Co poczac?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam pare problemow z moja samarka, sadze ze nawet sie lacza wiec wstawiam to w jeden zbiorczy temat.
1. Zmienilem mieszalnik do gazu - zalozylem dwuprzelotowy od poloneza + trojnik z regulacja I i II przelotu. Wszystko to dla zmniejszenia spalania, ktore przy starym mikserze bylo na poziomie 10-12l w jezdzie po miescie. Efekt przerobki - 13l :/.
2. Szarpanie na wszystkich biegach przy niskich obrotach - wstepna diagnoza sprzeglo.
Pare dni temu bylem na regulacji instalacji gazowej na analizatorze spalin i szarpanie ustalo. Ale spalanie nadal kolo 12l.
3. To zrobilo mi sie niedawno - po zatrzymaniu samochodu, a czasami nawet po wrzuceniu na luz spadaja obroty, az do zgasniecia silnika. Dzisiaj zauwazylem ze jak popompuje troche pedalem hamulca to nie gasnie a obroty podnosza sie do normalnego poziomu. Zaczalem to odczuwac jak wymienilem waz doprowadzajacy powietrze do pompy hamulcowej (poprzedni byl zacisniety i nie przepuszczal)
Mam teraz takie pytania:
- czy to ze gaznik nie jest juz w najlepszym stanie ma duzy wplyw na tak wysokie spalanie gazu?
- czy to szarpanie to moze byc jednak sprawa regulacji gazu?
- co zrobic z 3?
Z gory dziekuje za pomoc,
pozdrawiam,
Szymek

PS: Jutro wstawie fotki tej przerobki. Ogolnie wydaje mi sie ze to byla "bardzo sluszna koncepcja"
  
 
Jedynym rozsądnym sposobem na zmniejszenie spalania jest przykręcenie na wężu zaworu ( nakrętka ze sprężyną pod nią) inne próby regulacji kończą sie różnymi objawami no ewentualnie jeszcze lekko ma reduktorze morzna dokręcić ale nie za dużo bo będzie mu brakować w czasie dodawania gazy ( efekt jakby brak paliwa-gazu). Powinieneś mieć jaszcze zawór z oznaczeniem B O G i małe pokrętło przekręć do końca w kierunku B . Sprawdz wszystki przewody podciśnienia czy są całe i na miescu ( cienkie (szare orginalne)od aparatu do gaźnika i od oklektora .
panoni
p.s. na benzynie masz to samo? normalne zużycie gazu w okolicach od 9,5 do 12 litra na 100 km sprawdz zapłon czy nie jest zabardzo opuźniony lub przyśpieszony
  
 
Ważne jest też żeby autko było dopowietrzone ale 12 to troche za dużo i na pewno regulacja żeby ustawić optymalną mieszanke. Powinno pomóc a na pewno nie zaszkodzi
  
 
Mialem problem z wstawieniem fotki tutaj, dlatego dodalem jako 4 do mojego profilu .
Przypomniala mi sie jeszcze jedna rzecz - wydech jest dobrze poskrecany, wisi na wszystkich dostepnych zaczepach a i tak przy 4 albo 5 osobach na pokladzie wydaje takie dzwieki jakby uderzal w nawierzchnie (czego oczywiscie nie robi). Co jest tego przyczyna?
pozdrawiam,
Szymek

PS: co do tego dopowietrzenia to zalozona jest rura skierowana do tylu.
  
 
A przepraszam ile ma palic 1300 ccm gazu w miescie?
a ile 1500ccm gazu w miescie?
nie wiem jak benzyny -ale gazu zawsze pije wiecej!(litrami)
  
 
12 za dużo zależy od nogi moja ciężka to 11-12 spokojnie
  
 
witam moja pali jakieś 10 l po miescie a też mam cieszką noge no i oczywiscie silnik 1300 co ma przejechane 40tys od ostatniej wymiany oleju musze to zrobić ale jakos nigdy mi się nie chce jak mam wolne.a w przyszłym tygodniu trzeka ja kurs nad soline.Pozdrawiam.




lada była, jest i bedzie
  
 
Cytat:
2004-07-31 00:46:52, ryzu91 pisze:
i oczywiscie silnik 1300 co ma przejechane 40tys od ostatniej wymiany oleju



No to gratuluje dbania o ładną ciekawe jak ten olej wygląda ja u siebie zmieniam raz na rok albo po 10000km
  
 
Panowie poprzednia łada Samara jaka mialem była na gaziorku paliła sensownie bo w mieście około 9,5 w trasie tak pi oko 7,5 gazu nie mówię że nie bylo momentow o większym spalaniu typu 10-12 ale tylko wtedy kiedy cegłe kładłem na nodze jak cegla była zdjęta paliła w normie.Dodam ze byla z silnikiem 1500,i prędkości uwieżcie też rozwijała sensowne,raz miałem dziwny dzień to przy 160 zamknąlem lusterka na drzwiach.
  
 
Cytat:
2004-07-31 12:52:56, Golem pisze:
,raz miałem dziwny dzień to przy 160 zamknąlem lusterka na drzwiach.


Jeżeli chodzi o zamykanie lusterek to standard, ja mam oryginalne stare od nowości lustra i tak przy 130 to się kładą
  
 
Cytat:
2004-07-31 22:06:40, sebolgdynia pisze:
Cytat:
2004-07-31 12:52:56, Golem pisze:
,raz miałem dziwny dzień to przy 160 zamknąlem lusterka na drzwiach.


Jeżeli chodzi o zamykanie lusterek to standard, ja mam oryginalne stare od nowości lustra i tak przy 130 to się kładą



To dziala aerodynamicznie Podobnie jak w Porshe sama lotka sie otwiera zeby tyl docisnac
  
 
morze by tak wymyśleć mechanizm że po złożeniu lysterek z tyłu jakieś piuro sie uruchamiało , a tak poważniej moja paliła do tej pory 10litr./100 km jazda non stop bez ograniczeń silnik 1,3
panoni
  
 
Cytat:
2004-07-29 23:14:48, Radiance pisze:
Witam!
Mam pare problemow z moja samarka, sadze ze nawet sie lacza wiec wstawiam to w jeden zbiorczy temat.
......................
3. To zrobilo mi sie niedawno - po zatrzymaniu samochodu, a czasami nawet po wrzuceniu na luz spadaja obroty, az do zgasniecia silnika. Dzisiaj zauwazylem ze jak popompuje troche pedalem hamulca to nie gasnie a obroty podnosza sie do normalnego poziomu. Zaczalem to odczuwac jak wymienilem waz doprowadzajacy powietrze do pompy hamulcowej (poprzedni byl zacisniety i nie przepuszczal).....
pozdrawiam,
Szymek




stawiam na membramę w serwie hamulcowym.

Są dostępne kpl -y naprawcze ok 20-25 zeta. I nie daj sobie wcisnąć kitu że to wszystko jest hermetycznie zamknięte. Sam robiłem jeżdzę 2 rok - i żadnej hermetyzacji nie stosowałem