Powitanie i pytanie odnosnie sprzegla...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam chcialem sie ladnie przywiatac ze wszystkimi szczesliwymi i nieszczesliwymi ( choc tych ponoc niema ) posiadaczami Omegi... Moja przygoda z Omega (dokladnie B Caravan X20XEV, manual przebieg niby 140 tys) zaczela sie jakies 2 tyg temu choc forum przegladam od 2 miesiecy bo wtedy tez zachorowalem na opelka.... I jak narazie tyle co radosci przyniusl to i tyle smutku... Uporalem sie juz z przednim zawieszeniem.... Halasujacy kolektor przestal mi jak narazie przeszkadzac pozostala jeszcze jedna dolegliwosc z ktora wiaze sie moje pytanie.... Czy istnieje jaka kolwiek regulacja sprzegla ?? Czy poprostu czeka mnie wymiana sprzegla ?? Problem jest tego typu iz czasami(choc ostatnio caraz czesciej) mam klopot z "wrzuceniem" 1, wstecznego dopiero po krotkim "wachlowaniu" typu 2,1 wraca wszystko do normy i biegi chodza znowu leciutko najsmieszniejesz jest to iz raz to wystepuje raz nie raz biegi wchodza cacy a raz jest problem niepomaga odpuszczanie i ponowne wciskanie sprzegla... Obiaw ktory jeszcze zauwarzylem to gdy bieg niechce "wejsc" docisniecie lewarka powoduje lekkie ciagniecie auta (oczywiscie przy wcisnietym sprzgle) czyli poprostu niewysprzegla. Dodam ze sprzeglo nie slizga sie... Szukalem juz tematow na forum ze zblirzonym problemem ale nic nie znalazlem... A no i oczywiscie jeszcze jedno pytanie odnosnie oslawionego juz na forum tematu pt. Spalanie... 12.5 L w miescie przy generlanie spokojnej jezdzie (z malymi uniesieniami) z klima od czasu do czasu.. to norma czy juz sie bac ?? Pozdrawim Jacek vel Chudyz
  
 
Też tak miałem i w środę wymieniłem sprzęgło. Teraz jest ok. Zrób to samo
  
 
teśli masz regulacje to napewno da pozytywny rezultat, zprawdz przy okazji stan oleju w skrzyni, nawet mozesz go wymienic na nowy.
Co do spalania to chyba zarty sobie robisz.12 litrow to chyba ledwo gazem trącasz, to jest kupa masy i w dodatko "niezbyt" mocny silnik, 12 litrów to wręcz małe spalanie.
Inaczej wygląda jazda niby w mieście ale podczas robienia odcinków za jednym razem rzędu 20-30 km a inaczej jak odpalasz, zrobisz 5, gasisz itak w kółko
te 12 to chyba wynika ze sporych dystansow ?
  
 
Generalnie liczylem sie z duzym spalaniem bo w sumie nikt nie obiecywal ze bedzie malo Chodzilo mi tylko o utwierdzenie sie czy to prawidlowo czy nie czy mam cos myslec i kombinowac czy tylko delektowac sie jazda.... Co do skrzyni to w poprzednich autach objawy zurzycia tarczy sprzegla mialem inne wiec teraz troszke zglupialem z tad moje pytanie
  
 
Witam
W poprzednim opelku miałem takie problemy ze sprzęgłem i biegami, ale wymiana sprzęgła pomogła.
Co do spalania to ilu nas się wypowie tyle będzie opinii co do spalania. Ja mam gazowca i jestem , a na benzynce 9,5l/100km przy spokojnej jeździe 40/60 % miasteczko/trasa.
(nie mylić z miastem)

Jak ją zrobisz na igłę, radość z jazdy przyćmi bóle związane z naprawami auta.

pozdro
Darek
  
 
Jeśli nie masz kasy pomoże podciągnięcie sprzęgła.Kluczyk 11 i 12,dźwigienka przy skrzyni-5 minut roboty.
  
 
Raczej wymiana sprzęgła a konkretnie postawiłbym na docisk.
Zresztą można gdybać w nieskończoność bez zdjęcia skrzyni się nie obędzie.
Co do spalania ostatnie moje osiągi to około 10,5 litra w mieście.
Hm ale 3 tys na obrotomierzu nie widziałem i jazda na 5 biegu przy obrotach 1,5 tys bez przyspieszania.
Choc muszę przyznać szczerze że moje żona jest lepsza w tej kwesti .
Może musisz spróbować?
  
 
Spróbuje podregulować, jak nie pomoże to tylko wymiana tarczy sprzęgła, a jak będzież miał rozebrane sprzęgło, to dowiesz się co jeszcze ewentualnie jest do wymiany. Mówia, że przeciętnie tarcza wytrzymuje ok 160000km, ale to zależy jak się jeździ i gdzie.
Powodzenia.
  
 
Choc dyskusja dotyczy silnika bezynowego to ja zadam pytanko dotyczace 2,5td bo mam podobny problem. Wymienic sprzeglo - komplet tarcza, docisk, lozysko czy zaczac narazie od samej tarczy.

pozdrawiam
  
 
Jeżeli wymieniasz na nowe to najlepiej komplet Docisk,tarcza,łożysko oporowe.
  
 
Panowie, parę informacji,
oma "B" ma sprzęgło hydrauliczne i regulacji o ile wiem nie ma . Objaw o ktorym piszesz, jakoś kojarzy mi się z niedostatecznym wysprzęglaniem. Przyczyna może tkwić też w pompie lub siłowniku sprzęgła. Najpierw sprawdź, czy nie ma ubytkow płynu hamulcowego, układ sprzęgła obsługuje ten sam zbiornik co heble. Jeżeli układ jest nieszczelny, powodem może być zapowietrzenie, wtedy kilkakrotne pompowanie może pomagać na jakiś czas. Tak czy inaczej, w przypadku gdy walnięty byłby siłownik, bez zdjęcia skrzyni się nie obejdzie, a wtedy sam ocenisz, czy wymieniać tarczę, docisk i łożysko oporowe. Jeśli zdecydujesz się na wymianę, zmieniaj komplet, jak oszczędzisz na gratach, to pźniej dołożysz jeszcze raz na robotę.
Powodzenia, Janusz
  
 
UPS ,no tak Oma B,ale gafa.
  
 
Dziekuje za wszystkoe porady a sprawa wyglada jak narazie tak : co do pompy to raczej oki niepomaga pompowanie pedalem niema tez zadnych wyciekow pytanie tylko moze czy przypadkiem plyn hamulcowy nie jest juz za stary i stracil swoje wlasciwosci, a moze olej w skrzyni ??? jeszcze jeden objaw ktory zauwazylem to to ze przy dodawaniu gazu i ujmowaniu (podczas jazdy) drazek biegow rusza sie odpowiednoio do tylu - do przodu.
  
 
Drazek musi sie poruszac, poniewaz silnik jest miekko zawieszony na poduszkach gumowych, zeby nie przenosic drgan z silnika na rame auta. Jesli drazek przemieszcza sie o centymetr, 2 to ok, jesli szarpie drazkiem, ze az biegi wyskakuja to masz do wymiany poduszki pod silnikiem i to natychmiast.
Kiedys mialem Totote Carine 2 - w niej uszkodzenie poduszek silnika objawial sie szarpaniem przy ruszaniu. Nie wiem jak to jest w Omegach, moja mam jeszcze za krotko. Narazie z tego co zauwazylem w mojej to jak wpadne na dziury to lubi mi 3 wypasc na luz (poduchy mam niestety wyklepane).
  
 
Wymieniaj cały kpl. Szkoda później kasę wywalać parę razy na robociznę, co przy wyjęciu skrzyni naraża Cię na wcale niemałe koszta .

Pozdro Paweł
  
 
Cudy, sprawdź dokładnie pod autem, wyciek z siłownika jest na ogół minimalny a pęd powietrza rozrzuca wszystko pod spodem. Poza tym jeśli taki nawet mały wyciek będzie się utrzymywał dłużej spali sie szybciej tarcza i docisk.
Co do lewarka sprawdź poduszkę skrzyni biegow i silnika, taki ruch do przodu i tyłu a nie na noki jest zdradziecki