| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
TomekS Escort 1,6 16V Tuchola | 2004-07-21 07:44:56 posprawdzaj kolektor dolotowy czy nie popękał lub czy jakieś zabezpieczenia się nie pootwierały - bo różni magicy zakładają cuda na plastikowych kolektorach. Z objawów wynika, że straciłeś możliwość zmniejszenia mu ilości dostarczanego powietrza co może sugerować, że podczas strzału uszkodzeniu uległa przepustnica. Troche mało mam danych np. czy samochód można wkręcić na obroty czy dusi się... ale tak jak napisałem na początku zacznij od najprostrzego obejrzenia kolektora |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2004-07-21 07:48:56 Tak jak mówi TomekS. Poszukaj może jakieś grzybki się nie zamknęły, może pękła obudowa filtra, może rura doprowadzająca powietrze z filtra spadła z przepustnicy (chciaż wtedy to by sie mulił??) |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2004-07-21 08:16:03
Objaw wskazuje na uszkodzony czujnik położenia przepustnicy(TPS) ale może przepływomierz też oberwał i komp pracuje w trybie awaryjnym? |
TomekS Escort 1,6 16V Tuchola | 2004-07-21 08:46:09 odpowiedz nam najpierw czy normalnie silnik się wkręca na obroty czy nie - bo na razie tylko wiemy tyle, że pracuje, zamiast na wolnych, na wysokich obrotach...
Co do przepływomierzato wątpię, że został uszkodzony - ale to łatwo sprawdzić - czy to on cos pieprzy - wystarczy wypiąć wtyczkę z tego czujnika - znajduje się zaraz za filttrem powietrza na rurze dolotu powietrza do kolektora... Raczej stawiam na uszkodzenie przepustnicy... |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2004-07-21 09:59:41 No to może TPS ?? |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2004-07-22 08:00:07
Jeżeli chodzi o TPS, to sam możesz sprawdzić - trzeba zmierzyć opór na zaciskach przy zmianie położenia przepustnicy (niestety nie pamiętam w jakim zakresie on powinien być - książeczkę mam w samochodziku, jak znajdę chwilę to po nią pójdę - a w necie gdzieś jej nie ma??). W twoim wypadku wystarczy miernik elektryczny (skoro obroty chodzą płynnie).... teraz tak się zastanawiam.... a może TPS Ci się przesunął (on jest mocowany na stałę w jednej pozycji?? - nie wiem, nie zdejmowałem - niech się wypowie ktoś, kto zdejmował) względem przepustnicy i poprostu dodaje mały kącik |
wezu Ford Escort Kombi Skarżysko Kamienna | 2004-07-22 08:48:08 a ja |
TomekS Escort 1,6 16V Tuchola | 2004-07-22 11:44:10
Ta pucha to parownik a prawdopodobnie jest tam otwór spustowy do osadów które zbierają sie w parowniku - też normalka w polskich warunkach, ze jest dużo takiego szlamu... jednak powinien tam być nagwintowany korek - który trzeba co kilka tys km odkręcać na gorącym silniku i spuszczać to... Nie wiem jak działa parownik z odkręconym tym ustrojstwem Co do przyczyn to ewidentnie ma za dużo powietrza i stąd te podwyższone obroty - albo przepustnica, albo czujnik albo jakies niewidoczne uszkodzenie kolektora - np. rozklejenie, które trudno stwiedzić jezeli jest założony na silniku... Jedź do fachowca od gazu - to powienien to sprawdzić... |
TomekS Escort 1,6 16V Tuchola | 2004-07-22 11:46:50 niestety moje niektóre odpowiedzi wplotłem nieumiejętnie w cytat także proszę czytać uważnie cytat. Sorki... |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2004-07-22 18:55:20 Kody błędu proponowałbym zczytać.
Coś o TPS... ![]() |
ghostdance Ford Escort Bolero2 ... Wodzisław Śl. | 2004-07-23 12:46:13 Dzięki serdeczne - mam nadzieję że przez weekend coś zdziałam... |
okkonrad Ford Escort Rzeszów | 2004-07-26 12:58:06 Co do obrotów to miałem 3 lata temu podobny przypadek i udałem się do autoryzowanego serwisu Ford gdzie diagnoza brzmiała "czyszczenie końcówek wiązki silnika - koszt 35,00 PLN, w razie odmowy przez klienta naprawy opłata 15,00 - czas naprawy 1h"
Dzisiaj niestety to samo mnie spotkało - auto chodzi na wysokich obrotach (na krótki okres czasu z nich czasami schodzi ale sporadycznie) i zapowiada się ponowna wizyta w serwisie. Pozdrawiam i powodzenia! |