Co daje SZPERA ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
  
 
szpera - układ różnicowy o ograniczonym poślizgu; umożliwia efektywniejszy rozdział momentu obrotowego przekazywanego na koła; blokada mechanizmu różnicowego; stosuje się między kołami lub między osiami; zwykle chodzi o układ samoczynnie ograniczający wzajemny poślizg kół jednej z napędzanych osi
  
 
BRAWO PAWEŁ, ALE TO CYTAT Z KSIĄŻKI. TERAZ COŚ MOŻE BARDZIEJ PO LUDZKU. SZPERA TO NIC INNEGO JAK BLOKADA MOSTU NAPĘDOWEGO. PROSTY PRZYKŁADZIK. JAK PODNIESIESZ JEDNO KOŁO NAPĘDZANE DO GÓRY TO MOŻESZ JE ZAKRĘCIĆ. JEŚLI BYŁABY SZPERA TO NIESTETY NIE ZAKRĘCIŁBYŚ. KOLEJNY PRZYKŁAD. STOISZ W BŁOCIE JEDNYM KOŁEM A DRUGIM NA ASFALCIE. BEZ SZPER SAM NIE WYJEDZIESZ, BO TO W BŁOCIE KOŁO BEDZIE BUKSOWAĆ. ZE SZPERĄ DASZ RADĘ. W CODZIENNEJ EKSPLOATACJI SZPERA OZNACZA SZYBSZE ZUŻYWANIE SIĘ OPON NAPĘDZANYCH. ALE I WIĘKSZA PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY SZCZAEGÓLNIE NA ZAKRĘTACH.