[126] splanowana glowica, potrzebna rada fachowca

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzisiaj odebralem moja glowice. kazalem splanowac az do znikniecia okraglych rowkow wokol komor spalania i ku memu zdziwieniu musiala zjechac w dol az 3mm! (glowica ma wys. 85mm teraz) i pojawia sie problem gdyz z tego co wiem jest to bezpieczna granica w zw. z tym jakie jest ryzyko wystepowania stukowego na seryjnym (poki co) walku?

druga sprawa, zamowilem juz u blokusa miedziana uszczelka ktora jak mi powiedzial obnizy glowice o kolejne pol milimetra czyli bedzie 3,5mm w dol a dla mnie to juz lekka przesada gdyz nie mam za bardzo warunkow do czestych remontow a samochodem jezdze tez na codzien, ale z drugiej strony miedzianych nie wydmuchuje podobno no i jestem w kropce. co polecacie w takim konkretnym przypadku uszczelke miedziana czy zwykla?

aha jeszcze jedno. mialem wymieniac zawory na wieksze ale jak sie okazalo koszt zaworow + ich wstawienie przekroczylby moje mozliwosci finansowe na dzien dzisiejszy i zdecydowalem sie o powiekszenie gniazd o 1,5mm (lebki zaworow chowaja sie prawie w calosci) teraz juz i tak po herbacie bo glowica gotowa ale co sadzicie o takim rozwiazaniu? czy wstawienie wiekszych zaworow daloby odczuwalna roznice a przynajmniej adekwatna do kosztow przerobki (110zl)? i czy przy wymianie zaworow na wieksze nie trzeba powiekszac kanalow dolotowych aby faktycznie uzyskac jakis efekt?

dzieki z gory za wszystkie odpowiedzi

[ wiadomość edytowana przez: Krzyh00 dnia 2004-07-09 20:53:27 ]
  
 
Zrób pro forma w tłokach łezki.
Był kiedys opis chyba Darallye jak to zrobic samemu wiertarką i zaworem...
Jak zrobisz daj znac bo mam tez zjechaną tyle ze 2,8 i nie chce zakładac bez miedzi...
Ps. u mnei stukowego na serii wałku nie było ale miałem podniesiony gaźnik 3 cm prawie.
  
 
przy 3,5 mm na seryjnym wałku raczej stukowe Ci e zamęczy ( ja mam 2 i się z nim nie moge uporac) Odnośnei większych zaworów: Ponoć jest to jedn az przerubek w malcu która dale naprawde odczówalny efekt Ale to tylko opinie zasłyszane
  
 
Cytat:
2004-07-09 23:16:09, Abdull pisze:
przy 3,5 mm na seryjnym wałku raczej stukowe Ci e zamęczy ( ja mam 2 i się z nim nie moge uporac) Odnośnei większych zaworów: Ponoć jest to jedn az przerubek w malcu która dale naprawde odczówalny efekt Ale to tylko opinie zasłyszane



no to mnie nie pocieszyles jendym slowem... ale ze przy 2mm masz stukowe to mnie szokuje z deka chyba winy musisz szukac gdzie indziej... a co do zaworow to wlasnie zaszlyszany odczuwalny efekt jest przy powiekszonych kanalach czy tylko wstawionych zaworach?

no to co nikt mi nie doradzi w mojej sytuacji??
mam jeszcze jedno pytanie z jaka sila dociagac taka glowice na zwyklej a z jaka na miedzianej uszczelce??
  
 
Jeżeli boisz się za dużego stopnia sprężania to zawsze możesz podnieść trochę cylindry wkładając pod nie więcej tych miedzianych uszczelek.
  
 
zuraw mowi ze 70 Nm
ale 55Nm styka

ja uruchomilem wczoraj bolida 1,7 mm + miedziana uszczelka
stukowego nie ma

lepiej duzo na niskich obrotach a dzis to nawet v max osiagnalem w 4 osoby na pokładzie
  
 
Cytat:
2004-07-10 00:03:27, Phobos pisze:
Jeżeli boisz się za dużego stopnia sprężania to zawsze możesz podnieść trochę cylindry wkładając pod nie więcej tych miedzianych uszczelek.




hmm... to tak mozna dac wiecej? ale i tak nie mam fabryki gotowki a uszczelek darmo nie daja wiec...eh
  
 
miedziana uczelka i uklad zaplonowy z eleganta... to polaczenia dziala cuda.. zreszta zapytajcie 2rotora bo on tym jezdzi na codzien co skonstruowalem i jest bardzo zadowolony...
  
 
tylko ze 2rotor ma eleganta... a ja bym musial jeszcze inwestowac w ten uklad a w portfelu pustka... no to moze ktos mi powie czy ryzykowac z ta miedziana powiekszajac sprezanie jeszcze czy jednak dac standardowa uszczelke?
  
 
Na spalanie detonacyjne nie ma reguły!! Możesz mieć je na 1.5mm a ktoś będzie na 4mm śmigał bez problemu. Po pierwsze /pb/98, dysza 117, zaokrąglone krawędzie komory spalania i powinno być git. Pozatym co Ciebie napadło z tą miedzią!! Wyloozuj chłopie. Wsadź serię i też będzie ok. Jeśli jednak nadal będziesz uważał, że masz zbyt mocno doprężony silnik to mogę załatwić Ci uszczelkę w niemieckiego materiału o grubości 1mm. Nie wydmucha jej za cholerę!! Sprawdzone!!

Co do kanałów to jeśli je poprawiałeś to zapewne też odrobinę usunełeś materiału. Tak więc powinno być ok
  
 
dokladnie.ja mam taka wlasnie uszczelke z niemieckiego materialu,robiona na zamowienie.koszt : 30 zeta.jak na razie to lada dzien bede dociagal glowice bo dopiero pare setek zrobilem na silniku ale na razie ma sie dobrze
  
 
Krzychu teraz mi o tym sie przypomniało.
Lezy u mnie z 10 tych uszczelek niestety kazda kosztowała 2 zł i ma 0,2mm
Po uzyciu 11tu masz 1 mm bo sie sciskaja.
Jak zmieniłem głowice na serie jeździłem na odprezonym silniku .....
Dałem 22 zł alenie załowałem decyzji - tylko barry siie stukał w głowe jak to zakładalismy.
  
 
Ja nie widze problemu masz 3mm + uszczelka 0,8mm jest 2,2mm. Biorąc pod uwage że siada całość masz 2mm. Więc nie ma problemu....co do stukowego...hm, daj dysze 117 paliwa, zawory na ciasne 0,20 i przerwe idealnie na aparacie 0,5mm i zapłon na stroboskopie na 10 stopni (zakładam że jeździsz na 95) a jak zacznie stukać a nie powinno to na 7,5 stopnia. Aha nie zapomnij wydechu odetkać i dokoksować dolotu, gaźnik ma być sprawny i idealnie pracować silniczek to na 100% nie będzie stukowego.
  
 
Aaaa, moja uszczelka "niemiecka" kosztowała 10zł!!
  
 
Witam, ja miałem glowice też ciachniętą do zniknięcia tych rowków (chcialem 2 mm ) i nie moglem dojsc do ładu ze spalaniem!!choćbym nie wiem jak kombinował z zapłonem i tak było stukowe.W końcu się wkur...em i założyłem seryjną głowice i mam w końcu święty spokój!!może kiedyś jeszcze dam się namówić na splanowaną głowice, ale i bez niej mi dobrze(dzisiaj na seryjnej głowicy jechalem 120 a gdyby nie fakt ze zblżał się zakręt, może by i wiecej było)
pozdrawiam i życze dobrej zabawy i MOCNYCH NERWÓW przy likwidowaniu stukowego
  
 
Muszę być chyba naprawdę spokojnym człowiekiem lub mieć szczęście bo nigdy detonacujne nie wyprowadziło mnie z równowagi Ciekawe czemu
  
 
a tu pare fotek tej glowki:






  
 
Ja w zeszlum tygodniu silniczek zlozylem i bylo tez stukowe /glowica 2mm zawory 35/ ale poradzilem sobie bez problemu. stukowe nie jest takie straszne nie lam sie przelam sie
  
 
Cytat:
ale poradzilem sobie bez problemu



tzn zlikwidowales stuki czy sie przyzwyczailes:)?
  
 
ja pojeździłem ostatnio troche poza miastem głowica -3mm i zauważyłem ze delikatnie postukuje ale nie zawsze paliwo 98 , nie wiem szczerze jak sobie z tym poradzić