| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-08-01 18:07:49 Mam pytanie: Nasze silniki w klasycznych ładach mogą mieć wstawiane tuleje, czy też trzeba wymieniac cały blok po wykorzystaniu wszystkich szlifów??? U mnie już mam 82mm tłoki... |
Bartek-Lodz SYMPATYCZNY GOŚĆ 2xLancia Kappa 3.0 V ... Łódź | 2004-08-01 22:32:05 Z tego co ja wiem tuleji nie stosuje się w silnikach z wymiennymi cylindrami ( np. skoda serii 1xx) tzw. mokrymi. A reszte mozna tulejować - co to za różnica czy to Łada - Fiat - czy Opel - tym brdziej że łada ma dość gruby blok. |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2004-08-01 23:00:27 A jakie tłoki będziesz wstawiał? Teraz masz podobno kute z jakiegoś 16V. I co, doszedłeś z jakiego to samochodu? |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-08-02 00:35:12
Nie , jeszcze nie...na razie nie rozbierałem silnika, myślę o przyszłym remoncie, bo już jak ostatnio oglądałem gładź to rósł mały rancik nad tłokiem...a teraz coraz więcej bierze oleju, co mi psuje samopoczucie. Cytat: -------------------------------------------------------------------------------- Oczywiście że możesz tulejować blok, tyle że w Twoim przypadku będzie to oznaczać prawdopodobnie powrót do 79mm (czyli pojemność 1600) i raczej bez możliwości powrotu do 82 mm Pozdrawiam Andrzej No tak jak przypuszczałem...a wolałbym zostawić i te tłoki i tę pojemność. [ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2004-08-02 00:38:37 ] |
Bodzioo 2xFSO Ryki | 2004-08-02 10:28:27 mozesz zostawić te tłoki jest to kwestia tylko dobrania odpowiedniej tuleji i doszlifowania jej pod tłok |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-08-02 14:01:21
1700... |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-08-02 16:57:55
No nie za bardzo, bo Grzegorz już ma rozwiercony blok o 3 mm, a pod tuleję trzeba jeszcze więcej rozwiercić, dodatkowo tuleja musi mieć też swoją grubość. Ponadto przy porządnym remoncie tłoki też się wymienia |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-08-02 21:06:22
Całe moje kombinowanie ma spowodować, że tłoki zostaną stare...są raczej droższe niż nawet nowy blok...Wyszło to trochę tak w moim silniku, że kute tłoki spowodowały przyspieszone zużycie gładzi cylindrów , których żeliwo chyba nie jest w najlepszym gatunku na świecie |
Janusz-Mendrala ŁADZIARZ Lada 2107 & XM3.0V6 Kraków | 2004-08-03 09:31:02 Kup sobie lepiej blok z second-hand i wyjdzie to znacznie taniej niz tuleje.
Jasiu |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-08-03 11:02:13 Wiec tak.
Owszem tloki mozna wstawic nie centrycznie, do tego mozna je wstawic za wasko i jak puchna to beda pracowac tam gdzie nie powinny. Z tym ze to akurat bym wykluczyl, bo z tego co mi sie wydaje, kute tloki, to najprawdopodobniej bada z gatunku tych, ktore puchna tylko w gore(pion). Tlok moze tez powodowac nadmierne wytarcie cylindra, jesli sa krzywe korby(a o to nie trudno w takim silniku). Co do szlifu, to trzeba by pogadac ze szlifierzem, ja ze swej strony moge powiedziec tyle: Moj blok, fabrycznie 76 srednica cylindra, zostal rozwiercony do 79. Jak rozmawialem z gosciem w szlifie - powiedzial mi ze te bloki wierca do 82(albo 83 nie pomne) wlasnei pod tuleje. ALE! srednica 82 pod tuleje, nie oznacza srednicy cylindra 82! Teraz tak - skoro Grzegorz ma blok 1300 - czyli fabryczne 79, rozwiercona na 82, to teoretycznie powinno sie dac spokojnie wstawic tuleje, natomiast nie wiem czy w ten sposob, aby uzyskac srednice cylindra 82, aby jest to wykonalne. Z drugiej strony moge sie mylic, ale na 90% stawiam ze silnik Grzegorza to tzw. Short rode zrobiony z 1300, a do tego rozwiercony na 82 -czyli w efekcie 1700. Oczywiscie w tym silniku jest jeszcze masa rzeczy, wiec niech nikt nie mysli ze jak zrobi short roda z 1300 i rozwierci go na 82, uzyskujac 1700, bedzie mial te same osiagi!!! Ja mysle tak - trzeba by porozmawiac z szlifierzem, o kwestji jak jeszcze powiekszyc pojemnosc tego silnika - w koncu jakos to robili(mysle ze albo wstawiali szersze tuleje, albo plyte i "wiekszy skok") Albo po prostu, wziasc i kupic blok 2105(1300) jezeli aktualny jest ten sam, i oddac go do szlifowania/honowania na 82-czy tez inaczej - w kazdym badz razie pod tloki! |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-08-03 14:00:11
Też jestem zwolennikiem metody "po prostu" , bo chyba wyjdzie taniej niż tulejowanie, chociaż trzeba w przypadku nowego bloku doliczyć za planowanie...z drugiej strony tuleje też trzeba będzie rozwiercać i honować pod tłoki. |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-08-04 00:15:17 Na moj gust blok masz rowno z tlokami - to jest specyfikacja short roda - BEZ planowania! No chyba, ze te tloki co masz(kute) sa nizsze, i wymagaja planowania bloku.
Albo - moze sa one o specjalnum ksztalcie, ktory "wchodzi" w komore w glowicy - i blok byc moze z tego powodu byc scinany, aby tlok mogl wystawac co nieco.. |