Zbyt wysoki poziom oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Próbowałem cos znaleźć na ten temat na forum, ale skończyło się fiaskiem. Wszyscy wiemy, co się stanie jak zabraknie smarowania.
Natomiast ja chciałbym poznać skutki przecholowania z poziomem oleju w silniku.
Pragne nadmienić, że niestety nie mam problemu z w/w. To tylko zwykła ciekawość, tak na przyszłość w razie czego

[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2004-08-13 22:49:14 ]
  
 
Cytat:
2004-08-13 22:46:29, kuba pisze:
Próbowałem cos znaleźć na ten temat na forum, ale skończyło się fiaskiem. Wszyscy wiemy, co się stanie jak zabraknie smarowania.
Natomiast ja chciałbym poznać skutki przecholowania z poziomem oleju w silniku.
Pragne nadmienić, że niestety nie mam problemu z w/w. To tylko zwykła ciekawość, tak na przyszłość w razie czego

[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2004-08-13 22:49:14 ]



chyba słabo szukałeś...
  
 
przy zbyt wysokim poziomie oleju w silniku wytwarza sie duze cisnienie, ktore moze powydmuchiwac uszczelki i doprowadzic do rozszczelnienia silnika. Poprostu cisnienie nie ma któredy uciec to znajduje sobie swoja droge
  
 
Acha....
Wysokie poziom oleju-wzrost ciśnienia-brak jego ujścia-wydmuchane uszczelki= silnik dupa i do tego osłabienie osiągów+ciężka praca w/w....

Dziwne... niby takie proste a nie skojarzyłem faktów
  
 
No tak... jestem posiadaczem turbodiesla.
Niektórzy radzili mi żebym utrzymywał poziom oleju na 3/4 bagnetu ze względu na smarowanie turbiny (tym bardziej że mam założonego boxa-zwiększone obroty turbiny = zwiększone zapotrzebowanie na smarowanie). Ale czytając post chudego01 jestem pełen obaw co do słuszności tych rad.
Z drugiej strony, w razie czego regenerować turbinę czy wymieniać uszczelki... Koszty mówią same za siebie
  
 
W kwsetii zwiekszonego ciśnienia.....
Czy najpierw nie wyrzuci oleju bagnetem, po wcześniejszym lekkim wypchnięciu go ???
  
 
Cytat:
2004-08-16 09:36:45, boogie pisze:
W kwsetii zwiekszonego ciśnienia.....
Czy najpierw nie wyrzuci oleju bagnetem, po wcześniejszym lekkim wypchnięciu go ???



I pozostaje jeszcze odma...
  
 
Słuchajcie ten max to jest dla posiadaczy auta oznaka że wiećej NIE. Przestańcie dywagować czu 5 mm to jest dużo czy nie. To jest mało. Silnik jest tak zbudowany aby ktoś moglby sobie ten olej przelać i żeby nie było problemu. Jest margines błędu założony przez producenta. Dopiero jak będzie z 15 mm lub więcej to może być big problem. Ja jeżdzę pomiedzy 3/4 a max. Sprawdzam tylko na zimnym silniku np po nocy i dolewam litr na 2 tys jak jest hardkor lub około 3 tys jak spokój . Norma zużycia dla c30se/sej to 1,5 litra na 1 tys km. Dla 2.0 0,75 litr na 1 tys. Powyżej tego remont silnika. Niestety nie wiem jak norma jest dla C30xei .



[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-08-16 09:57:40 ]