Smarowanie - miga kontrolka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Caro + 99.
Podczas jazdy miga nie reguralnie kotrolka "samarowniczki"Wygląda to tak jakby przewód nie stykał, bo oleju mam odpowiedni poziom.Ale gdzie szukać czujnika? No i zasadnicze pytanie- co tak naprawde może być przyczyną?
  
 
Czujnik jest pod kolektorem ssącym.
Powód, przewód od czujnika przytarty (może wsówka luźna) albo najgorsze smarowanie się kończy (pompa oleju lub panewki).
Napisz przy jakich obrotach zaczyna migać, przy obciążonym silniku, przy dodawaniu gazu itp.
  
 
Sprawdź dokładnie kable idące od czujnika oleju (nie wiem gdzie jest w C+). Jeśli kabelek i wsuwki (również w kabinie) są ok, to podmień na chwilę od kogo innego czujnik. Miałem kiedyś identyko,
wymieniłem czujnik ciśnienia za 7pln (ale w polonezie będzie droższy) i wskazuje dobrze.
  
 
Lookash dobrze mówi. Ważną sprawą jest to, że kontrolka jest sterowana masą i jakiekolwiek przetarcie izolacji przewodu idącego do czujnika i dotykanie go do masy samochodu będzie owocowało mruganiem lampki.

Precyzując odpowiedź Qby, czujnik siedzi mniej więcej w połowie wysokości bloku, pomiędzy drugim a trzecim cylindrem patrząc z góry silnika.
 
 
Swiecenia sie kontrolki cisnienia oleju nigdy nie nalezy lecewazyc, choc w tym przypadku objawy wskazuja - jak juz wczesniej powiedzieli koledzy- na przetarcie przewodu czujnika lub uszkodzenie samego czujnika. Choc mozliwe tez jest, ze cisnienie jest na granicy zalaczenia czujnika - stad czasem cos pokazuje. Dodam jedynie, ze warto udac sie do jakiegos warsztatu i zmierzyc faktyczne cisnienie smarowania - czujnikiem cisnienia wkrecanym w miejsce tego prawdopodobnie wadliwego. Stracimy z 10zl, a zyskamy pewnosc ze jest ok lub bedziemy wiedziec, czy silniczek wymaga interwencji, bo za niskie cisnienie praktycznie rowna sie zatarcie a to z kolei oznacza spoore koszta - dlatego lepiej zobaczyc co jest grane, bo podobno lepiej zapobiegac niz leczyc
  
 
mi w bosch gli też migała przez pewien czas , żeby było ciekawiej silnik był po remoncie ! migałą tylko na obrotach biegu jałowego i do tego jak się zapała to silnik dostawał delirki i obroty spadały do 500! , po dadaniu gazu wszystko wracało do normy ! Nie wiem czemu może miałem za mało oleju w silniku ( było dokładnie po środku miarki). Wiem że jak się zaczeło tak się skończyło , po prostu moje auto nie lubi opuszczać naszego kraju bo zawsze coś mu nie teges..... ( tłumik, most , korbowód )
A tak generalnie to jak sprawdzić sprawność pompy oleju?
Przez ciśnienie ?
  
 
>>>>>odkąpuje wątek, neichce zasmiecać, mam szybkie pytanie

Mianowicie dziś zaczeła świecić sie kontrolka od smarowania, na wolnych obrotach, juz po lekkim dodaniu gaśnie, oleju jest na bagnecie po środku międyz MIN/MAX.
Kiedys jak zapalałem czasem kontrolka smarowania świeciła sie chwilke dłużej niż powinna przy sprawnym układzie.

I teraz odpowiedz na pytanie: co może być przyczyną?
Pompa się skończyła? już obok mnie lezy druga, na bank sprawna więc jutro wymienie, co gorsza, czego bardziej sie obawiam-panewki główne?(powiedzcie że nie), było by je np słychac jeśli to by była ich wina?
  
 
moja rada to taka,najpierw wymień czujnik ciśnienia oleju jeżeli nadal będzie migać no to coś w silniku,nie koniecznie panewki ja kiedyś w 126p wymieniłem prawie wszystko w silniku i po złożeniu dalej mi migało ciśnienie,póżniej okazało się że winą było nie w stawienie nowych tulejek wałka rozżądu
  
 
Sprawdz cisnienie manometrem.Ale raczej bedzie to pompa.Temat przerabiany w tym tygodniu przez szwagra szwagra
  
 
Witam,

Wmoim kanciaku mam tez podobny problem tzn. jadac na 4 lub 5 biegu pokonujac wzniesienie juz na jego poczatki zaczyna migac wreszcie swieci - straszac i orazu ujmuje noge z gazu - ja stawiam na panewki glowne. Dodam ze czujnik oleju byl wymieniany i pompa olejowa tez.
Jakie jest wasze zdanie?
  
 
to ja sie podczepie pod temat.w jakiej odległosci smok oleju powinien byc od dna miski oleju zeby w czasie np. ostrego hamowania olej nie uciekał spod niego?a moze smok powinien dotykac miski?