Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lasombra Nehedar Abir Warszawa | 2002-11-06 10:50:28 Ja niestety też ostatnio doszedłem do tego wniosku co Tomek, i zgadzam się z nim calkowicie. Mimo ze jestem pasjonatem Espero, i siedze przy nim w kazdj wolnej chwili i sobie wnim cos dlubie to i tak mam swiadmosoc ze to pewnie juz tylko rok albo nawet mniej...
planowalem zmienic silnik, zalatwielm go nawet sobie, i znalalzlem mechanika ktory by sie podjal przesiadki na silnik 2,0 16V ale jak sobie wszystko policzylem, wymiane skrzyni, hamulcy, itp itd, to okazało sie ze jak dolozylbym tylko troche wiecej moge sobie kupic jakiegos ladnego opla i wiem juz ze wprzyszle wakacje kupie Opla Astre II 1,6 Sport wersje trzy drzwiową, i tyle... Espero jednak ma to do siebie że ma na masce znaczek daewoo a to mu zabiera piekno i klase. Nawet jak bym zmienil silnik to i tak zapewne ( znowu Tomek ma racje) podytktowali by mi cene na gieldzie nie przekraczajaca 15 tys. Smutne ale prawdziwe... ehhh Masakra i tyle Pozdrawiam Lasombra |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2002-11-06 19:24:31
2. Czy masz jakieś pomysły na tuning Espero 1.5 16 V (97r. 63tys. przebiegu), szukałem ale nie natknąłem się na jakieś konkretne informmacje. Ile by to wyniosło (tak na oko) i co by to dało. 1,5 16V raczej jest mało modyfikowalny i koszt poprawk byłby duży przy małych osiągach. Lepiej wsadzić silnik 2,0 od Espero.[B] 3. Czy warto "włożyć" zamiast mojego 1.5 na 2.0 czy odradzasz mi taki pomysł. Pozro: misieq [B]Silnik od Espero 2,0 jak najbardziej, mało pracy z przerzuceniem, koszt silnika ok.3tys.zł, swój opchniesz za spoko 2,5tys.zł, krótka skrzynia spowoduje że będziesz miał osiągi pewnie na poziomie 10s do setki...Poza tym ten silnik ma ogromny potencjał do modyfikacji!! Pozdrawiam coraz szybszy Maciek [ wiadomość edytowana przez: MaciekGT dnia 2002-11-06 19:26:19 ] [ wiadomość edytowana przez: MaciekGT dnia 2002-11-06 19:27:05 ] |
Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-11-06 19:57:13 Macku, nie napisales o chipie. Jesli sam juz doszedles, do tego, ze warto zastosowac inny niz fabryczny (i do gazu sie przekonasz... )to nie zaprzeczysz, ze w 1.5 tez cos by poprawil, tymbardziej jesli bylby dostrojony do zastosowanych zmian - np zmienionego wydechu. |
mis_iek Daewoo Espero 1.5 GL ... Jugów | 2002-11-07 10:09:38 sorki ale zapomniałem sie zalogować i wyszlo że to wiadomość anonimowa |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2002-11-29 23:40:50 Silnik w Kadecie 1,8Gsi to jest zliżona konstrukcja do 2,0 gsi.
W stosunku do naszych silników jest tam inna średnica tłoka i inny skok tłoka. Głowica ta sama i wałek ten sam, oczywiście inaczej zestrojony silnik i o ile pamiętam to: 1,8 ma 1796cm, 115kM (5800) i 151Nm (4800) (a więc wysoko w obrotach). To są dane z roku 1985 i chyba ie zmieniły się do końca produkcji Kadeta z silnikiem 8V Kadet ten miał seryjnie 9s do setki ale przy masie 950kg!!!! No i nie zapominajmy o innych skrzyniach biegów!! PS. GT były silniki 1,6 i 1,3 a 1,8 i 2,0 to GSi Jak zmieniać silnik to na 2,0 od Espero, wtedy z krótszą skrzynią (Espero 1,5 i 1, osiągi powinny zejść do 10s albo i lepiej... |