulatora. TPS - sygnał czujnika położenia przepustnicy - jak dajesz mocno w pedał to elektronika dorzuca trochę gazu żeby się lepiej silnik zbierał.
Myślę, że jakiś elektronik obeznany w jednoukładowcach mógłby spokojnie zaprojektować taki regulator działający tylko na podstawie obrotów. W końcu tam siedzi prosty silnik krokowy.
Sorry za mój nieco opryskliwy ton w poprzednim poście. Poczytałem sobie kilka wątków, a że dawno mnie tu nie było to i nastrój jakoś się udzielił.

Adaśko: eee... tam, od razu kopie kruszyć. Po prostu dysputa idzie

Pozdro.