Pomocy-klimatronik Omega B !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich serdecznie jestem nowym użytkownikiem tego forum, pisze do was gdyż potrzebuję pomocy otóż od kilku dni jestem posiadaczem Opla Omegi B 2.0 16v '96 i już zdążył mi sie popsuć klimatronik! Podejrzewam usterke dmuchawy ponieważ sprężarka działa ( słychać i czuć po obrotach silnika) natomiast nie słychać dmuchawy w żadnym z wybranych nastawień. Czekam na sugestie i porady w tej sprawie od doświadczonych posiadaczy Omeg. Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi co to może być, nazwy części ,orientacyjne ceny itp. ( jeśli sie myle) najchętniej z doświadczenia. Z góry dziekuję za pomoc. Cezik.
  
 
Dobierz się do dmuchawy, sprawdź czy dostaje zasilanie, jeśli nie, podaj zasilanie z akumulatora i sprawdz czy działa. Będziesz wedział czy to dmuchawa czy sterowanie. Może poszedł bezpiecznik, może coś się odłączyło.
  
 
Witam kolegę z okolic!

W sprawie klimatronica to niestety niewiele pomogę - jeszcze nie udało mi się tego zepsuć.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Dzięki wielkie za sugestie Stapoz ale ja nie mam pojęcia od której strony dobrać się do tej dmuchawy! Czy trzeba zdjąć poduszkę pasażera ( jesli tak to jak?!) czy płytę sterowania klimą ... do tej pory miałem inne auto i je znałem od podszewki natomiast Omegę jak już napisałem mam raptem 3 dni i żadnej książki napraw choć mechanika nie jest mi obca to jednak nie wiem od której strony się do tego zabrać! Witam również ziomka Prowo.
  
 
Wg TISa:

Wymontowanie i wmontowanie silnika dmuchawy

Wym., zdemontowanie

Odłączyć akumulator. Zdemontować schowek na rękawiczki. Ścisnąć i zdjąć kanał powietrza. Zwolnić zatrzaski uchwytu wiązki kabli. Ściągnąć wtyczkę wiązki kabli z opornika wstępnego silnika dmuchawy. Zdjąć niebieski wąż podciśnieniowy z siłownika podciśnieniowego przesłony zamkniętego obiegu powietrza i ściągnąć z uchwytu. Odkręcić silnik dmuchawy z obudowy silnika dmuchawy.

Wmont., zamontowanie

Nakręcić silnik dmuchawy na obudowę silnika dmuchawy. Założyć wąż podciśnieniowy na siłownik podciśnieniowy przesłony zamkniętego obiegu powietrza. Nasadzić na uchwyt. Nasadzić wtyczkę wiązki kabli na opornik wstępny silnika dmuchawy. Założyć kanał powietrza. Zatrzasnąć uchwyt wiązki kabli. Schowek na rękawiczki.

Podłączyć akumulator.
  
 
Wg TISa:

Wymontowanie i wmontowanie silnika dmuchawy

Wym., zdemontowanie

Odłączyć akumulator. Zdemontować schowek na rękawiczki. Ścisnąć i zdjąć kanał powietrza. Zwolnić zatrzaski uchwytu wiązki kabli. Ściągnąć wtyczkę wiązki kabli z opornika wstępnego silnika dmuchawy. Zdjąć niebieski wąż podciśnieniowy z siłownika podciśnieniowego przesłony zamkniętego obiegu powietrza i ściągnąć z uchwytu. Odkręcić silnik dmuchawy z obudowy silnika dmuchawy.

Wmont., zamontowanie

Nakręcić silnik dmuchawy na obudowę silnika dmuchawy. Założyć wąż podciśnieniowy na siłownik podciśnieniowy przesłony zamkniętego obiegu powietrza. Nasadzić na uchwyt. Nasadzić wtyczkę wiązki kabli na opornik wstępny silnika dmuchawy. Założyć kanał powietrza. Zatrzasnąć uchwyt wiązki kabli. Schowek na rękawiczki.

Podłączyć akumulator.
  
 
Dobre...dzisiaj mój klimatronik(dmuchawa) działał cały dzień. Jednak znudziło mu się.. Czy to prawda że te kłopoty mogą być przyczyną niskiego poziomu czynnika w układzie klimatyzacji?(słyszałem takie opinie) Nie wydaje mi się aby to miało jakiś związek jeśli już ale może się mylę? Czy ktoś ma może schematy elektryczne od Omy B możliwe że jest to wina jakiegoś przekażnika dmuchawy lub czegoś podobnego lecz bez schematów el. lub nawet ksiązki serwisowej będzie trudno cokolwiek znależć w elektryce.