Zamienność głowic ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeglądałem chyba wszystkie posty w temacie, ale nie doszukałem się tego o co mi chodziło. Mianowicie: czy można zamontować głowice z Poloneza 1.6 do 1.5 ? Czy są ze sobą zamienne? Mam problemy z regulacją zaworów, a na szrocie specjalnie się przecież nie przebiera, tylko bierze, co jest.
  
 
O ile pamiętam to chyba tylko w przypadku tego samego typu... Na bank odpada GSI, Gli już chyba zależnie od systemu regulacji zaworów... a Gle powinno podejść...

Jeśli się mylę to przepraszam ale dziś non stop 7 godzin autkiem wracaliśmy do Gdańska i zmiana Klimatu mnie wykańcza.... idem spać
  
 
No tak, nie dopisałem, że chodzi o głowice do gaźnika i bez hydraulicznej regulacji zaworów (o ile w tej wersji były).
  
 
Do GLE nie pasuje tylko głowica od GSI - ma inne wejscie kolektora ssącego. Ale od GLI mozesz założyć. Jedyna różnica w plusowskiej GLI to ze ma twardsze sprężyny zaworowe. Ale nie robi to chyba duzej różnicy. Pod koniec lat 80 zaczęto zakladać lepsze gniazda zaworowe (do 95 nie-Pb). Poza tym żadnych widocznych różnic w głowicach od 1978 do 1997
No OK. do silników wzmocnionych AB i CB ma wytłoczone "W" między 2 a 3 garem - nad świecami obok pokrywy zaworów.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A sa jakies zmiany w glowicy z + ?? (poza wejsciem kolektora ssacego)
  
 
Głowice plusowskie obie mają lepsze gniazda zaworowe, inne zawory (zgrzewane), inne spręzyny zaworowe (twardsze), podkładki tłumiące pod sprężyny. To koniec dla GLI bosch.
W GSI są inne komory spalania - odlew - bez takich uskoków, inne wejścia kanałów ssących (podcięcia na wtryskiwacze) oraz inny układ szpilek do kolektora.
BTW ten temat był wałkowany wielokrotnie...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dzięki OLO, będę uważał żeby głowica którą biorę miała W.
  
 
Ona włąsciwei sie różni lepszym obrobiebiem kanałów. To jedyna różnica o jakiej słyszałem. W przypadku polonezowskich.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Od GSI też pasuje. Sam taką zakładałem do silnika 1,5 z 1982roku. trochę inny jest układ szpilek mocujących kolektor ssący tzn jakąs trzeba odciąc/wykręcić a brakujące dorobić (wywiercic ortory i nagwintować. Ale generalnie rozstaw szpilek jest taki sam jak pod kolektor gaźnikowy. Jest jeszcze króciec od podgrzewania kolektora i tam się troszke głowica różni, ale ten króciec się obcina na równo z głowicą i po załozeniu uszczelki i kolektora ssącego wszystko pasuje i działa. Generalnie jak jest możliwośc kupienia nie od gsi to wiadomo lepiej brać taką ale jak się trafi od GSI ale jest w dobrym stanie i w dobrej cenie to warto się pobawić i przystosowac do silnika gaźnikowego. NA pewno będzie pasować po drobnych przeróbkach.


  
 
Widziałem kiedyś na żeraniu przystosowaną GSI do starego kolektora. Dać sie da, ale troszke jest rzeźbienia. Najgorsze sąszpilki wchodzące w podciecia na wtryskiwacze. Ale generalnie wolałbym taką własnie głowicę (komory spalania)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy w gaźnikowym silniku 1.5 AB możliwe jest założenie głowicy z hydraulicznymi popychaczami zaworów i ewentualnie z jakim rzeźbieniem to by się wiązało ?
  
 
Jeśli chodzi o założenie samej głowicy to nie powinno być problemów. Ale o hydraulicznych popychaczach raczej zapomnij - musiałbyś zmienić blok. Ma dodatkowe doprowadzenie oleju do popychaczy i inne średnice gniazd popychaczy.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dzięki OLO za pomoc.