MotoNews.pl
7 Tłoki ,pierscienie co wymienić? (3135/27) - NT
  

Tłoki ,pierscienie co wymienić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słuchajcie che troche zmniejszyc spalanie oleju i mysle czy da cos gdy załoze nowe tłoki z pierscieniami lub tylko jedna z tych rzeczy.prosze jak mozecie poradzcie bo róznie na ten temat słyszłaem.A jak juz takie coś robiliscie to napiscie o swoich wrazeniach no i co najwazniejsze jakie (firma)i za ile Pozdrawiam Pa!
  
 
ciężko wyczuć co musisz zrobić zalezy jaki przebieg,i ile bieze tego oleju
mój ma 100,000 i bierze ok 200 ml na 1000 km
tak myslałem żeby coś z tym zrobic bo jeszce do 95,000 nie brał praktycznie nic ale go troszke przegrzałem jak jechałem na wakacje
no i byłem u mechanika powiedział że jakos nie jest przekonany do wymiany samych pierścionków (nawet z tlokami),a to dlatego ze nowy moze sie uszkodzić .
i nawet jesli będzie po wymianie ok to zazwyczaj nic to nie daje bez szlifu .
i tak zostawie go dopuki nie będzie żeczywiście silnik sie nadawał do kapitalnego remontu.
  
 
A ja slyszalem ze wymiana pierscieni daje i to duzo poniewaz istnieje wlasnie takie zjawisko jak zapieczenie sie pierscienia

wszystko zalezy od tego jak to wyglada pod glowica
tak czy inaczej srubki na niej powininny isc w lewo
Co do firmy i sposobu rozpoznania pierscieni to ja juz pisalem posta ale nikt mi nic konkretnego nie powiedzial w tym temacie
  
 
Wymiana pierscieni sprawi ze jeszcze pojezdzisz ok 20-40 tys ,ale potem i tak bedziesz musiał zrobic remont.Jak chcesz zmieniac tłoki to zrob sobie szlif. Proponuje je wygotowac w oleju silnikowym , po tym zabiegu nie bede puchły (czas wygrzewania 3h w temperaturze 180 stopni).Pomierz sobie przed wygrzewaniem i po obczaisz roznice wymiarow.Moje spuchły 0,04 mm.
  
 
..jesli wymiana samych pierscieni to raczej wymienić tylko obydwa zgarniające a zostawić uszczelniający..on się stosunkowo mało zużywa(chrom techniczny) a za to jak założysz nowy do wyhulanej tulei to wyrzeźbi ją jak ser.. b.dobre zą pierścienie FPT Łódź,koszt kompletu ok.50 zł.. :
  
 
A jak poznac te pierscienie czy to jest jakos pakowane czy sa luzem sprzedawane
  
 
Firma ta ma nazwe Prima (chodzi o Fpt Łódz), ja przynajmniej widziałem ta nazwe na pierscieniach do Lublinka.Na jednej ze stron pierscieni sa symbole FPT.
  
 
Zdania są podzielone na ten temat.W poprzednim aucie zrobiłem tzw. szwedzki remont(wymiana pierścieni,panewek,uszczelniaczy)i naprawdę efekt był super.Zrobiłem dużo tysięcy i nawet przy sprzedaży silnik chodził jak żyleta
  
 
Musisz zdjąc głowicę i sprawdzic czy są progi na cylindrach. Jeżeli są duże (wyczuwalne) to tylko szlif. Jeżeli nie ma, można zmieniać same pierścienie. Oprócz tego silnik może podbierać olej uszczelniaczami zaworowymi, oryginalne dosyć szybko twardnieją od temperatury i przestają uszczelniać ( proponuję dobrac coś zachodniego-lepsze materiały- kiedyś podebrałem takie od Volkswagena). Jeżeli na cylindrach bedą delikatne progi można próbować z pierścieniami na kolejny szlif i pobawić sie w pomiary na zamkach, ewentualnie pryszlifować zamki do odpowiedniej wartości(np wkładasz w cylinder sam pierścień i potem mierzysz szczelinomierzem szczeline na zamku, jak jest za mała niż przewiduje książka serwisowa przypiłowywujesz pierścień na zamku do podanego wymiaru). ogólnie jest z tym dużo zabawy. Jest to alternatywa dla kogoś kto nie ma kasy na obróbki i szlify. Ja osobiście wolę odłożyć kasę i robić wszystko ze szlifem (jeżeli jest konieczny).
Pozdrawiam
  
 
a ma ktos moze do sprzedania fabryczny komplet tlokow na 2 szlif do silnika 115C fiata 125p z tzw. dziadkowych zapasowa na czarna godzine?

EDIT: chlopaki pilna sprawa, moge miec komplet tlokow tyle ze do poldka 1500, on ma garb na 5,8mm a silnik 115C 9,5mm czy silnik fiatowski bedzie dobrze chodzil na tlokach z poldka?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-07-13 22:27:30 ]