Wyskakująca "piątka"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak chcę wrzucic piątkę niby wszystko jest ok, ale jak puszczam sprzęgło, auto jest jakby na luzie. Patrząc na drążek widać ze wyskakuje jakies 2 cm w stronę luzu. W połowie przypadków jest natomiast ok. Pozostale biegi chodzą bez zarzutu. Co to może być? mam nadzieje ze nie kroi się wymiana skrzyni biegów? Choć z drugiej strony za robociznę, czyli grzebanie w skrzyni mechanik weźmie więcej niż zapłaciłbym za nową-używaną... Pomocy



Aha, nie jest to chyba sprawa regulacji cięgieł, bo 1 i 3 wchodzą bez zarzutu
  
 
Tzn wybija bieg czy bieg nei wchodzi?
moze to tylko regulacja. Jak masz tak ze zeby 1 i 3 wrzucic musisz drazek do radia dotknac a 2 i 4 wchodza blisko pionu to raczej tylko regulacja. Sam dasz rade zrobic
  
 
Wydaje mi się, że przyczyną jest tzw. mechanizm blokujący.
Może to skomplikowanie brzmi ale jest to zwykła kulka ze sprężynką.
Usterka może polegać na pęknięciu lub osłabieniu owej sprężynki.
Nie wiem jak wygląda to w skrzynce od mk7(chyba mtx75) ale powinna istnieć możliwość wyjęcia sprężynki bez wyciągania skrzyni.
  
 
Ja u siebie MK V '91 1.6 EFi miałem podobnie i skończyło się na wymianie zębatek piątekego biegu proponuje udać się na oględziny i to czym prędzej ja trochę z tym jeździłem i zrobiłem "mały" bałagan w skrzyni
  
 
A może ktoś z was wie ile może orientacyjnie kosztować synchronizator dwójki? Ile kosztuje używana skrzynia?
  
 
Oo to nie sa tanie rzeczy. Orientacyjnie powiem, ze w MarKu 7 1.8 TD synchronizator np trojki jest w trzech czesciach i kazda kosztuje ok 90 zl w Aso we Wrocku. Swego czasu tez byly takie problemy, ale nowa skrzynia zalatwila sprawe.
  
 
Kolega miał coś podobnego w Mk7 - jak się okazało zjechał prawie do zera zębatkę 5 biegu i musiał grzebać w skrzyni - wymienił na 5 bieg od forda pumy i po krzyku.
  
 
Skrzynia kosztuje ok 300 do 500 zł używana.