MotoNews.pl
  

Temperatura silnika-raz za niska raz za wysoka.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co może być powodem, że temperatura silnika zmienia się "nagle".
Czasami jest tak, że jest ona odpowiednia (nawet przy ostrej jeździe), czasami niska (poniżej tej normalnej przy której powinien się trzymać). Jest też wysoka zbliża się do wysokiej, ale jej nie osiąga-wskazywanie 3/4 4/5 wskaźnika (1/2 przyjmuję za normalną). Co może to powodować. Termostat wymieniony nowy.
Domysły że uszczelka pod głowicą..ale ja nie byłbym do tego tak przekonany.
Pomocy
  
 
Podjedź do jakiegoś nieco lepszego warsztatu, niech sprawdzą w zbiorniczku wyrównawczym odpowiednią metodą, czy uszczelka pod głowicą trzyma. Zapłacisz parę złotych i będziesz wiedział. Warto też sprawdzić ile masz płynu chłodzącego w ukłądzie
  
 
a czy uklad chlodzenia ok - moze jakis zator lub cos w tym stylu i raz jest raz go nie ma
  
 
A skad wiesz ze to co wskazuje wskazniek to prawda Moze to czujnik wskaznika jest walniety
  
 
ja bym tez zaczął od czujnika.
  
 
W poniedziałek ruszam do akcji. I wtedy się wyjaśni...
Może to powoduje chłodnica zapchana muszkami...?
  
 
Proponuję na początek sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej- najprościej:
1. przygotować sobie 10 cm przewodu z odizolowanymi końcówkami;
2. odłączyć czujnik;
3. zewrzeć przewodem wtyczkę czujnika;
4. włączyć zapłon;
Wskaźnik powinien się przesunąć maksymalnie w prawo. Jest OK!
Czujnik do wymiany...
Powinno pomóc.
Sprawdź jescze termostat i czujnik załączania wentylatora.
Miłego grzebania.

  
 
No ja też z tym ostatnio się z tym borykam........raz normalnie wskazuje , wskaźnik pracuje na pełnej skali wskazań, podchdzi do góry - załącza się wentylator-temp. spada, na trasie jest lekko poniżej połowy......... natomiast na drugi dzień nie drgnie w ogóle ze skali, jakby nie miał zasilania (inne wskaźniki np. paliwa działają normalnie). Wyłącze zapłon i włączę z powrotem i wskazówka idzie w górę.........a innym razem jeżdżę i jeżdżę i nie drgnie. Co to może być ?
Styki od wtyczki czujnika zwierałem i wskaźnik poszedł na maxa......
Czy czujnk może być tak uszkodzony, że raz wskazuje dobrze a innym razem z rana w ogóle nie wystartuje?
  
 
Kupiłem dwa czujniki: od temperatury wody i drugi od załączenia wentylatora chłodnicy. Jutro wszystko się wyjaśni. Dziś wskaźnik wskazywał bardzo niską temperaturę nawet przy dynamicznej jeździe.
Czyli chyba czujniczek...

  
 
W temacie wskazań temperatury też mam problem(1.6 zetec 97+wtrysk gazu DREAM). Na benie niby wszystko normalnie. Wczoraj jechałem do W-wy(gaz). Temperaturka na wzrosła do literki O. Prędkość 110-120, a po paru minutach zaczyna spadać w kierunku białego pola, i tak sobie przemieszcz sie pomiędzy tymi punktami. Jak wyłącze silnik i odczekam 15 min. sytuacja się nie pojawia ponownie. W ruchu miejskim tak sytuacja również sie nie pojawia prędk. do 70. Niedawno tak się zdarzyło jak już dojechałem pod dom, wskazanie spadło, włączył się wentylator, wysiadłem patrze a on kręci sie w przeciwną stronę wydmuchując powietrze z pod maski przez chłodnicę na zewnątrz( pewnie jak jadę i spada temp. też się włącza i napotyka na opór powietrza, on se dmucha do przodu a naprzeciw niemu dmucha pęd powietrza). Zaczęło się tak dziać od momentu założenia gazu. Gazownik mi mówi, że elektronika gazu jest podłączona tylko do wtyczek wtryskiwaczy. Może ktoś słyszał o podobnym problemie i jakimś rozwiązaniu byłbym dźwięczny. Też mysłę o wymianie czyjników. Oprócz tego mankamenty ogólne zadowolenie z inst. gazu jest duże.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-09-02 14:24:58, rob_cox pisze:
Niedawno tak się zdarzyło jak już dojechałem pod dom, wskazanie spadło, włączył się wentylator, wysiadłem patrze a on kręci sie w przeciwną stronę wydmuchując powietrze z pod maski przez chłodnicę na zewnątrz( pewnie jak jadę i spada temp. też się włącza i napotyka na opór powietrza, on se dmucha do przodu a naprzeciw niemu dmucha pęd powietrza). Zaczęło się tak dziać od momentu założenia gazu. Gazownik mi mówi, że elektronika gazu jest podłączona tylko do wtyczek wtryskiwaczy. Może ktoś słyszał o podobnym problemie i jakimś rozwiązaniu byłbym dźwięczny. Też mysłę o wymianie czyjników.



No to nie jest dobrze ... jak Ci kręci w drugą stronę to heheh jak ma być ok ?
  
 
rob_cox proponuje ci wuzyte u elektryka zrobi ci to alagancko i nie sa to drogie uslugi
  
 
Dziś nastąpiła ta chwila. Wymieniłem wszystkie czujniki. Okazało się też, że czujnik temperatury wody się prawie odlutował i to właśnie on mógł powodować takie wybryki. Teraz wskaźnik wskazuje na "nóżki" litery R nawet w czasie ekstremalnej jazdy.
Dopiero w mieście, przy ciągłej zmianie biegów wskazuje między literkami "O" a "R".
Będę nadal testował, ale wygląda, że już wszystko w porządku.