Toporna zmiana biegów....w Excelu 1,5 MPI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Ponownie......

Chcialbym sie zapytac czy ktos mial taką przypadlosc i jakos sobie z nią poradzil...
Mam problem ze zmianą biegów...tzn biegi wchodzą ale strasznie chodzi drążek.. podczas jazdy ciezko sie zmienia biegi... najgorzej jest z 2 na 3 ... natomiast z 3 na 4 wchodzi elegancko z 1 na 2 jakos ujdzie....
Mam wrazenie ze cos sie zatarlo ...nie ma smarowania...

Chcialem dodac ze zdjąlem obudowe drążka i spsikalem WD40 wszystkie elementy..gdzie wystepuje tarcie..i nic..

Podsuncie jakies sugestie......
Wielkie Dzieki........



[ wiadomość edytowana przez: Excel92 dnia 2004-10-03 00:58:52 ]
  
 
odnosnie WD 40 to mozesz sobie je sorki wsadzic
jesli juz to smar grafitowy

WD 40 zaraz wyparowue - nie polecam
ale mechaniory wylewaja tego litry niestety

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-10-03 00:54:30, Excel92 pisze:
Witam Ponownie...... Chcialbym sie zapytac czy ktos mial taką przypadlosc i jakos sobie z nią poradzil... Mam problem ze zmianą biegów...tzn biegi wchodzą ale strasznie chodzi drążek.. podczas jazdy ciezko sie zmienia biegi... najgorzej jest z 2 na 3 ... natomiast z 3 na 4 wchodzi elegancko z 1 na 2 jakos ujdzie.... Mam wrazenie ze cos sie zatarlo ...nie ma smarowania... Chcialem dodac ze zdjąlem obudowe drążka i spsikalem WD40 wszystkie elementy..gdzie wystepuje tarcie..i nic.. Podsuncie jakies sugestie...... Wielkie Dzieki........ [ wiadomość edytowana przez: Excel92 dnia 2004-10-03 00:58:52 ]



Jesteś pewny, że problem tkwi w samym mechanizmie lewarka zmieny biegów a nie gdzieś głębiej?

A co do WD40 to owszem, wyparowuje, ale wyparowuje substancja która jest jakby nośnikiem samej substancji smarującej. Czyli ta część zawartości płynu, która niejako rozcieńcza smar i pozwala mu się przenieść z pojemnika na smarowany element i w głębsze zakamarki.
Ale jak najbardziej przyznaję, że smar grafitowy, bądź grafitowany jest o wiele lepszym i trwalszym rozwiązaniem
WD-40 nadaje się do doraźnych zastosowań.
  
 
szczerze mówiąc sam doradziłem z tym wu de. a to dlatego, że stosując ten preparat szybko uzyskujemy odpowiedź gdzie leży przyczyna. jeśli po użyciu zauważam poprawę to rozbieram ten element i smaruję go czymś porządnym. jeśli nie, szukam dalej. w tym przypadku nie nastąpiła poprawa rozluźniając wszystkie widoczne i łatwo dostępne elementy. więc zajrzałbym do linek sterujących ale tu niestey trzeba już je zdemontować (przynajmniej od strony skrzyni).
  
 
Cytat:
2004-10-04 09:44:11, zabel pisze:
szczerze mówiąc sam doradziłem z tym wu de. a to dlatego, że stosując ten preparat szybko uzyskujemy odpowiedź gdzie leży przyczyna. jeśli po użyciu zauważam poprawę to rozbieram ten element i smaruję go czymś porządnym. jeśli nie, szukam dalej.



własnie to miałem na myśli
  
 
Witam...

Wszystkie mechanizmy potraktowalem wd 40 zarówno pod obudową drążka zmiany biegów jak i przy skrzyni ...
Fakt pomoglo... jest lepiej...ale doprawie jeszcze jak mówicie smarem grafitowym...
Wtedy powinno byc super.......jak nówka.. ...