Wysoka temperatura silnika i spadek mocy.......

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A wiec tak........moj Polonez 1,5 GLE 92 r szybko namiera temperatury i wysoka trzyma (na trasie ok 90-95 stopni) w miescie 100-105 wedlog termometru) z tego powodu czesto mi sie wlancza termowentylator--czy jest to normalne??????
Druga sprawa: silnik na zimno jest dynamiczniejszy, gdy temp. siega ok 100 stopni sinik staje sie wyraznie slabszy), co moze byc tego przyczyna??
Jezdze na oleju polsyntetycznym Platinum 10W40 SL.
  
 
Termostat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wrzuć na wyszukiwarkę było o tym sporo. Jest tam też wiele inncy ciekawych porad w tym temacie
  
 
Cytat:
2004-08-18 18:43:58, dreX pisze:
Druga sprawa: silnik na zimno jest dynamiczniejszy, gdy temp. siega ok 100 stopni sinik staje sie wyraznie slabszy), co moze byc tego przyczyna??


Jest to normalne zjawisko dlatego np. w sporcie urzywa sie termostatow z nastawem ~75 st C
  
 
Termostat mam nowy ( 3-5 miesiecy ma)
  
 
Nawet nowy może byc uszkodzony-pamiętaj. Ja mam ten sam problem ale napewno nie jest to termostat...co dokładnie...nie wiem...
  
 
Ja obstawiam ze to czujnin temp.

Ale ten spadek mocy mnie martwi, ciekawe czy moj olej nie jest za rzadki
  
 
A wentylator chłodnicy sie załącza??
  
 
Albo termostat (rzeczywiście nowy wcale nie musi być dobry), albo czujnik, ewentualnie (tak jak miało to miejscu u mnie) wskaźnik w zegarach sfiksował. Natomiast co do spadku mocy gdy silnik się dobrze nagrzeje, to nie wydaje mi się to dziwne - do gaźnika dostaje się ciepłe, nagrzane powietrze - w rezultacie jest odczuwalne "zamulenie", czysta fizyka. Ja żeby ten efekt zniwelować, zawsze w lecie zdejmuję rurę łączącą osłonę kolektora wydechowego z filtrem powietrza.
  
 

Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie predzej wyskoczy uszczelka z pod głowicy niż przy zaciętym termostaie włączy się wiatrak na chłodnicy (bimetalowy włącznik wiatraka jest wkręcony w chłodnicę, a na małym obiegu ta ostatnia nie ma szans na nagrzanie się). Oprócz tego co powiedzieli koledzy proponuję przyjrzeć się pompie wody.
  
 


Nadmierne grzanie się silnika moze być też spowodowane np zbyt ubogą mieszanką. Wykręć świeczkę i zobacz jakiego jest koloru.
  
 
sprawdź=wywal termostat powietrza w dolocie, albo przynajmiej na razie zdejmij rurę doprowadzającą ciepłe powietrze
  
 
Witam w klubie - mam podobme objawy temperatury. Też mi sie wydaje że to za dużo. Termostaty zmieniałem 2, chłodnica druga. moze po prostu te małe chłodnice nie wystarczają?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Rure od kolektora zdejme ale termostat powietrzny mam sprawny.Po drugie wentylator mi sie wlancza i to czesto gdy jezdze w miescie.
Prawa fizyki znam (przynajmniej te najwazniejsze) i zdaje sobie sprawe ze cieple powietrze jest bardziej zadkie.

Pompa wodna jest podejzana ale nawet nie chce o niej myslec. te kilkadziesiat zloty mnie odstrasza.

Swiece obejze w najblizszym czasie.

  
 
sądze ze to problem albo mało wydajnej chłodnicy, albo kiepskiego obiegu wody (choć nie wiem jak pompa może na to wpływać - moze zatkany kanałpompa-blok)
Admi kiedyś mówił, ze kiepski reduktor jak podaje gaz w stanie płynnym to osiąga on większą temp spalania. Chociaż na benie temp jest podobna. Pamiętam że na trasie udało mi sie zejsc na nominalne 82 st. dopiero jak wyjąłem cała aprapę.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
może warto chłodnice karcherem umyc z różnych śmieci
  
 
karcherem??? To by sie z niej zrobiła płaska blaszka! Ew tak jak rybia łuska... Nieee. Nawet woda z węża moze ja uszkodzić w gorszych miejscach. Poza tym - moja jest czysta.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Ja też z tym walczę od dłuższego czasu,teraz doszła sprawa z niespawnym zaworem nagrzewnicy-w środku sauna
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 10:53:31 ]
  
 
no to luz. Przymierzam sie do zmiany chłodnicy na szeroką. Zobaczymy czy to pomoże.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-08-19 18:16:01, automatic pisze:
OLO-bingo!
Chłodnice od poldka są mało/sprawne/.


Ja mam waska i dobrze sie sprawdza - wiatrak wlacza sie tylko w korkach i szybko zbija temperature ponizej 90