[DOHC] - wałki - różnice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wymieniam w moim 1,6 wałek wydechowy na wałek z zębatką aparatu zapłonowego od 2,0. jakie są różnice i czy można bezkarnie założyć taki wałek?


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-17 11:17:43 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
wałek 2.0 ma delikatnie dłuższe czasy otwarcia. Tzn zawory w nim wcześniej sie otwierają o jakieś 3-5 stopni. nie pamiętam dokladnie wartości. Działać będize na pewno. Moze moment przesunie sie ciut na niższe obroty.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Rogacek, polecam jednak wymienić komplet.
  
 
A był byś zainteresowany sprzedaać ten wałek lub wymienic się na wałek ale bez zabatki aparatu zapłonowego
  
 
Wiem że powinienem wymienić komplet ale nie mam takowego. Może oddam do zrobienia do świątka jak zarobię kasy trochę. na razie do testów potrzebuję. a wałka nie sprzedam.
  
 
Kochani! Powtarzam kolejny raz wałki rozrządu w DOHC od1.6do 2.0 nie różnia się niczym, nawet wałki wydechowe z ssącymi są współzamienne, dopiero koła zębate wałków rozrządu tworzą różnice w czasach otwarcia.
Dla upewnienia się polecam sprawdzić w katalogu częsci FIATa. numery katalogowe wałków ssących i wydechowych są te same.
Dopiero wałki do 1.4DOHC(wydechowy) i 2.0ie ARGENTA są już inne.

Pozdrawiam MacGregor
  
 
Cytat:
2004-06-22 22:42:34, MacGregor pisze:
Kochani! Powtarzam kolejny raz wałki rozrządu w DOHC od1.6do 2.0 nie różnia się niczym, nawet wałki wydechowe z ssącymi są współzamienne, dopiero koła zębate wałków rozrządu tworzą różnice w czasach otwarcia.
Dla upewnienia się polecam sprawdzić w katalogu częsci FIATa. numery katalogowe wałków ssących i wydechowych są te same.
Dopiero wałki do 1.4DOHC(wydechowy) i 2.0ie ARGENTA są już inne.

Pozdrawiam MacGregor



ksiązka "obsługa samochodów importowanych" podaje:

1.6 (A000 i B000)
otw zaw ss 12 przed ZZ
zamk zaw ss 53 po ZW
otw zaw wyd: 52 przed ZW
zam zaw wyd: 13 po ZZ

1.6 (C000)
otw zaw ss 12 przed ZZ
zamk zaw ss 53 po ZW
otw zaw wyd: 54 przed ZW
zam zaw wyd: 11 po ZZ

1.8 (A1000 i B1000)
otw zaw ss 12 przed ZZ
zamk zaw ss 53 po ZW
otw zaw wyd: 53 przed ZW
zam zaw wyd: 12 po ZZ

2.0 (C2000)
otw zaw ss 15 przed ZZ
zamk zaw ss 55 po ZW
otw zaw wyd: 57 przed ZW
zam zaw wyd: 13 po ZZ

Jak widzisz każdy inny. O ile te od 1.6 i 1.8 są podobne to 2.0 mocniej sie rózni. Sądze że będzie to delikatna zmiana charakterystyki - raczej nie powinno być gorzej.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
olo ma rację, spróbuj wydłużyć czas otwarcia zaworu za pomocą koła, to już się nazywa "zmienne fazy rozrządu", jedynie wałek ssący z wydechowym są zamienne(oprócz 2.0 ie) - w ramach tego samego kompletu.
  
 
Zadam glupie pytanie: czy wal korbowy od 1.4 TC lub 1.6 TC ma szanse pasowac do 1.8 TC ?
  
 
nie jest to wykluczone. po pierwsze musi sie zgadzać skok tłoka. Reszte już trzeba zmierzyć.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
Zadam glupie pytanie: czy wal korbowy od 1.4 TC lub 1.6 TC ma szanse pasowac do 1.8 TC ?



No bez przesady. Jak to chcesz zrobić?? Napiszę dwie przyczyny dlaczego nie:
1. Różna średnica czopów głównych i korbowych - od razu dyskwalifikacja pomysłu
2. Różny skok tłoka-chcesz odprężyć silnik??

  
 
Cytat:
2004-06-23 20:14:43, bolger pisze:
Zadam glupie pytanie: czy wal korbowy od 1.4 TC lub 1.6 TC ma szanse pasowac do 1.8 TC ?



tak ale tylko z 1.6 na tłokach 80 czyli 132 A.000 bo mają ten sam skok czyli 71.2 mm reszta 1.6 ma 71.5

ale zauważem jeszce jedną ciekawostkę

132 a.000 i b.000 mają wałek wydechowy 52 przed ZW / 13 po ZZ
a 132 ma 54 przed ZW i 11 po ZZ

co zaowocowało ze C.000 osiaga max moc 98 KM o 400 obr nizej i uzyskuje momet wiekrzy o 2.6 Nm przy tych samych obrotach ale niewiem czy to wina wałka czy gaźnika bo każdy z w/w silników ma inny
  
 
No to juz nie wiem co mam myslec Poprosze o dalsze opinie ekspertow
  
 
Cytat:
tak ale tylko z 1.6 na tłokach 80 czyli 132 A.000 bo mają ten sam skok czyli 71.2 mm reszta 1.6 ma 71.5



Pod warunkiem, że czopy główne są takie jak w 1.8 ale nie mam dokładnych danych silnika 1.6 na tłokach 80 więc się nie wypowiadam.
Generalnie dla mnie taka zabawa w podmianę wałów jest bezcelowa.

1. Różne wymiary czopów korbowych sprawiają, że trzeba szukać nowych korb bo panewek nadwymiarowych o grubości np. 5 mm nie uświadczysz.
2. Od czego takie korby dopasowac żeby mniejszy skok wału korbowego zrekompensować dłuższymi korbami?? Szukaj igły w stogu siana.
3. Dla mnie projekt skazany od razu na niepowodzenie-za dużo kombinowania bez pewności, że się uda

A tak przy okazji:skąd ten pomysł z pakowaniem wału 1.4/1.6 do 1.8 ??
  
 
Cytat:
2004-06-23 22:43:57, bodziot pisze:
tak ale tylko z 1.6 na tłokach 80 czyli 132 A.000 bo mają ten sam skok czyli 71.2 mm reszta 1.6 ma 71.5



Mi sie wydaje że 1.6 132A.000 ma skok tłoka 79.5

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Jeszcze raz powtarzam to co napisałem wcześniej!
Różnice w czasach otwarcia i zamkniecia zaworów w danych silnikach powsają po zastosowaniu odpowiedniego koła rozrządu.
Wałki można zamieniać w tych silnikach, bo są współzamienne, aby koło rozrządu trafiło spowrotem na swoje miejsce.
Mechanik który pracuje już 20 lat przy tych silnikach wyprowadził mnie z błędu, bo również myślałem że jest tak, jak niektórzy przepisując suche cyferki z książki.
Polecam sprawdzić różnice na kołach rozrządu które są widoczne gołym okiem (z różnych silników)i sprawdzić w katalogu części zamiennych (że numer katalogowy wałków ssących i wydechowych jest ten sam dla wielu silników).


Z POWAŻANIEM MacGegor
  
 
Witam!
MacGregor, wyślij Pana mechanika już na emeryturę, bo widać przyszedł jego czas, z tego co piszesz wynika że kąt pełny to w zasadzie 360* ale w/g katalogu może dochodzić do 380*
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-06-25 03:25:01 ]
[ powód edycji: ortoguard ;) ]
  
 
Ok. ale różnych czasów otwarcia poszczególnej krzywki nie uzyskasz zmieniając koło. Sorry. wole wierzyć w to co czytam w poważnej ksiazce, niz wierzyć Panu X.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-06-24 22:09:12, MacGregor pisze:
Jeszcze raz powtarzam to co napisałem wcześniej!
Różnice w czasach otwarcia i zamkniecia zaworów w danych silnikach powsają po zastosowaniu odpowiedniego koła rozrządu.
Wałki można zamieniać w tych silnikach, bo są współzamienne, aby koło rozrządu trafiło spowrotem na swoje miejsce.



Tiaaa.. a swistak siedzi i zawija..

Cytat:
Mechanik który pracuje już 20 lat przy tych silnikach wyprowadził mnie z błędu, bo również myślałem że jest tak, jak niektórzy przepisując suche cyferki z książki.
Polecam sprawdzić różnice na kołach rozrządu które są widoczne gołym okiem (z różnych silników)i sprawdzić w katalogu części zamiennych (że numer katalogowy wałków ssących i wydechowych jest ten sam dla wielu silników).


Z POWAŻANIEM MacGegor




Proponuje zmienić katalog i słuchać raczej dobrze mechanika, albo jeśli to on faktycznie fantazjuje to zmienić. Wałki dla 1.6, 1.8, 2.0 są RÓŻNE ! A koła rozrządu są IDENTYCZNE między silnikami (są rozróżniane oczywiscie trzy rodzaje kół - ssące, wydechy, pośrednie) - no - poza wersją 1,6 na tłokach 80 mm..

Zebyś dobrze zrozumiał - koło SSĄCE z 1.8 pasuje do 2.0. Koło WYDECHOWE z 1.8 pasuje do 2.0, Koło POŚREDNIE z 1.8 pasuje do 2.0. Ale koło SSĄCE nie pasuje do WYDECHU ! - tu tkwi różnica. Znak ustawienia rozrządu w kole wydechowym jest względem otworu na klin wałka przesuniety w prawo, a na kole ssącym znak ustawienia rozrządu jest przesunięty w lewo. WAŁKI ssące i wydechowe są IDENTYCZNE - ale tylko w danej wersji SILNIKA. Ale RÓŻNIĄ sie między wersjami SILNIKÓW - proponuje czujnik zegarowy i tablica kątowa na kolo rozrządu i porównaj sobie wałki z silnika 1.6, 1.8 i 2.0 ...
Juz nie bedziesz sie wówczas upierał ze przez rózne (dla kilku silników) koła regulujesz czas i akurat robił to FIAT...
EOT...
  
 
Cytat:
2004-06-24 15:26:17, OLO pisze:
Cytat:
2004-06-23 22:43:57, bodziot pisze:
tak ale tylko z 1.6 na tłokach 80 czyli 132 A.000 bo mają ten sam skok czyli 71.2 mm reszta 1.6 ma 71.5



Mi sie wydaje że 1.6 132A.000 ma skok tłoka 79.5



tak przejęzyczyłem sie miało być 79.2 zamiast 71.2
a co do przeróbek 132 A.000 na 132 A1.000 to nie jestem do końca pewien ale słyszałem ze rozwiercają te silniki na tłoki 82 mm z jakim skutkiem niewiem bo podobno są problemy z za ciekimi sciankami tuleji