Tester sondy lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeśli to było omawiane - możecie wywalić ten wątek.
Jeśli nie było, powiedzcie co o tym myślicie:
TESTER
  
 
Chyba taniej jest podjechać i wsadzić w rure analiztor spalin.
  
 
Wersja "Zrób to sam"

-----------------
Stahu
  
 
Jeśli chodzi o sam tester to wystarczy kupić najtańszy multimetr za ok 20zł Napięcie między (-) akumulatora a wyjściem z sondy. W x25xe (motronic 2. to wejścia 28 (lambda 1) i 47 (lambda 2). Ustawia się zakres napięciowy 2V lub 20V i mozemy testować wszystkie sondy 1V i 5V.
Tak przy okazji: Jeżeli napięcie nie zmienia się (wartośc 0,4V) na wyjściu lambdy przy dodawaniu gazu to ECU wykryje to jako błąd??
  
 
Cytat:
2004-08-30 23:39:48, Shinobi pisze:
Jeżeli napięcie nie zmienia się (wartośc 0,4V) na wyjściu lambdy przy dodawaniu gazu to ECU wykryje to jako błąd??


W/g mnie nie. To odpowiada wartośći 1 czyli mieszanka OK.
  
 
Cytat:
2004-08-30 23:39:48, Shinobi pisze:
Jeśli chodzi o sam tester to wystarczy kupić najtańszy multimetr za ok 20zł


Mam nawet dwa, ale sądzę, że obciążenie spowodowane równoległym podłączeniem voltomierza może spowodować zbyt duży błąd pomiaru.

Ofkors teoretycznie voltomierz powinien mieć rezystancję/impedancję nieskończenie wielką. Niestety tylko teoretycznie, więc mierzenie tak niskich napięć, których żródło jest tak mało wydajne prądowo jak s. lambda, stoi pod znakiem zapytania... A może się mylę...


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2004-08-31 09:00:08 ]
  
 
Cytat:
teoretycznie voltomierz powinien mieć rezystancję/impedancję nieskończenie wielką. Niestety tylko teoretycznie, więc mierzenie tak niskich napięć, których żródło jest tak mało wydajne prądowo jak s. lambda, stoi pod znakiem zapytania... A może się mylę...


rezystancja wejściowa mierników napięcia jest w mega omach
  
 
Cytat:
2004-08-31 08:59:26, Kartos pisze:
...sądzę, że obciążenie spowodowane równoległym podłączeniem voltomierza może spowodować zbyt duży błąd pomiaru...

... A może się mylę...




Niestety się mylę (patrz Shinobi).

Ale wreszcie się wyjaśniło jakie powinno być na sondzie napięcie. Czyli dobrze mi się wydawało ze do 1V, chociaż pisałem, że 0,7 do 1V. No ale w każdym bądź razie, to przy przegazowywaniu, powinno się szybko zmieniać i weszcie wiemy w jakich granicach.
  
 
1) Megaomy to może też nie wystarczyć przy tak słabym sygnale ... ale może jednak się mylę...

2) Są też sondy 5 voltowe, również w niektórych B z silnikiem X20XEV, ale nie wszystkich
  
 
Najważniejsze zatem, żeby się napięcie w miarę szybko zmieniało. Bo jak się nie zmienia lub zmienia bardzo niewiele, to pewnie sonda jest do bani.
  
 
Miernik "Fluke 76" ma na wejściu napięcia stałego (zakres 4V) >10Mohm błąd pomiaru wynosi ±(0.3%+1). Zakładaj że sygnał jest bardzo, bardzo słaby to błąd może być 3% wartości mierzonej co daje dla 1V (wartość max błędu jaki może wystąpić) 0,03V czyli jeżeli miernik wskaże 0.97V to faktycznie może być 1V. Kartos czy taka dokładność Tobie nie wystarcza??
Nie wiem jak dokładnie mierzy te wartości ECU, i jaką dokładność ma sonda, więc nie wiem jaką dokładność ma ukłąd.

Pozdrawiam Shinobi