Pytania do Maćka GT

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cze dużo czytałem o Twoich przeróbkach (między innymi na twojej www) i mam do ciebie 3 pytania...
1. Ile jak do tej pory wyniósł Cię cały koszt tuningu ???!!!
2. Czy masz jakieś pomysły na tuning Espero 1.5 16 V (97r. 63tys. przebiegu), szukałem ale nie natknąłem się na jakieś konkretne informmacje. Ile by to wyniosło (tak na oko) i co by to dało.
3. Czy warto "włożyć" zamiast mojego 1.5 na 2.0 czy odradzasz mi taki pomysł. Pozro: misieq
  
 
Wiem że pytanie było skierowane do Macka - ale też się na tym znam

kolejno :

1. Dużo bardzo dużo, wręcz za dużo

2. Pogadaj z Legiem - ten srebrny

3. Za dużo roboty, szkoda kasy , to tylko espero
  
 
3. Za dużo roboty, szkoda kasy , to tylko espero -
powiedział Tomek po raz 54 w tym tygodniu nakladajacy swierza warstwe wosku na swoje espero bez zlosliwosc ale nie wierze ze TY to mowisz twoje espero, prawdopodobnie najstarsze, najlepiej utrzymane, i najprawdopodobniej najszybsze auto w warszawie, a ty mowisz takie rzeczy... a feeee

[ wiadomość edytowana przez: Krawat dnia 2002-11-06 01:12:10 ]
  
 
bo to zawsze będzie tylko espero - jezeli władujesz w niego np 30 tys złotych .... zrobisz wszystko zawieszenie, wnętrze, blacharke, spojlery itd ->TO ZAWSZE BEDZIE TYLKO ESPERO.

Pojdziesz na giełde a tam pan Henio powie 13 tys i więcej nie daje

Osobiście to w tego mojego kapuśniaka nie dokładam już złotówki (no może kupie felgi) jeżdze nim tyle ile będe musiał......a potem z przyjemnością utopie go w wiśle .....i przesiąde się na cośik nowego....

Chodzą mi teraz po głowie dwa takie autka - Stilo 1.6 3d standart za 49 tys i golf 4 1.4 z bajerami za 44 tys

wadą w/w samochodzików jest CENA

reasumujac jeżdze jeszcze pewnie przez rok max dwa koreańskim liściem kapusty i kupuje potem coś nowego (jeżeli będe miał kase ....a będe miał - ehhh to pozytywne myślenie )

O esperaka nie przestaje dbać (zupełnie) a woskowałem go ostatnio 3 tygodnie temu ..... a wnętrze sprzątałem jeszcze dawniej.

Może umyje go w piętek u sławka.......jeżeli będzie mi się oczywiście chciało
  
 
Ja niestety też ostatnio doszedłem do tego wniosku co Tomek, i zgadzam się z nim calkowicie. Mimo ze jestem pasjonatem Espero, i siedze przy nim w kazdj wolnej chwili i sobie wnim cos dlubie to i tak mam swiadmosoc ze to pewnie juz tylko rok albo nawet mniej...

planowalem zmienic silnik, zalatwielm go nawet sobie, i znalalzlem mechanika ktory by sie podjal przesiadki na silnik 2,0 16V ale jak sobie wszystko policzylem, wymiane skrzyni, hamulcy, itp itd, to okazało sie ze jak dolozylbym tylko troche wiecej moge sobie kupic jakiegos ladnego opla i wiem juz ze wprzyszle wakacje kupie Opla Astre II 1,6 Sport wersje trzy drzwiową, i tyle...

Espero jednak ma to do siebie że ma na masce znaczek daewoo a to mu zabiera piekno i klase. Nawet jak bym zmienil silnik to i tak zapewne ( znowu Tomek ma racje) podytktowali by mi cene na gieldzie nie przekraczajaca 15 tys.

Smutne ale prawdziwe...
ehhh
Masakra i tyle

Pozdrawiam
Lasombra
  
 
Wezcie pod uwagę, że jak ktoś wydaje 10-15 tyś na przeróbki to chyba nie zamierza szybko się z takim autem rozstawać...
Takie chyba jest filozofia Maćka...
Na moje pytanie czy sprzeda samochód?
"nie zamierzam pożegnać się z espero, przeciwnie będzie coraz szybsze..."
  
 
Cytat:
2002-11-05 20:38:58, mis_iek pisze:
Cze dużo czytałem o Twoich przeróbkach (między innymi na twojej www) i mam do ciebie 3 pytania...
1. Ile jak do tej pory wyniósł Cię cały koszt tuningu ???!!!

Wszelkie ceny masz na stronie. ..Koszt tuningu który miał poprawic osiągi to GT-1500zł, wydech-500zł i kolektor z kołem zamachowym 1000zł - razem 3 tys.zł.

2. Czy masz jakieś pomysły na tuning Espero 1.5 16 V (97r. 63tys. przebiegu), szukałem ale nie natknąłem się na jakieś konkretne informmacje. Ile by to wyniosło (tak na oko) i co by to dało.

1,5 16V raczej jest mało modyfikowalny i koszt poprawk byłby duży przy małych osiągach. Lepiej wsadzić silnik 2,0 od Espero.[B]

3. Czy warto "włożyć" zamiast mojego 1.5 na 2.0 czy odradzasz mi taki pomysł. Pozro: misieq

[B]Silnik od Espero 2,0 jak najbardziej, mało pracy z przerzuceniem, koszt silnika ok.3tys.zł, swój opchniesz za spoko 2,5tys.zł, krótka skrzynia spowoduje że będziesz miał osiągi pewnie na poziomie 10s do setki...Poza tym ten silnik ma ogromny potencjał do modyfikacji!!


Pozdrawiam coraz szybszy Maciek

[ wiadomość edytowana przez: MaciekGT dnia 2002-11-06 19:26:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: MaciekGT dnia 2002-11-06 19:27:05 ]
  
 
Macku, nie napisales o chipie. Jesli sam juz doszedles, do tego, ze warto zastosowac inny niz fabryczny (i do gazu sie przekonasz... )to nie zaprzeczysz, ze w 1.5 tez cos by poprawil, tymbardziej jesli bylby dostrojony do zastosowanych zmian - np zmienionego wydechu.
  
 
hehe przede wszystkim pozdrawiam wszyskich i dziękuje za zabranie glosu na temat mojego postu. Po krótkim namyśle zdecydowałem że na wiosnę... (jak bedzie kasa) zmieniam silnilk w moim espero. Wiem że niektórzy mysla że to jest głupota ale ja się przywiązałem do mojego esperuska (mimo iż jest wiele innych ładniejszych , szybszych itd.) ale mam semtyment do tego samochodu i nie zamierzam się z nim rozstawać (na razie) mimo ze ten samochód nie należy do najtańszych w utrzymaniu. Mam nadzieję że tomek I Lasombra zmienią jeszcze zdanie gdyż to autko ma w sobie "to coś"!!! Pozrowienia dla wszystkich
 
 
sorki ale zapomniałem sie zalogować i wyszlo że to wiadomość anonimowa
  
 
Jakie MaciekGT będzie miał plany w odległej perspektywie w czasie przyszłym odnośnie obecnego swojego auta, to jedynie osobiście mogę się tylko domyśleć.
  
 
Macku czy miales kiedys doczynenia z Oplem Kadetem 1.8 GT
Wizualnie ten silnik prawie niczym sie od naszego nie rozni, jedyne co zauwazylem to chlodnica oleju reszta wyglada tak samo jak u nas, a jednak moc duzo wieksza, czyzby problem lezal tylko w glowicy i komputerze?

Nie wiem czy spotkales sie kiedys z takim kadetem, jesli nie to moze trza sie poradzic pana Slawka i pojsc raczej w kierunku wspomnanego Opla a nie dokladaniu coraz drozszych gadzetow.


Pozdrafiam

Czujacy respekt przed twoja maszyna

Pycel.
  
 
Silnik w Kadecie 1,8Gsi to jest zliżona konstrukcja do 2,0 gsi.
W stosunku do naszych silników jest tam inna średnica tłoka i inny skok tłoka. Głowica ta sama i wałek ten sam, oczywiście inaczej zestrojony silnik i o ile pamiętam to:
1,8 ma 1796cm, 115kM (5800) i 151Nm (4800) (a więc wysoko w obrotach). To są dane z roku 1985 i chyba ie zmieniły się do końca produkcji Kadeta z silnikiem 8V
Kadet ten miał seryjnie 9s do setki ale przy masie 950kg!!!!
No i nie zapominajmy o innych skrzyniach biegów!!

PS. GT były silniki 1,6 i 1,3 a 1,8 i 2,0 to GSi

Jak zmieniać silnik to na 2,0 od Espero, wtedy z krótszą skrzynią (Espero 1,5 i 1, osiągi powinny zejść do 10s albo i lepiej...