[ritmo/131] róznice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cześć.
możecie mi powiedzieć jakie są różnice (poza większym garbem na tłoku) pomiędzy DOHC ze 131 (1.6) a silnikiem z ritmo 105TC??
czy ritmo też ma tłoki 84mm?? czy długość korb jest ta sama??
podobno były też wersje na tłokach 80mm(ritmo 105TC) ,jak jest z numeracją silników ja znalazłem tylko do tłoka 84mm(138AR.000, 149A2.000........1585................105.............- 105TC/100S, 43.5/36mm valves,).
widze że fiata nie sprzedam(może i dobrze,choć lancia też byłby świetna-bo z silnikiem z ritmo abartha 2.0oraz lpg) i teraz sie zastanawiam jak go szybko naprawić, a znalazłem silnik z ritmo 1.6DOHC no i nnie wiem na jakich tłokach i czym sie różni od mojego 1.6
czekam na odpowiedzi...
dzięki

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Silnik masz Abartha czy zwykły?
  
 
Numer silnika 138AR000
Pojemność 1585 - 84 x 71,5
Moc 105/6100
Moment 133/4000
St. Spr. 9,3

Ja mam 2000 Abartha 130 TC - i różnice są takie:
1. Inne Tłoki i pierścienie (kształt)
2. Inna pompa wody (pisałem post o pompie bo szukam normalnej od 132)
3. Inny kolektor wydechowy
4. Inna uszczelka pod głowicę (otwory wodne)
5. inna misa olejowa ale podchodzi od 131/132
6. Może być inna tarcza sprzęgła i docisk (mocniejsze) oraz odchudzone fabrycznie koło zamachowe.
7. Może nie mieć otworu na pompę paliwa w bloku (mój ma elektryczną)
8. Może mieć gaźnik DCOE (poziomy) (jak masz taki to odkupię) na poldowskim będzie słabszy
9. inne wałki rozrządu

ogólnie widziałem poldka z takim silnikiem i gość mówił że od tłoków dół jest to to samo co 131B100
  
 
właśnie niewiem ale DOHC w ritmo zdaje sie byl tylko 1.6 105TC oraz abarthy 125 i 130.
był jeszcze inny niż 105TC silnik w ritmo?? (1.6DOHC??)
oraz czy wresja 105TC miała tylko tłoki 84mm czy miala też 80mm??
no i ostatnie pytanie czy śr. czopa wału w 105TC wynosi 48mm czy 50mm??
wiem już że w głowicy jest zawór ssący 43.5mm a więc większy o 1.5 mm niż w seryjnej głowicy(np. w moim 1.6 ze131)
z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi!!
pozdrawiam marcin

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
ritmo zarowno SOHC jak i DOHC maja tloki 84mm

DOHC 1,6 gaznik ma wysokosc garba 8mm, a
DOHC 1,6 wtrysk 5,8mm (rosnia sie takze innymi wymiarami ale to w dziesietnych czesciach mm)

generalnie tloki do 1,6 na 84 mm roznia sie wysokoscia garba i innymi wymiarami charakterystycznymi

opieram sie na danych z katalogu czesci EuroMotorFan
  
 
a mozesz mi sprawdzić (katalog jest elektroniczny??)czy śr. czopa wału w ritmo 1.6 wunosi 48 czy 50mm??
czyli jeżeli ma 48 to znalazłem korby razem z tłokami z większym garbem(u mnie 4mm)
ritmo było na wtrysku
musze sprawdzić nr. tej jednostki!!

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Witam!
Mar, Ty na prawdę masz pecha, wał z czopami 48 mm pochodzi z silnika 1400 DOHC i był do wyczerpania zapasów magazynowych montowany w 1600, tak więc była to krótka seria, musisz szukać bardziej w silnikach 1400.
Pozdrawiam
  
 
ch...ra jasna!!
a czy czopy główne są takie same w obu wałach??(tzn z czopami korbowodowymi 48mm i 50mm??)
dzięki Mruk - jesteś wielki
a mojego pecha nie będe komentował!!

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Mar, a Ty nie za dużo wymagasz od starego człowieka, myślisz że wszystkie opcje DOHC to ja tak z pamięci...? Poczekaj do jutra, zmierzę to Ci napiszę bo mam siliki i takie i takie.
Pozdrawiam
  
 
e tam starego.
naprawde wielkie dzięki!!
a może masz poprostu jedną korbe na czop 48mm ??
chyba będe musial kupić ten silnik z ritmo i zalożyć do swojego wał i korby. no chyba że czopy głowne też są u mnie inne. wwtedy wezmę sznurek i poszukam wysokiego drzewa
mruk jeszcze raz dziękuje!!
ps masz u mnie już conajmniej kilka piwek!!-mam nadzieje ze sie na ogólnopolski zlot F&F wybierasz

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
mar125: tutaj sciagniesz sobie Katalog Czesci i porownasz wymiary
  
 
Mar napisz mi co się stało z Twoim korbowodem, po za ty że zatkało otwory olejowe,może Ci jakoś pomogę, ale muszę wiedzieć co jest z Twoim korbowodem.
  
 
więc tak:
poza zatkanymi kanałami olejowymi(te już są odetkane)
tlok zamiat mieć okrąg pod panewki ma jajko (dopuszczalne coś ok. 0.01 a u mnie 0.5mm) wiec korba do wymiany(chyba) nadwymiar panewek robia ale tylko do 0.3mm.
najlepsze jest to ze wał wygląda na dobry(mierzylem mikrometrem i wychodził idealnie okrągły i nie zurzyty.
ratunku!!!

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek