żarówki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich, mam pytanko, chce wymienic u siebie w Espero zarowki z 55 na 100, czy moze stopic mi sie cos w reflektorze? wiem ze ten temat juz byl, ale bardzo dziekuje wszystkim ktorzy zechca odpowiedziec mi na to pytanie,
pozdrawiam
  
 
Nic Ci się nie stopi- to na pewno, mogą (ale nie muszą) z czasem pożółknąć czy też stracić swoje właściwości odbłyśniki reflektorów, może też....kosztować Cię ta imprezka 200zł mandatu od upierdliwego palicjanta...więc polecam Bardzo Dobre żarówki OSRAM SILVER+30% (albo +50% -nie pamiętam)H1 55W...myślę, że w stosunku do "tuningowej" H1 100W produkowanych w jakiejś tam szopie ma równie dobre (jesli nie lepsze!) światło, lepszą cenę i "lepszą" trwałość!
  
 
Dobry dzień ja też polecam Osram Silverstar +50%. Przy wymianie żarówek trzeba pamiętać aby posiadały zapis UV STOP - nie zniszczą wtedy plastikowego klosza lampy od wewn. w przeciwnym wypadku plastikowa szybka reflektora zacznie się robić mglista i szara (matowa) od środka. Czytałem na ten temat w prasie motoryzacyjnej (były tam testy kilkunastu żarówek). Sam niestety mam prawy reflektor lekko zamglony,gdyż poprzedni właścicel wsadził (i to tylko na 2 miesiące) najzwyklejszą żarówkę i to chyba nawet tylko 55 W ! przy 100 W może być gorzej. Pozdrowionka
  
 
osram silverstar +50% bardzo dobre zaroweczki

w mediamarkcie do qpienia za jedyne 19.99 szt
  
 
Hej,

Ja właśnie też planuję zmianę bo świecą tak że lepiej nie mówić. Ale mam pytanie, w książce Morawskiego napisane jest że są H3, u mnie są H1, ktoś wie o co chodzi? A te Osram Silverstar +50%
To jaką mają moc? są mocniejsze czy tylko 55W?

Tom
  
 
H1... a książka Morawskiego to skan książki serwisowej połączony z własnymi obserwacjami esperów w komisie.
  
 
Żarówki osram (coś dla perwersa JACO ) mają 55W a koszt jednej sztuki to coś około 25-27 zł. Ostro dają i na pewno są lepsze niż 100W, chociażby ze względu na tańszy serwis (przy setkach trzeba płacić mandaty).
  
 
Wstaw sobie ZENONY !!! - chłopaki z klubu sobie chwalą te żarówki
 
 
Cytat:
2004-08-03 17:26:43, Norbert84 pisze:
Wstaw sobie ZENONY !!! - chłopaki z klubu sobie chwalą te żarówki


No właśnie...miałem okazję podziwiać w Espero efekt montażu ZENON-ów 100W - oprócz innego koloru niewiele to daje efektu w porównaniu z bardzo dobrą firmową żarówką 55W np. taka jak w/w
....jasne, ze jak ktoś wybuli kasę na Zenona to MUSI lepiej widzieć ale jak dla mnie siła światła żarówek ZENON 100W zależy wyłącznie od siły ...sugestii kupującego !!
....Nie warto!
  
 
Też polecam Osramy +50%
Sam je mam a różnica w porównaniu ze standardowymi żarówkami jest kolosalna!

Możesz je sobie tutaj zamówić
  
 
Ale cena też w porównaniu ze zwykłą żarówką "kolosalna"
Mimo to, chyba mnie namówiliście....
Pozdr. P.
  
 
wiatam to w końcu mamy H1 czy H3 bo jade kupic żaróweczki i nie jestem pewien
  
 
W ESPERO MAMY H1
i takie żarówki są w większości samochodów osobowych...
  
 
Cytat:
2004-08-04 07:45:38, ekimm pisze:
wiatam to w końcu mamy H1 czy H3 bo jade kupic żaróweczki i nie jestem pewien



Mamy H1 w lampach
H3 są w halogenach
  
 
Cytat:
2004-08-04 07:55:16, kisztan pisze:
Cytat:
2004-08-04 07:45:38, ekimm pisze:
wiatam to w końcu mamy H1 czy H3 bo jade kupic żaróweczki i nie jestem pewien



Mamy H1 w lampach
H3 są w halogenach



Eeee, na pewno?
  
 
Co do H1 to na 100%

A w Halogenach muszę jednak sprawdzić po pracy może faktycznie są inne
  
 
A oto ciekawy materiał dla tych którzy w najbliższym czasie bedą zmieniać żarówki:
part 1/4
part 2/4
part 3/4
part 4/4

wracając do tematu do również poleciłbym Ostramy Silverstar +50%. Jednak ostatnio taka żaróweczka mi się przepaliła (po 9 miesiącach jazdy prawie non stop) - w jwj miejsce wstawiłem Ostram Cool Blue +10%. Efekt dla mnie rewelacja. Co prawda strumień światła minimalnie mniejszy od silverstar +50% ale o wiele jaśniejszy (różnica jest taka jaką miałem w stosunku do starych żarówek Tungstram kiedy założylem silverstary). Cool Blue dają barwę swiatła o temp. 4000 K co przekłada się na barwę światła zbliżona do dziennego (coś takie a'la ksenony - jednak dość do nich im daleko).

Na razie jeżdze na nich w jednym reflektorze (tak dla małego testu w różnych warunkach pogodowych).

Wybór pozostawiam Wam po zapoznaniu się z testami żarówek.

Przy okazji tego testu wyszło, że rynek zalała masa badziewnych żarówek pseudo ksenonowych, których używanie jest wręcz niebezpieczne, ale tego dowiecie sie w lekturze...

  
 
Cytat:
Co do H1 to na 100%
A w Halogenach muszę jednak sprawdzić po pracy może faktycznie są inne



Na 1000% w reflektorach glównych mamy H1 a w halogenach przeciwmgielnych H3.

Zastanawiam się już od jakiegoś czasu dlaczego po właczeniu długich gasną w naszych autkach światła mijania. Czy jest ku temu jakiś powód .
W większości aut z podwójnymi lustrami krótkie świecą również przy właczonych długich/np. polonez fiat bravo/brava itp./. Dzięki temu jest znacznie lepiej oświetlone pobocze bliżej samochodu, a jak wiadomo nasze światła drogowe /jak i mijania/ są dość słabe i na dodatek "walą" w przód, a pobocza przed samochodem pozostają mocno niedoświetlone.
Moje pytanie wynika stąd, że za niedlugo będę montował dodatkowy przekaźnik świateł i zastanawiam się czy nie podłączyć go tak aby krótkie świeciły równolegle z długimi.
  
 
Cytat:
2004-08-05 07:41:59, tommi-j pisze:
... zastanawiam się czy nie podłączyć go tak aby krótkie świeciły równolegle z długimi.



Też się nad tym zastanawiałem, ale nie wiedziałem jak to zrobić. Jak już przerobisz instalkę, to opisz później w jakie poczynułeś modyfikacje.
PS. A czy ktoś wie czy przy badaniu technicznym nie będzie problemu?
  
 
Cytat:
2004-08-05 08:45:20, kisztan pisze:
PS. A czy ktoś wie czy przy badaniu technicznym nie będzie problemu?



Jeśli zrobi to wg standardu - polonez/brava itp. to nie może być problemu.