MotoNews.pl
  

Zasilanie silnika 2.o z głowicą 16v - rozważania teoretyczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Odzywam się tu pierwszy raz
Mam 131 1600 OHV oraz w warsztacie: silnik 2.o DOHC i głowicę 16v z Tipo.

Przymierzam się nad montażu tej głowicy do 2.o DOHC. Mechanicznie jest to podobno wykonalne. Tak ciągle myślę o zasilaniu paliwem tego cuda. Wtrysk odpada, bo nie chce mi się rzeźbić z czujnikami, kablami, sterownikiem, itp. Oczywiście po głowie chodza mi dwa Weberki dwugardzielowe, ale to znowu konkretna kasa

Więc pomyślałem o montażu dwóch gaźników od Poloneza 1.5. Jest to gaźnik przystosowany do uzyskania około 75KM, więc teoretycznie dwa powinny dać... no właśnie, ale chyba jednak nie "wykarmią" 150KM, bo przepływ powietrza przez gardziele dwóch gaźników będzie dwukrotnie mniejszy, wyniknie z tego mniejsza prędkość powietrza no i mniej paliwa ono ze sobą pociągnie. Sytuację można ratować zmniejszając średnicę gardzieli - może to jest rozwiązanie? Tylko jakie średnice sa dostępne? Może przydałyby się z Fiata 125p 1300. Pomysł jest kuszacy, bo wielokrotnie tańszy, tylko pytanie czy się nie narzeźbię a i tak będę zmuszony kupić Weberki...? Co Wy na to?

No i jeszcze jedna rzeźba mnie czeka: kolektor do tego wynalazku. Ho, ho, będzie się działo! Mam pewien pomysl jak sobie z tym poradzić. Na razie nie będe opisywał, bo muszę to sobie dokładnie przemyśleć i rozrysować. Pytanie mam jedno: czy stosując wariant dwóch gaźników typu Polonez lepiej zrobić dwa kolektory [jeden na 1 i 2 gar, drugi na 3 i 4] czy też jeden wspólny, pozwalający na mieszanie w kolektorze paliwa z dwóch gaźników? Intuicja podpowiada mi pierwszy wariant...

PoDOHCawiam!
Michał.
  
 
powiem tak, nie kombinowac tylko 2 weberki lezace DCOE. bo idf nie wejda pod maske(u mnie w 131 wystawalyby jakies 10cm z filtrami. kolektor do tego to jakies 500zl.Sam teraz taki silnik skladam wiec w miare postepow bede mogl wiecej pomoc.
  
 
z wydechem to pewnie warto pokombinowac z rurą od PN roverka
  
 
Kolektor wydechowy mam piękny 4-2-1 na grubej rurze. Własnej roboty, ale zadanie będzie spełniał. Problemem jest tylko to, że jest do głowicy 8v, a w 16 są inne kanały wylotowe... Ale pewnie jakoś się spasuje
  
 
spasuje, dorob inna plyte i wyprowadz rure przed przedni zderzak albo przez maske, zalezy jak obrocisz ten kolektor . przypominam ze wydech i ssacy sa zamienione miejscami.
  
 
Walezy, możesz trochę opisać temat wyprowadzania rury przed zderzak lub przez maskę, bo nie łapię... chodzi Ci o to, że rura po kolektorze ma okrążyć silnik, tak żeby wypadł po stronie oryginalnego wydechu? To byłby taki mały koszmarek, pewnie nie oto Ci chodzi...
  
 
chodzi o to że jak przyłożysz posiadany kolektor do głowicy to wylot będie sie kierował ku przodowi samochodu
  
 
Aha, rozumiem, to taka ironia ze strony Walezego...
Mam szczęście, bo kolektor jest prawie symetryczny. Umiescił bym fotke, ale chyba musiałaby być gdzieś na stronie, a własnej nie mam
  
 
wrzuc do swojego profilu
  
 
Co wy tak debatujecie przecież już jeździ polonez z głowicą 16V.
  
 
To miłe, że ktoś w Polsce przetarł szlak Domyślam się, że to Ty Jak byś miał chęci i chwilkę czasu to podziel się uwagami dotyczącymi montażu "szesnastki". Jedyne opracowanie które czytałem, to strona www.turbo124.com.

P.S. Kolektor [i pęknięty wałek, może ktoś ma dobry do sprzedania?] wrzucony w profil.
  
 
poczytaj tutaj http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=35984&c=61&hq=g%B3owica&f=12