Klakson & KONTROLKA OTWARTYCH DRZWI -Help ! :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Jak niektorzy wiedzą ( a inni moze nie ... Esperaka nabylem dosc niedawno. Wiadomo, z czasem wyszly rozne drobne usterki, ale najgroszą jest to, ze nie mam klaksonu. Koleśod ktorego kupilem twierdzil, ze to pewnie bezpiecznik. Bezpieczniki sprawdzilem, jeden byl spalony, ale to byl ten od zegara u góry kolo lusterka. Klaksonu jak nie bylo, tak nie ma. Wyczytalem w instrukcji, ze jeszcze pod maska jest skrzyneczka z przekaźnikami. Looknalem tam i rzeczywiscie takowa jest (kolo akumulatora w rogu). Czy winę za brak klaksonu moze ponosić walnięty przekaźnik ? (chyba tak ?) Czy przekaźniki padają tak jak bezpieczniki, czy padnięcie przekaźnika to już oznaka czegoś poważniejszego ? Mogę na moment podnienić takowy przekaźnik - wyjąć któryś z sąsiednich i włożyć w miejsce tego od klaksonu ?
Pytam o to, bo nie chcialem od razu dawac zarobic elektrykowi, choć z drugiej strony raczej nie bede grzebal w kolumnie kierownicy, żeby mnie poduszka nie zabiła


SPRAWA DRUGA
Kontrokla otwartych drzwi - u kierowcy nie zdarzylo mi sie, zeby podczas otwartych drzwi zapalila mi sie ta kontrolka, jednak przy pozostalych raz swieci a raz nie. To jest dosc klopotliwe zwlaszcza gdy wsiadam ao auta i go odalarmowywuje. Piknie mi, ja otwieram drzwi, cos wkladam na tylne siedzenie i (jesli sie to nie zapali, to auto nie zauwaza otwartych dzrwi) zaraz mi znowu zamyka centralny zamek. Juz nieraz sobie nieźle powył z tego powodu

Przypuszczam, ze te styczniki w progach są OK, no bo co... wszystkie by byly padniete i raz dzialaly a raz nie ? To raczej nie jest mozliwe. Przypuszczam, ze problem tkwi gdzies w miejscu łączenia tych przewodów w jeden punkt, ale gdzie ??



Sprawa ostatnia - NIEZAPIĘTE PASY .... pod siedzeniem kierowcy mam kabelek w wtyczką na końcu, który idzie chyba od uchwytu do zapinania pasu i nie jest nigdzie podłączony (jakis młotek to odłączył). Czy to ma być podłączone gdzies pod siedzeniem kierowcy ?


Z gory WIELKIE DZIEKI za wszystkie informacje. Troche tego napisalem i są to niby takie drobne rzeczy, ale ja wyznaję zasadę, że jeśli coś już jest, to powinno dzialac
Uprzejmie prosze Osoby, ktore sie z tym zetknely lub maja jakies sugestie o kilka zdan na w/w temat.

DZIEKUJE

  
 
Przeżyłem to wszystko co Ty (z wyjątkiem pasów). Więc po kolei

KLAKSON. Nie miałem wogóle przekaźnika (widocznie poprzedniemu właścicielowy padł jakiś i go podmienił). Chcąc sprawdzić czy to tylko problem przekaźnika wyjąłem sąsiedni podobnego typu i klakson zadziałał. Inne problemy z klaksonem to jego uszkodzenie lub pęknięcie kabli, gdyż są zamontowane w taki sposób, że są narażone na wodę.

DRZWI. W drzwiach na dole są włączniki które mają bardzo lichą sprężynkę. Otwórz drzwi i zobacz czy działa oświetlenie wnętrza. Jeśli nie, to spróbuj pociągnąć za tą gumkę osłaniającą włącznik. Jeśli to pomoże to czeka cię:
1. Odkręcenie gumki wraz z włącznikiem (jeden blachowkręt)
2. Wyjęcie włącznika i odpięcie go od kabelka z prądem (uważaj, żeby kabelek nie wpadł Ci niechcący w próg)
3. Rozmontowanie włącznika. Jest montowany na wcisk, więc się nie bój.
4. Przeczyszczenie styków i rozciągnięcie sprężynki
5. Zmontowanie, podłączenie, zakręcenie
Uszkodzić raczej się nic nie da.

PASY. Jedna część kabla znajduje się w fotelu, a druga w podłodze, idzie pod wykładziną i wychodzi mniej więcej w środku siedziska. Muszą te kabelki być pod fotelem połączone ze sobą - zwykłą złączką elektryczną. Ot tyle. Jak nie będziesz mógł znaleźć obu cześći kabelka to wykręć fotel.
  
 
Też miałem problem z klaksonem. Przy zakupie nie sprawdziłem i byłem bardzo ździwiony gdy nacisnąłem klakson a on odbowiedział ciszą. Nie mogłem znaleźć miejsca gdzie on jest w Polonezie jest w nadkolach. Okazało się że nie ma w cale. Mechanik załatwił mi inny, ale on cicho dżwięczał. Kupiłem od kumpla z golfa nówka i nie chciał działać. Podłączłem do akumulatora tam dawał jak głupi, a pod instalacje od klaksona nic lub ledwo skwierczał. I zostawiłem ten od mechanika póżniej kupiłem w Nordauto i pdłączyłem jako dodatkowy.
Takie małe zwierzenia. Maloin II
  
 
Cytat:
2004-07-18 09:47:03, Mihty pisze:
Witam!

... ze nie mam klaksonu. Koleśod ktorego kupilem twierdzil, ze to pewnie bezpiecznik. Bezpieczniki sprawdzilem, jeden byl spalony, ale to byl ten od zegara u góry kolo lusterka. Klaksonu jak nie bylo, tak nie ma. Wyczytalem w instrukcji, ze jeszcze pod maska jest skrzyneczka z przekaźnikami. Looknalem tam i rzeczywiscie takowa jest (kolo akumulatora w rogu). Czy winę za brak klaksonu moze ponosić walnięty przekaźnik ? (chyba tak ?) Czy przekaźniki padają tak jak bezpieczniki, czy padnięcie przekaźnika to już oznaka czegoś poważniejszego ? Mogę na moment podnienić takowy przekaźnik - wyjąć któryś z sąsiednich i włożyć w miejsce tego od klaksonu ? ...




Witam
Jak kupiłem mojego Esperaczka to również nie miałem klaksonu
Ja poradziłem sobie ze swoim w nastepny sposób. Brat przyciskał w kierownicy klakson, a ja słuchałem czy pracuje przekaźnik (delikatne kliknięcie), no i który to jest. Jak się okazało, że przekaźnik dobry, to sprawdzałem kable próbówką.
I tu zdziwienie bo prąd na plusie "+" był a na minusie "-" nie.
Bo jak sie okazało na przekaźnik idzie przewód "-" czyli masowy.
Więc z bratem zaraz za przekaźnikiem zarobiłem nowy przewód i poprowadziłem go do klaksonu, a "+" wykozystałem stary.
I wszystko gra!
Pozdrawiam i życze powodzenia
  
 
Bo w naszych złomiakach-esperakach klakson jest sterowany MINUSEM z tego co pamiętam i tak każdy hop-siup klakson nie będzie pasował. Kupując należy zaznaczyć, że ma mieć 2 złączki i być sterowany minusem.
  
 
Dzieki za cene rady!