Regulacja nawiewów w B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos juz mial problemy z przełączaniem połozenia nawiewów. Mi to przestało działać. Rozebrałem..ale to wszystko na podciśnieniach...które idą do silnika.. Jak to ugryźć ?? Gdzie szukać ??
  
 
witam

miałem kiedyś podobny problem (chociaż oprócz tego ,że nie dało się przełączać nawiewów to dmuchawa chodziła tylko na jednym biegu). Okazało się ,że spalony regulator dmuchawy. Żeby się do niego dobrać trzeba wyjąć poduszkę pasażera i schowek ( przynajmniej jak mi to wymieniali to właśnie w ten sposób)
Nr części 90512510
Nr katalogowy 18 08 441
  
 
yyyyyyy...tyle ze dmuchawa ma sie do tego jak piernik do wiatraka...niestety.... Są to dwa oddzielne urządzenia...Ale dzieki ...czekam dalej....
  
 
Spróbuj rzeczy najprostrzej (o ile tego jeszcze nie zrobiłeś) - rzeczywiście wszystkie klapy sterujące dmuchawami sterowane są podciśnieniem.
Miałem kiedyś zdarzenie które mnie aż zatrzymało podczas jazdy - usłyszałem aż w kabinie potężne powietrzne 'uderzenie' i syk wychodzący gdzieś spod maski silnika. Okazało się po krotkiej analizie i poszukiwaniach czegoś rozłączonego w okolicach silnika, że puściło jedno z połączeń przwodów podciśnieniowych, właśnie tych sterujących pracą nawiewów.
Są one w większości (a przynajmniej te widoczne) zlokalizowane na końcu silnika (patrząc od przodu samochodu) tuż przed podszybiem. Montowane są na wcisk i czasami jak widać mogą się obluzować.
Bezpośrednią przyczyną u mnie było chyba maksymalne obciążenie układu wywołane włączeniem się klimy na max po wystartowaniu z bardzo nagrzanym wnętrzem auta.
Poszukaj więc czy nie masz rozłączonych cienkich, czarnych plastykowych rurek. Jeśli tak to je po prostu powciskaj na swoje miejsce i pewnie pomoże. Jeśli na wierzchu nic nie ma podejrzanego zajrzyj w okolice filtru przeciwpyłkowego - jest tam zamontowany swoisty akumulator podciśnienia - też ważny element składowy tego systemu - może tam coś się rozłączyło? Najprawdopodobniej przyczyną tej awarii jest jakieś rozszczelnienie układu. Powodzenia w poszukiwaniach - daj znać jeśli coś znajdziesz.
Pozdrowienia
  
 
Witam,
dostałeś już właściwie wszystkie możliwe rady i przedestwiono ci wszystkie możliwości awarii i sposobu jej naprawy, chciałem tylko dorzycić, że u mnie pęknięty był elastyczny łącznik dwóch rurek jedna jest od strony silnika druga w środku samochodu. A poza tym poczytaj forum wcześniejsze tam też jest dużo.

Pozdro