Napełniać klimę czy szukać dziurki ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Kupiłem espero z niesprawną klimą, po sprawdzeniu okazało się że była dziurka w skraplaczu, skraplacz jest nowy, ale technik od klimy sprawdzając szczelność stwierdził że wskazówka spadła mu o 2 mm w ciągu 15 minut i należy szukać nieszczelności za pomocą ultrafioletu, co podobno jest drogie, moje pytanie jest takie:
- napełniać czynnikiem i może sezon wytrzyma czy
- szukać nieszczelności tym ultrafioletem

wkurza mnie to bo jest gorąco a ja chciałbym mieć już klimę
  
 
Nie mam auta z klimą, ale z wypowiedzi speców wynika jedno - szukać.
  
 
Tak sobie czytam tytuł posta i się zacząłem zastanawiać co ma wspólnego napełnienie klimatyzacji z szukaniem dziurki...


  
 
witam
czynniki na ogol sa fosforyzujace - na zielono wiec jak napelnisz i gdzies jest dziurka to ja zlokalizujesz czyli:
napelnienie = odnalezienie dziurki (a twoj technik chyba cos kreci )
pozdrawiam
  
 
Jeśli tak, to rzeczywiście wystarczy napełnić klimę, a nieszczelność będzie po pewnym czasie i tak widoczna, najwyżej będe musiał drugi raz napełniać klimę (po uszczelnieniu - dodatkowe 160 zł).
Zresztą szukanie ultrafioletem też chyba coś koło tego kosztuje.
Dowiem się jutro w drugim zakładzie czy rzeczywiście wyciek czynnika będzie widoczny.

dzięki, pozdro
  
 
Czynniki ZAWSZE sa bezbarwne... dodaje sie do nich specjalny barwnik i wtedy dopiero widac w UV gdzie jest nieszczelnosc. Koszt barwnika to ok 20 - 30 zl. Samo sprawdzenie gdzie jest nieszczelnosc nie powinno nic kosztowac... Poprostu gosciu swieci lampka i widac gdzie jest nieszczelnosc.

Klimatyk cos mocno kreci, w porzadnym zakladzie jest tak, ze placisz tylko za pierwsze napelnienie (z barwnikiem). Nastepne, po zlokalizowaniu i usunieciu usterki, jest juz na koszt zakladu i takiego klimatyka szukaj
  
 
ok dicer zawsze ale to bylo tylko uogolnienie bo kazdy dobry warsztat dodaje barwnika tak samo jaki oleju ktorego niema w czynniku a nikt nie pisze ze sie go dodaje lub nie
a klimatyk cos kreci
  
 
Jak napełnisz czynnikiem i olejem sprężarkowym po pewnym czasie olej z czynnikiem wyleci na zewnątrz i będziesz widział tłustą mokrą plamę. (Tylko napełnienie kosztuje) Ja tak miałem, przez skraplacz przechodzą śruby do mocowania wentylatora i jedna z nich przetarła rurkę skraplacza.