Jaki olej ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wie ktos moze jaki olej zalecalo Bmw w 1994r do 316 m43, niedawno kupilem i nie wiem co tam lac? syntetyk czy polsyntetyk ?? i moze firma jak ktos pamieta ;]
  
 
Ja ci polecam Castrol gtx3 protection, skoro zalecają go do mojej 5 to i tobie posłuży. Ostatnio robiłam wymianę po przejechaniu 23tys. i to dla czystego sumienia a nie z powodu jakiś problemów.
Pozdro
  
 
A tak poza tym to producenci zalecają zazwyczaj oleje firmy, z którą akurat mają konszachty, więc nie należy sugerować sie ich zaleceniami (ale oczywiście nie zaszkodzi) I lepiej dowiedz się ( o ile to możliwe) na jakim oleju jeździła beemka wcześniej, bo jak zalejesz syntetyk a wcześniej auto jeździło na jakimś szajsie możesz narobić sobie "drobnych" kłopotów..pozdro
  
 
troche pozno przeczytalem Twoja odpowiedz bo juz rano wlalem polsyntetyczny Texaco havoline extra 10/40. z etykiety przyczepionej do silnika przy poprzedniej wymianie wynikalo ze byl tam wlasnie polsyntetyk ale nie wiadomo jakiej firmy. mam nadzieje ze ten Texaco co wlalem to nie jakas lipa??
  
 
Skoro wcześniej auto było na półsyntetyku, to dobrze,że wlałeś taki sam, ten Texaco, z tego co wiem jest dobry, a nawet bardzo dobry. Dobrze,że nie zalałeś syntetyka, bo mógłby "delikatnie przeczyścić" silnik i rozszczelka albo zatarcie gotowe ,więc don't worry, beemki to naprawdę wytrzymałe auta, a na oleju nie ma co oszczędzać. Pozdro
  
 
a ja zapytam jakiej klasy był poprzedni olej i jakiej klasy olej wlałes teraz?
  
 
poprzednio byl 10/40 (jesli etykieta na silniku byla prawdziwa) i teraz tez taki wlalem
  
 
ja pytam nie o klasę lepkościową tylko o jakościową. to wg niej dobiera się olej do silnika. 10W/40 oznacza tylko że w naszej strefie klimatycznej olej w zimę nie bedzie zbyt gęsty a w lato nie będzie zbyt rzadki. ale to NIC nie mówi o właściwościach oleju np odnośnie mycia silnika. tak wiec proszę nie sugerować się klasą lepkościową bo ona w całej europie wacha się w przedziale od 0W/60 do 20 W/40 i ma się nijak do jakości oleju która oznaczana jest symbolem dwuliterowym. dla silników benzynowych pierwszą literką jest S a potem druga literka im dalej od A tym olej wyższej klasy. dla diesli pierwsza literka to C a drugoa tak samo jak przy olejach do benzyniaków.
pozdrawiam
  
 
na tym texaco jest oznaczenie SAE
  
 
SAE to właśnie klasa lepkościowa. czyli np SAE 10W/40. ja pytam o klasyfikację API, np: API SG. na opakowaniu oleju jest i jedna i druga klasyfikacja podana. tak więc przy następnym kupnie oleju zerkaj raczej na API niż na SAE. dla zainteresowanych podaję link do w miarę dobrych artykułów o olejach silnikowych.
oleje 1
oleje 2
  
 
ten texaco co wlalem jest SLCF czyli chyba dosc dobre parametry


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2004-08-09 17:49:58 ]
  
 
SL/CF. tak teraz wiem jaki jest olej. rzeczywiscie jest to najwyższa klasa oleju do silników benzynowych. ja osobiscie bałbym sie taki wlać do samochodu z roku 94 gdybym nie miał pewności na jakim oleju jeździł do tej pory i jaki jest jego faktyczny przebieg. napewno w roku 94 nie było klasy SJ, chyba SG była najwyższa. jeśli zalany był olejem tej wlaśnie klasy od początku to powinno być ok. gorzej jednak może być jeśli od początku jeździł na np: SD i przejechane ma 150 tysięcy. przy takich założeniach olej klasy SL rzeczywiście może rozszczelnić ci silnik. powodem tego może być zarówno nie przygotowanie uszczelek silnika do olejów syntetycznych oraz dokładne wymycie ewentualnych osadów uszczelniających silnik. miejmy jednak nadzieję że ten scenariusz nie bedzie prawdziwym. pozdrawiam
  
 
tez mam nadzieje ze bedzie ok, jak narazie zrobilem jakies 300km na tym oleju i nic zlego nie zaobserwowalem