Kilka pytan na temat instalacji gazowej w DF"ie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od kilku dni moj fiacik jest wyposazony w instalacje firmy elpigaz. w zwiazku z tym mam kilka pytan:

1. dlaczego gasnie mi samochod jak jade na gazie i wrzuce na luz i przejade tak dluzszy dystans?
2. w instrukcji pisze ze jezeli temp otoczenia jest zblizona do 20 stopni to mozna odpalac na gazie. dzisiaj probowalem (bylo 15 stopni) i za cholere nie chcial odpalic.czy te 5 stopni to taka wielka roznica?
3. po rozgrzaniu silnika na benzynie jak przelaczam na gaz to przez jakas minute jak puszczam pedal gazu np. stojac na czerwonym swietle obroty spadaja bardzo nisko ok 500 (potem naciskam gaz zeby nie zgasl). dlaczego tak sie dzieje? zaznaczam ze wczesniej przelacznik ustawiam tak azeby wypalic resztki benzyny z gaznika

z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi
pozdrawiam
  
 
1 odkręć trochę śrube regulacyjną obrotów na parowniku
2 ad1
3 ad1
Pozatym równiez odkręć trochę sróbę regulacji przelotu.

Nie wyregulowali ci gazowni po zainstalowaniu?

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
a ja mialem tak samo jak zalozylem nowiutka instalacje lovato,
przejezdzilem 2000km i sie wszystko ustabilizowalo,
taksamo kumpel niedawno zalozyl nowa instalacje, wyregulowali mu po zlaozeniu a tak samo dzieje

wiec sadze ze membrany w parowniku musza sie "dotrzec" i potem bedzie git.

Teraz fiacik pali mi od pierwszego zakrecenia i obroty nie spadaja ponizej 500, a dodam ze od przejechania tych 4000km gaz nie byl regulowany
  
 
Cytat:
Nie wyregulowali ci gazowni po zainstalowaniu?



koles cos pokrecil ale powiedzial ze przez pierwsze 1000-1500km nie wyreguluje sie(sam ma poldka), bo tak jak pisze samael membrany musza sie dotrzec. ale o tych wszystkich objawach o ktorych wspomnialem nic nie mowil

samael jeszcze mam takie pytanko: kiedy odpalasz go na gazie a kiedy na brynie???

pozdrawiam
  
 
-masz bardzo dobra instalacje gazowa ELPIGAZU, ja mam taka sama i nie mam problemów,

- po pierwsze polecam zglosic sie do jakiegos gazownika, zeby ustawil ci wszystko jak trzeba na aparaturcce i powiedz mu o tych objawach, jezeli spieprzyli sprawe ci co zakladali, i nie masz do nich zaufania, to idz do kogos innego, warsztatow jest mnóstwo.

- polecam przelaczyc pobór powietrza do filtra na pozycje letnia(zeby bral znad kolektrora, wtedy ponoc nie zawiewa powietrze i nie gasnie. taK mi przynajmniej tlomaczyli), a dokladniej to zalozylem na ta rurke spiro i wygialem ja tak ze wlot jest z przeciwnej strony niz kierunek jazdy. działa.

- przy takiej pogodzie odpalaj na gazie, w zime w duzych mrozach odpala sie na benzynie, jezeli nie mozesz odpalic to masz cos zle ustawione.

- i staraj sie nie jezdzic na rezerwie gazu.

-jakbys zmienial kiedys swiece(a zalecam jak najszybciej), to polecam polskie iskry sapecjalnie do gazu, sa najlepsze, i najtansze.
  
 
Cytat:
- polecam przelaczyc pobór powietrza do filtra na pozycje letnia(zeby bral znad kolektrora



domyslam sie ze chodzilo o pozycje zimowa? bo to chyba wtedy powinien brac znad kolektora.

dzieki za wszystkie porady

a swiece mam nowki, oczywiscie polskie iskierki

------------------------------------------------------------

da_firstimer = banglalo

[ wiadomość edytowana przez: banglalo dnia 2004-07-30 18:25:21 ]
  
 
Cytat:
2004-07-30 18:10:06, wagner pisze:
polskie iskry sapecjalnie do gazu, sa najlepsze, i najtansze.



a tam pierdzielenie, ja mam zwykle swiece champion N9Y zalecane przez ksiazke do fiata i wszsytko ladnie smiga nie ma zadnych problemow z odpaleniem

a wogole akcesoria do gazu to jest chyba tylko polski wymysl jak wyciagnac kase z ludzi
  
 
Cytat:
Cytat:
-------------------
2004-07-30 18:10:06, wagner pisze:
polskie iskry sapecjalnie do gazu, sa najlepsze, i najtansze.


--------------------------------------------------------------------------------


a tam pierdzielenie, ja mam zwykle swiece champion N9Y zalecane przez ksiazke do fiata i wszsytko ladnie smiga nie ma zadnych problemow z odpaleniem



1. nie powiedzialem ze inne sa gorsze, sam pewien czsas jezdzilem bodaj na Bosch`u i tez bylem zadowolony.

Cytat:
a wogole akcesoria do gazu to jest chyba tylko polski wymysl jak wyciagnac kase z ludzi


2. Iskry do gazu sa TAŃSZE od zwyklych ISKRY, takze nie wiem gdzie Ty widzisz wyciaganie kasy.
  
 
- i staraj sie nie jezdzic na rezerwie gazu.

dlaczego,zawsze wyjeżdżam gaz do końca ,żadnych problemów
pozdrawiam
  
 
Cytat:
Iskry do gazu sa TAŃSZE od zwyklych ISKRY, takze nie wiem gdzie Ty widzisz wyciaganie kasy.



A ile kosztuja te do gazu? U mnie zarowno zwykle iskry FE65 jak i champion n9y sa po 6zł

te do gazu to koszt 5zł czy mniej?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-07-31 10:22:36 ]
  
 
W Gdyni 4 szt do gazu kosztuja 24 zl, ja ostatnio zakupilen FE 65 PTS - 3 elektrodowe - kosztuja ponad 30 zl ale jestem z nich zadowolony.
  
 
a co daja te 3 elektrodowe swiece?i zapewne do ukladu z przerywaczem nie ma sensu ich ladowac?

a kiedys jezdzilem na ngk v-line ale w nich szybko wypalal sie ten ksztalt V elektrody, mimo ustawienia szczeliny 1mm jak zaleca ksiazka dla zaplonu bezstykowego
  
 
Mam instalke elpigazu juz od dwoch lat i nie ma z nią żadnych problemów. Faktycznie na początku występował objaw podobny do 1. jaki opisuje kol. firstajmer, ale po jakim czasie ów klopot ustąpił bez kombinacji z dolotem. Zrobilem na tej instalce juz prawie 60 tys km i poza dwukrotną zmianą filtra gazu, świec (też ISKRA do gazu) i przewodów WN nic nie było przy niej grzebane, nie była robiona żadna regulacja! Acha, jakiś czas temu na luzie mi gasł - pomogła zmiana filtra powietrza. Autko pali mi w jeździe mieszanej 9l gazu na 100km. Odpalam prawie zawsze na gazie, chyba że jest duży mróz.
  
 
Zgadza się Lafaar. i tak powinno być

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
robi sie offtopicowo, ale jak juz ktos o tym wspomnial to:
... 3 elektrodowe swiece rzeczywiscie chyba sie nie nadaja do naszych aut kolega kupil sobie nowki briski i dal mi pierwszemu zalozyc na test, i auto szarpalo, gaslo, przyspieszalo tragicznie i nierowno pracowalo

nie wiem, nie znam sie, moze to kwestja regulacji
  
 
dzieki wszystkim

mam jeszcze jedno pytanko: jak juz zapale na gazie i silnik jest jeszcze zimny to zeby mi nie zgasl musze mu naciskac na pedal gazu(cos jakbym jechal na brynie na zimnym silniku bez ssania), potem jak juz sie troche nagrzeje silnik, to obroty nie spadja trzymaja sie ok 900.

czy u was tez takie cos wystepuje??

i jeszcze jedno kiedy: kiedy mniej wiecej na tej podzialce ponizej silnik osiaga temp 40-50 stopni???
  
 
To normalne, na LPG nie ma ukladu wzbogacenia mieszanki.
  
 
Cytat:
jak juz zapale na gazie i silnik jest jeszcze zimny to zeby mi nie zgasl musze mu naciskac na pedal gazu(cos jakbym jechal na brynie na zimnym silniku bez ssania), potem jak juz sie troche nagrzeje silnik, to obroty nie spadja trzymaja sie ok 900.


Zgadza sie - to normalne, też tak mam.
Ale jak u siebie, na zimnym silniku pracującym na gazie, mimimalnie /2-3mm/ wyciągnę cięgło ssania to już tak łatwo nie gaśnie.
Cytat:
i jeszcze jedno kiedy: kiedy mniej wiecej na tej podzialce ponizej silnik osiaga temp 40-50 stopni???


Temperatura silnika nie zależy od wskaźnika.
U mnie teraz latem, to po jakiś 3-4 minutach od uruchomienia, czyli jakieś 2 kilometry /rano oczywiście/.
  
 
No ja miałem założone te 3 elektrodowe świece i tak szybko jak je założyłem to uciekałem z nimi.Teraz jeżdrze na NGK i śmiga mi jak złoto,zapalam go na gazie i tylko jak odpale to ruszam w droge.A filtr gazu ma już 3 lata i jak go otworzyłem to wyglądał jak nówka nie trzeba było czyścić a instalacja ma już z 4 lata.A nadmieniam że silnik w moim fiacie ma 18 lat i nie miał jeszcze robionej kapitalki a ten samochód jeździł jako karetka (kombi). Pozdro
  
 
mojego fiata tez pale na gazie, ale zasilanie benzyna rowniez dziala elegancko, zapala mi od pierwszego przekrecenia i nie gasnie, nic sie nie dlawi, ale mimo tego silnik sie zalicza do kapitalki i nie ma sie co z niego cieszyc

prawda jest taka ze najgorszy silnik z 125p/polonez byle mial w miare rowne sprezanie na kazdym cylindrze i by byl dobrze wyregulowany (na tyle jego stan pozwala) bedzie jezdzil dopoki pompa oleju nie padnie i sie reszta nie zatrze