| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Berecik Miłośnik FSO Ford Mondeo Szczecin | 2004-08-23 21:07:12 Przeglądałem chyba wszystkie posty w temacie, ale nie doszukałem się tego o co mi chodziło. Mianowicie: czy można zamontować głowice z Poloneza 1.6 do 1.5 ? Czy są ze sobą zamienne? Mam problemy z regulacją zaworów, a na szrocie specjalnie się przecież nie przebiera, tylko bierze, co jest. |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-08-23 21:14:01 O ile pamiętam to chyba tylko w przypadku tego samego typu... Na bank odpada GSI, Gli już chyba zależnie od systemu regulacji zaworów... a Gle powinno podejść...
Jeśli się mylę to przepraszam ale dziś non stop 7 godzin autkiem wracaliśmy do Gdańska i zmiana Klimatu mnie wykańcza.... idem spać |
Berecik Miłośnik FSO Ford Mondeo Szczecin | 2004-08-23 21:17:31 No tak, nie dopisałem, że chodzi o głowice do gaźnika i bez hydraulicznej regulacji zaworów (o ile w tej wersji były). |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-23 21:53:04 Do GLE nie pasuje tylko głowica od GSI - ma inne wejscie kolektora ssącego. Ale od GLI mozesz założyć. Jedyna różnica w plusowskiej GLI to ze ma twardsze sprężyny zaworowe. Ale nie robi to chyba duzej różnicy. Pod koniec lat 80 zaczęto zakladać lepsze gniazda zaworowe (do 95 nie-Pb). Poza tym żadnych widocznych różnic w głowicach od 1978 do 1997
No OK. do silników wzmocnionych AB i CB ma wytłoczone "W" między 2 a 3 garem - nad świecami obok pokrywy zaworów. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Ali-En Miłośnik FSO Mercedes C36 AMG Opole | 2004-08-23 22:00:28 A sa jakies zmiany w glowicy z + ?? (poza wejsciem kolektora ssacego) |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-23 22:19:02 Głowice plusowskie obie mają lepsze gniazda zaworowe, inne zawory (zgrzewane), inne spręzyny zaworowe (twardsze), podkładki tłumiące pod sprężyny. To koniec dla GLI bosch.
W GSI są inne komory spalania - odlew - bez takich uskoków, inne wejścia kanałów ssących (podcięcia na wtryskiwacze) oraz inny układ szpilek do kolektora. BTW ten temat był wałkowany wielokrotnie... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Berecik Miłośnik FSO Ford Mondeo Szczecin | 2004-08-24 10:47:50 Dzięki OLO, będę uważał żeby głowica którą biorę miała W. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-24 11:00:49 Ona włąsciwei sie różni lepszym obrobiebiem kanałów. To jedyna różnica o jakiej słyszałem. W przypadku polonezowskich. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-24 15:29:09 Widziałem kiedyś na żeraniu przystosowaną GSI do starego kolektora. Dać sie da, ale troszke jest rzeźbienia. Najgorsze sąszpilki wchodzące w podciecia na wtryskiwacze. Ale generalnie wolałbym taką własnie głowicę (komory spalania) ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Berecik Miłośnik FSO Ford Mondeo Szczecin | 2004-08-25 10:53:40 Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy w gaźnikowym silniku 1.5 AB możliwe jest założenie głowicy z hydraulicznymi popychaczami zaworów i ewentualnie z jakim rzeźbieniem to by się wiązało ? |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-25 11:00:42 Jeśli chodzi o założenie samej głowicy to nie powinno być problemów. Ale o hydraulicznych popychaczach raczej zapomnij - musiałbyś zmienić blok. Ma dodatkowe doprowadzenie oleju do popychaczy i inne średnice gniazd popychaczy. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Berecik Miłośnik FSO Ford Mondeo Szczecin | 2004-08-25 11:39:14 Dzięki OLO za pomoc. |