Tuleje wahacza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy tuleje wahacza w Escorcie z 96r są wymienne, czy trzeba wymieniać cały wahacz??? W sklepie zaproponowano mi taką częśc za jakieś 50zł więc powinno dać się wymienić saną tuleję, ale w książce piszą że cały wahacz czeba wymieniać Proszę o jakąś podpowiedź I jeszcze o łącznik drążka stabilizatora... czy dużo jest roboty przy samodzielnej wymianie.... Prawy drążek okrutnie mi skrzypi
  
 

Z tego co mi wiadomo tuleje wahacza można wymienić bez wymiany wachacza, . Ponoć najlepiej jest to zrobić na prasie, aby dobrze spasowała, no i kierunek założenia jest ważny (jak to poznać to nie wiem, dla mnie tuleja wygląda na symetryczną).
Natomiast przy wymianie łącznika drążka stabilizatora, zdejmujesz koło i z tego co pamiętam jak mechanik u mnie wymieniał to odkręca sie bezproblemowo.
  
 
Tuleje można wymieniać bezproblemowo są po dwie na wahacz, ale najlepiej je wcisnąć na prasie bo to nie aż takie proste wcisnąć je i nie uszkodzić. Z łącznikiem też nie ma większych problemów z tego co wiem.
  
 
W ksiazce pisza zeby wymieniac caly wachacz zeby serwisy mialy mniej zabawy i zeby klienci wiecej kasy zostawiali. Bezproblemowo mozna wymieniac same tulejki.
  
 
z drążkiem stabilizatora nie za rzadnych problemów, nie wiem dokładnie ale potrzebny ci bedzie klucz 17 płaski do przytrzymania drążka z tyłu i najlepiej 18 nasadka
natoniast z wahaczem jest troszkę więcej roboty, będziesz potrzebował podnośnik lub kanał. Wahacz do nadwozia jest mocowany w dwóch miejscach i trzecie do zwrotnicy, tak jak już poprzednio pisali najleprza by była prasa, choć młotkiem też się da tylko o wiele trudniej
powodzenia
->
  
 
aaa simerblok czyli tuleja wahacza kosztują chyba jakoś do 10 zeta, przynajmniej tyle kosztuje do mojego,
nie polecam Ci zrobienia tego w serwisie, bo koszt takiej wymiany jest duży, w Oplu bodajrze 150 zeta !!!! 80 tuleja a reszta robocizna
  
 
Cytat:
2004-07-08 23:32:35, Darek_M pisze:
aaa simerblok czyli tuleja wahacza kosztują chyba jakoś do 10 zeta, przynajmniej tyle kosztuje do mojego,
nie polecam Ci zrobienia tego w serwisie, bo koszt takiej wymiany jest duży, w Oplu bodajrze 150 zeta !!!! 80 tuleja a reszta robocizna



Ta większa jest trochę droższa od małej. MAG ma łorginały w dobrej cenie
  
 
opisywałem krok po kroku odnośnie wymiany, ale tak było umnie, w każdym uucie jest inaczej, ale mam nadzieje że jest tak samo


A przypomniałem sobie jeszzce coś odnośnie cen tulei
wcześniej kupiłem w zwykłym sklepie za chyba 5 zeta i jakoś po dwóch miesiącach musiałem ją znowu wymienić tym razem kupiłem za 17 zeta
  
 
Cytat:
2004-07-08 23:29:25, Darek_M pisze:
z drążkiem stabilizatora nie za rzadnych problemów, nie wiem dokładnie ale potrzebny ci bedzie klucz 17 płaski do przytrzymania drążka z tyłu i najlepiej 18 nasadka



Yyyyyyyyy a nie przypadkiem 16 do przytrzymania śruby na sworzniu i 17 nasadka.
W zeszły weekend wymieniałem i właśnie szukałem po warsztacie jak głupi 16tki ... i znalazłem
Przy okazji - miałem taki drążek, który to miejsce na klucz 16 miał sfrezowane z walca, ale na długości gdzieś 3mm.... nie mogłem podejść normalnym kluczem bo za gruby ! ... znalazłem cieńszy (rowerowe by były ok).
Na szczęście nowy drążek ma już na całej długości sfrezowanie na klucz i nie było kłopotu.

Powodzenia.
  
 
A jakie drazki zakladaliscie (jakiej firmy?). Bo przymierzam sie do tego u siebie, a z tego co slyszalem, to niezly badziew mozna kupic
  
 
Najczęściej wymienia się tylko tylne tuleje w przednim wahaczu, ale jak już się wyjmie wahacz i jest kaska to za jedną robotą można zrobić wszystko ( tuleje i sworzeń).
  
 
Cytat:
2004-07-09 08:18:26, niesztof pisze:
A jakie drazki zakladaliscie (jakiej firmy?). Bo przymierzam sie do tego u siebie, a z tego co slyszalem, to niezly badziew mozna kupic


Też tydzień temu się zastanawiałem....
MAD ma chyba dobre i tanie ale niestety nie wiedziałem kiedy będę wymieniał i wyszło spontanicznie.

Zaglądnąłem do paru sklepów
ADLER 35 - nie polecam
JAF 50 (Dębica) 68 (Kraków)
IRB 64
siakieś inne 130

Kupiłem JAF (ale nie do essiego tylko do mondziaka bo cena ta sama, a średnica sworznia 5mm większa).
Nie powiem czy dobry bo przejechałem na mim dopiero 400km

Pozdr
  
 
Cytat:
2004-07-09 08:09:02, chasmo pisze:
Cytat:
2004-07-08 23:29:25, Darek_M pisze:
z drążkiem stabilizatora nie za rzadnych problemów, nie wiem dokładnie ale potrzebny ci bedzie klucz 17 płaski do przytrzymania drążka z tyłu i najlepiej 18 nasadka



Yyyyyyyyy a nie przypadkiem 16 do przytrzymania śruby na sworzniu i 17 nasadka.
W zeszły weekend wymieniałem i właśnie szukałem po warsztacie jak głupi 16tki ... i znalazłem
Przy okazji - miałem taki drążek, który to miejsce na klucz 16 miał sfrezowane z walca, ale na długości gdzieś 3mm.... nie mogłem podejść normalnym kluczem bo za gruby ! ... znalazłem cieńszy (rowerowe by były ok).
Na szczęście nowy drążek ma już na całej długości sfrezowanie na klucz i nie było kłopotu.

Powodzenia.



wiesz bardzo możliwe, nie pamiętam już jak u siebie wymieniałem, ale takie klucze są w oplach (zboczenie zawodowe
  
 
tak, są wymienialne. wiem coś o tym bo na zglebionym zawieszeniu bardzo szybko się zużywają...
  
 
zaleca się żeby przy trzeciej wymianie kupić nowy wahacz a silenbloki orginalne wcale nie są takie drogie w porównaniu z zamiennikami