Sprowadzanie samochodów osobowych po 1 maja 2004

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Skoro już jesteśmy ...



SPROWADZANIE SAMOCHODÓW OSOBOWYCH PO 1 MAJA


Pozdr.

Bast

  
 
oby bylo tak jak tam pisze.
  
 
Tu jest napisane, że trzeba płacić VAT a ja dowiadywałem się w agencji celnej powiedziała mi babka, że od 1 maja 2004 VATu ma nie być tylko sama akcyza - max. 65%, i jeśli to japończyk, koreaniec, amerykanin lub inny spoza europy to +10% cła i tyle. Jak Wam coś wiadomo to piszcie. Pozdrówka! Jedziemy i ściągamy OMY TOP ZUSTAND aus 1 Hand najlepiej nicht raucher Rentnerfahrzeug
  
 
...a jednak nasi władni potrafią...
merk pol
  
 
E niechce mi się już pisać.
Powiem tyle zapylać do niemcowni jak jeszcze co zostało, i kupowac i się nie pitolić. Mozna też poczekać, ceny używek spodną o połowe (10 lat). Zresztą już w polsce znalazłem omege z 3.0 za 7 tys z 92 roku, zdziwienii???Ale już poszła, śweiżynka z 1 maja.
Będzie taniej nie przejmować się
  
 
no ja myśle ze taniej. bo po moją Bestyje to właśnie zamierzam do Helmutów jechać ze wzgledów wiadomych.
wiec liczr zr za kilka miesiecy wszystko sie uspokoi i ceny ladnie sie wyrownaja po obu stronach Odry...

oby...

pozdrawiam
  
 
Goel, ceny niech sie lepiej nie wyrównują.
Bo jednak u Niemiaszków jest taniej.
Za 1500 ojro mozna nabyc Omege w stanie dobrym.
W Polsce taka sama kosztuje o 5000 pln więcej spokojnie.

No i sprwa dziury na linii A-B.
W Polsce to jest prawie 10 000 pln pomiędzy autem z 93 roku a Omega B z 94.
W Niemczech tak nie jest.
Za 3000 Euro można kupić w dobrym stanie Omege 3.0 (tam się ceni pojemność i wyposażenie) i za tą sumę można kupić w stanie gorszym B z 94.
Ceny się zazębiają, tak, że czasem A na wypasie jest droższa od B.

Zrobiliby by z tym wszystkim porządek bo ustatnio mam wizje C40SE......
  
 
Cytat:
Zrobiliby by z tym wszystkim porządek bo ustatnio mam wizje C40SE......



oj jaka śliczna wizja boogie...


ja to wracam wczesniej chyba niz planowalem i tak se dumam o mojej wizji zz Odry. pewnie juz jesienia bede się tam szwendał.
wiec mysle ze wątki tego typu beda nieustannie przez ten czas "na wierzchu" forum.
a do Helmutow to na 100% pojade bo jak juz pisales jakość se cenia no i troche inaczej eksploatuja i serwisuja. bo ja dlugie lata chce sie z Bestia zwiazac i dobra ma byc i juz.
ale jeszcze za wczesnie na konkrety wiec zaczynam obserwacje dopiero. atak zaplanowany na pazdziernik...

pozdrawiam
  
 
A jak się ma sprawa opłat/ubezpieczeń i całej biurokracji w przypadku gdy np. ja będe współwłaścicielem samochodu zarejestrowanego w reichu ? słyszałem o tym wiele opinii i już sam nie wiem
  
 
Mnie interesuje od jakiej kwoty liczą akcyzę. Czy wg eurotaxu, czy wg tego co na umowie kupna. Słyszałem różne opinie. Robią to albo tak albo tak zależy od widzimisie celnika. A inna opinia była taka że jeśli na umowie kupna jest „odpowiednia” kwota to wg umowy. Żeby nie przesadzić bo jak za niska to wg eurotaxu. Można się zdziwić jak się zapłaci akcyzę dwa razy większą niż kwota za jaką się kupiło auto. Tylko jaka jest to kwota „odpowiednia”
  
 
Macior: jak nie przesadzisz z zaniżaniem ceny, to policzą jak na fakturze. Jak obetniesz za dużo to może byc różnie, zależy od osoby która będzie cie obsługiwała.
Skee: sam się nad tym zastanawiam, mam na kogo zarejestrować, ale jeszcze nie mam szczegółowych danych. Napewno ubezpieczenie jest wyższe niż posiadaczem jest 1osoba+ jeśli jest to 2samochód to też więcej. O szczegóły dopiero wypytuję. No i nie wiem co na to polskie prawo, bo niemieckie dopuszcza taką możliwość.
pozdr
  
 
PILNE! Kumpel sprowadził Opla Astrę z 93` już jest po opłatach celnych ale nie chcą mu zarejestrować w urzędzie komunikacyjnym bo podobno Pol nie podpisał jakiejś ustawy co do zniesienia normy EURO 2, w związku z tym auta, które nie opuściły fabryki z takim katalizatorem nie mogą być zarejestrowane noż wkurwić się można! Ja chce w poniedziałek jechać po brykę! piszcie jeśli wiadomo Wam coś o tym, ponoć ukazała się na ten temat wzmianka dzisiaj na onecie i w gazecie codziennej FAKT.
Pozdrówka!
  
 
A ch... pier... to czego Pol zapomniał podpisać! Będzie musiał to podpisać bo inaczej ja wraz z setkami kierowców, którzy sprowadzili auta zablokujemy ulice naszych miast!! Bo co to kurwa jest? Tak ma wyglądać UE? W Polsce to już chyba zawsze będzie burdel, bez kitu BURDEL przez duże "B"!
Pozdrówka!
  
 
koles wlasnie przytargal golfa II nic sie nie zmienilo ma problemy z zarejsetrowaniem bo urzedasy maja tysiace problemow,poczekajmy z pol roku niech zrobia porzadek u siebie a potem bedziemy ciagnac.
  
 
1 maja byłem w Berlinie na granicy bez zmian nawet rozbitki ciągają.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:

Zrobiliby by z tym wszystkim porządek bo ustatnio mam wizje C40SE......



ostatnio dowiedzialem sie ze koszt przejechania 100km takim samochodem jest drozszy od przelotu samolotem . silnik jest naprwde mocny ale strasznie lubi paliwko nie wspolmiernie do osiagow, najlepszym stosunek zuzycia paliwa do mocy ma silnik C36NE , jest to naprwde rakieta w pali w granicach rozsadku...informacje od wlasciciela tych silnikow
  
 
Dowiedzialem sie dzisiaj ciekawostki.

Jesli auto zostalo zakupione na podstawie faktury w jakimkolwiek panstwie Uni to wartosc akcyzy ustalana jest od wartosci faktury. Faktura moze opiewac nawet na 1 Euro i urzad nie ma prawa podwazyc tejze faktury. Co powoduje, ze wartosc akcyzy naliczana jest od 1 Euro.

Zajebiscie... ale... juz sie kutaski urzedaski pokapowaly i majstruja przy podstawie prawnej zeby to ukrocic i zmusic do palcenia akcyzy od wartosci auta u nas.
  
 
a mój znajomy co wozi autka zarobkowo powiedział że do 24,05 nadal obowiązuje euro2, a niby od 25,05 jest zniesione, ale w zamian wchodzi opłata graniczna na poziomie ~ 5 tyś zł i badania techniczne będące odpowiednikiem TUV (dyskwalifikacja powodziówek i wypadkowców) .
czyli to wszystko co jest przywiezione do nas po 1 maja i jeszcze jeżdzi na blachach wyjazdowych to już może nie być zarejestrowane, bo nie spełni warunków technicznych , albo nie będzie się opłacało, aha wszystkie auta sprowadzane muszą mieć kompletny (2 strony brief) lub oryginał dowód rej. (francja) a to też nie jest zawsze takie pewne...

zamienił stryjek siekierkę na kijek
  
 
Cytat:
Jesli auto zostalo zakupione na podstawie faktury w jakimkolwiek panstwie Uni to wartosc akcyzy ustalana jest od wartosci faktury. Faktura moze opiewac nawet na 1 Euro i urzad nie ma prawa podwazyc tejze faktury. Co powoduje, ze wartosc akcyzy naliczana jest od 1 Euro.


Dokładnie tak płaci się od wartości na fakturze ale... Urząd ma na sprawdzenie czy nie jest zaniżona wartość 5 lat. Dlatego już kombinują pisząc że auto jest powypadkowe i dlatego tak niska wartość.

Cytat:
ale w zamian wchodzi opłata graniczna na poziomie ~ 5 tyś zł i badania techniczne będące odpowiednikiem TUV



Co do opłaty 5000 zł nie do końca może coś takiego wejść bo nasze prawo musi być w zgodzie z prawem Unii, dlatego nasi już nie mogą powymyślać sobie co chcą. Mogę to jedynie podciągnąć pod opłatę na ochronę środowiska ale... to musiałoby obowiązywać prawdopodobnie też auta w obrocie wewnątrz Polski czyli na wszystkie sprzedawane. Co do badań technicznych to wszyscy wiedzą jak to z nimi jest, a jest różnie... dlatego to nie będzie przeszkodą. Należy zrozumieć jedno rynek sam musi się wyregulować, niestety nasi władczy o tym zapominają.
Jak ktoś jest zainteresowany niech poczyta
Forum – jak sprowadzić auto
  
 
Znalazłem link do formularza, który obliczy koszt sprowadzenia Omy z uni

zapraszam

http://sysinfo.pl/auto.php




[ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2004-06-23 23:41:30 ]