Tak jak .......

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
.... woda drąży skałę tak drżące elementy silnika .. no właśnie

Witam Was

Jadę sobie dzisiaj OMESIĄ bardziej dla przyjemności niż z konieczności ( mam urlop ) , a tutaj nagle obroty raz w górę raz w dół . No myślę sobie nareszcie i u mnie coś nawalił nie tylko u Was . Zatrzymałem się karnie na poboczu w lesie i pod machę nura . Szukałem dobre 20 minut i co się okazało ??? Przetarł się przewód gumowy ( chyba od pod lub ciśnienia ) w każdym razie mały otworek a kłopot nie lada . Oczywiście na prędce zakleiłem go taśmą izolacyjną , a w garażyku zmieniłem na inny. W każdym razie przestrzegam was Przyjaciele Przejrzyjcie dobrze różnego rodzaju wężyki i rureczki bo potrafią się one przetrzeć gdy dotykają do silnika lub innych części ruchomych ( u mnie kłopot sprawił alternator) . Dzięki dzisiejszej nauczce za pomocą elektrycznych plastikowych opasek samozaciskowych zrobiłem jak mniemam porządek pod maską ( wszystkie wężki pomocowałem i równo poukładałem ) i mam nadzieję , że dzięki temu zabiegowi od dziasiaj do + nieskończoności będę miał ( przynajmniej z tym ) spox , czego i Wam życzę

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
Prawda,ja mam porzadek od samego nabycia,jak fabryka zrobila.Ale zgodze sie z toba nie tylko w dziedzinie rureczek i wezykow.Jak robilem w dziedzinie Audio,rowniez samochodowego,to naogladalem sie tych instalacji elektrycznych ,zakladanych przez amatorszczyzne w tych przyciasnych golfach,z ktorych wysiadaja zgarbieni mlodzi,glusi ludziska,z reuamatyzmem od zimnego lokcia. Klada te kable,juz nie powiem jakie,o jakiej srednicy,chyba od lampki z biurka.Typ no ma wzmacniacz Magnata(pewnie krojony,bo profile pogiete,jak by odrywany lomikiem) ale no coz,sprzet super,2 bezpieczniki po 25 A,w sumie 50A,powiedzmy ze koncowka pobiera te 40A,co w sumie z napieciem 14V(Przy odpalonym silniku,odjac chwilowe spadki napiecia) daje moc 560 wat pobierana z accu i alternatora.DLa frajdy obliczmy moc oddawana do glosnikow, odejmujemy sprawnosc przetwornicy napiecia w wzmaku i sprawnosc samej koncowki mocy.Przetowrnica impulsowa na mosfetach to bedzie 80%sprawnosci ,koncowka w klasie AB,wiec 60% czystego dzwieku.Wychodzi nam okolo 300W na same glosniki,to duzo porownujac do mojego domowego wzmacniacza Technicsa 2x100W Din, a napedzam nim srednie imprezy na 4 Altusach 140W.
Sorki,za rozpisanie sie,ale taka mala ciekawostka,dla spragnionych mocnego uderzenia muzy w aucie.
Wracajac do kabli,to nawet sposob polozenia,eliminowalby przeglad,kurde odpalam gosciowi sprzet,a kabeleczek od plusa,robi sie cieply,za maly przekroj,polozony byle jak.Idzie on spod machy,przez pierwszy lepszy otworek,czasami momentalnie podpiety pod przewod paliwa(Byl taki przypadek),idzie bez dodatkowej koszulki pod wykladzina,dotyka czystej blachy,niech sie bardziej zagrzeje i zacznie sie jarac,zycze powodzenia.Nie mowiac juz o gorszej jakosci dzwieku,zreszta jakiego dzwieku,glosniki tez sie wyjaraja,jak cala buda pojdzie pierdut.Sorki,ale wkurzyl mnie taki jeden osiedlowy hardcorowiec w maluchu,z polka na glosniki z napisem Killer i 1000Wat,chyba 1000 WAD
  
 
Kolejny temat rzeka. Dla mnie w jego hardkorowej odmianie zamkniety ze dwa lata temu...

- szkoda sluchu,
- szkoda kasy,
- szkoda to wszedzie wozic (ze 50 kilo samego basu),
- szkoda osiagów bryki,

itp, itd. Dobra jednostka centralna+zmieniacz, dobry 2-drozny z przodu, koaxial z tylu to dla mnie swiat i ludzie.