[125]Zaciski tylne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hejka..mam do was pytanie..z jakiego samochodu pasuja zaciski hamulcowe na tyl do kanta?? bo chcialem sobie zalozyc jakies najlepiej dwutloczkowe..zeby poprawic efektywnosc hamulca recznego..czy ktos ma jakis sprawdzony patent?? hydrauliczny reczny nie wchodzi w gre..pozdrawiam
  
 
Boże, a co to za pomysł żeby montować zaciski hamulcowe dwutłoczkowe na tył. Robi się na odwrót na przód należy założyć zaciski z dwoma tłoczkami ( Łada ) lub zamontować po 2 seryjne zaciski na koło ( Już przejrzałem ten cały patent i wiem jak to zrobić ) a na tyle zostawic seryjne. Efektywność hamulca ręcznego poprawia się poprzez regulację, ew. wymianę linki oraz poprzez nasmarowanie mechanizmu przy zacisku.

Kania założył na tył po dwa zaciski ale to inna sytuacja ponieważ on na drugim zacisku zrobił 2 układ do hamulca hydraulicznego.
  
 
Koniu a można załozyć dwa zaciski orginalne na przód? robił to ktoś?
wiem że lepiej te od łady ale części uzywane albo ze złomowca się do tego nie nadają a na nowe to trochę dużo kasy w tej chwili jak dla mnie..
  
 
Cytat:
Robi się na odwrót na przód należy założyć zaciski z dwoma tłoczkami ( Łada )



Nigdy tego nie praktykowałem, czy mocowanie zacisków też trzeba wymienić, czy pasuje na miejsce oryginalu? Jak przewody, czy pasuja?

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-08-05 13:36:50, pwr79 pisze:
Cytat:
Robi się na odwrót na przód należy założyć zaciski z dwoma tłoczkami ( Łada )



Nigdy tego nie praktykowałem, czy mocowanie zacisków też trzeba wymienić, czy pasuje na miejsce oryginalu? Jak przewody, czy pasuja?

pozdrawiam


Jest podobny temat, podobnego autora >> KLIK <<
  
 
Cytat:
2004-08-05 12:33:33, MAGNUM pisze:
Koniu a można załozyć dwa zaciski orginalne na przód? robił to ktoś?
wiem że lepiej te od łady ale części uzywane albo ze złomowca się do tego nie nadają a na nowe to trochę dużo kasy w tej chwili jak dla mnie..



Jest taka mozliwość, chyba w torowych Fiatach i polonezach był stosowany ten patent. Trzeba drobobić mocowania zacisku, nastepnie zamontować w przypadku Fiata 125 zacisk z lewego koła na przód prawej tarczy, a zacisk z koła prawego na przód lewej tarczy. Następnie gumowe przewody pociągnąc do trójnika, a następnie metalowymi przeowdami z trójnika do pompy. Ahhh...no i trzeba serwo usunąć.

PS Może mar napisze o montażu zacisków 2 tłoczkowych z Łady ? hmmm....
  
 
No i znalazłem temat, którego szukałem .
>> TUTAJ << jest fotka jak wyglądają zaciski Łady na przodzie i dwa posty niżej krótki opis Kani_ jak to wykonać.


Cytat:
2004-08-05 15:38:28, Koniu pisze:
(...) Ahhh...no i trzeba serwo usunąć.
(...)


A że tak spytam - dlaczemu?? Czy skuteczność takiego podwojonego układu jest tak wysoka że z serwem w ogóle nie byłoby wyczucia czy jak .


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-08-05 16:28:32 ]
  
 
Czyli innych sposobow od wymiany linki i regulacji hamulca recznego na poprawe dzialania nie ma??? bo do przednich hamulcow nic nie mam sa dobre..tylko ten reczny moglby byc lepszy..pozdroowka
  
 
dobre klocki, tarcze i sprawne zaciski
  
 
w tym temacie który wyszukał Race D jest wszystko wyjaśnione ale na jedno pytanie nie było odpowiedzi; mianowicie - czy po załozeniu tarcz i zacisków z łady, bedą pasowały orginalne felgi 13" ?
podejrzewam że nie bo patrząc na koło widze ze koło prawie że trze o zacisk, tam jest chyba z 5mm wolnej przestrzeni..

no i od czego dokładnie są te zaciski? od popularnej łady 2107 ?

i jeszcze jedno pytanie, chcąc mieć jak najbardziej odrózniającego się fiata założyłbym te zaciski z "tyłu" tarczy i teraz pytanie -czy takie założenie może źle wpłynąć na samo zawieszenie?czy przypadkiem nie spowoduje to szybszego zużycia/wyrobienia np. końcówek drążka kierowniczego? bo przecierz w końcu rozkład napięć podczas chamowania bedzie skierowany w inna strone prawda?
  
 
@Magnum - Łada też stoi na 13stkach i nic nie obciera
  
 
Cytat:
A że tak spytam - dlaczemu?? Czy skuteczność takiego podwojonego układu jest tak wysoka że z serwem w ogóle nie byłoby wyczucia czy jak .






w maluszku serwo spisuje sie elegancko, jest znakomite wyczucie z tarczowymi z przodu i przednimi cylinderkami na tyle
  
 
niewiem jak u innych ale ja mam założone(mialem)13'' z łady!! myśle że z df'a też podejdą-ale już np. truckowskie 14''; nie wchodzą!!!!! no chyba że założy sie dystans ok 20mm .
jeżeli ktoś chce to niech zapyta o zaciski z lady chętnie odpowiem.
a co do tyłu to ręcznego też niemam-ciągle myśle nad hydrauliką-tylko nie wiem którą drogą pójść kani czy zrobić to na jednym zacisku??

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2004-08-07 17:28:36, mar125 pisze:
niewiem jak u innych ale ja mam założone(mialem)13'' z łady!! myśle że z df'a też podejdą-ale już np. truckowskie 14''; nie wchodzą!!!!! no chyba że założy sie dystans ok 20mm .
jeżeli ktoś chce to niech zapyta o zaciski z lady chętnie odpowiem.
a co do tyłu to ręcznego też niemam-ciągle myśle nad hydrauliką-tylko nie wiem którą drogą pójść kani czy zrobić to na jednym zacisku??



jak masz czas to skrobnij może artykuł na F&F ?!

Co do robienia hydraulicznego hamulca na tym samym zacisku to podobno czepiają się na stacjach diagnostycznych, że jest to ingerencja w układ hamulcowy, a tak robisz na osobnym zacisku i nie ma problemu ( w razie awarii zawsze masz sprawny seryjny uklad )
  
 
co do czasu to narazie z nim kiepsko,a i bez zdjęć ciężko będzie całą sprawe przedstawić jasno-ale sykuje mi sie wymiana prawej piasty(zerwałem gwint) to może wtedy porobie zdjęcia pod taki art. i wtedy coś skrobne(co z moim analfabetyzmem będzie dawałe niezły efekt-czeski film-)
a co do hydraulika na jednym obwodzie to na mojej stacji powiedzieli mi że żadnych problemów nie będe miał(napewno nie od nich)-powiedzieli tylko:"ważne żeby hamował"i będzie ok!!
tylko nie wiem jak będzie z robieniem nadciśnienia w polowie ukladu ham.-czy nie bedzie część płynu szła w zb. na płyn??

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
w stratopolonezie zrobili tak:
przewod hamulcowy tylny w srodku, reczny hydraulik na wysprzeglniku z df'a, wysprzeglnik wpiety bezposrednio w przewod... znaczy nie ma zbiorniczka przy recznym tylko w wejscie wysprzeglinika jest wpiety przewod od pompy... sadze ze jesli wyszlo z OBR to dziala ;]
  
 
Było już o tym pisane m. in. przez Madcara.
  
 
-nie bij!! to sie już nie powtórzy...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek