MotoNews.pl
  

_Oma w opalach>> czujniki do wymiany

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich kod 19=czujnik indukcyjny, tylko czy ja dobzr czytam bo jest kilka komputerow i kilka tabelek

Omega B 96 2000 16v
Oczywiscie korzystajac z przegladarki na forum przeszukalem wszystko na temat sprawdzania kodow bledow < uzylem spinacza > i mam dodatkowe pytania !!!
Sprawdzilem bledy przeszukalem wszystkie posty , ale nie znalazlem odpowiedzi:
-nie wiem jaki mam komputer < jest kilka rodzaji, "bosh itp >
-swieci mi sie zolta kontrolka i wyczytalem kod 19=czujnik indukcyjny obrotow walu korbowego
-sprawdzajac za kazdym razem czytam jedno klikniecie =1 i po sekundzie 9 klikniec =9 czyli 19, ale niektore osoby na forum wymieniaja jakies kody czterocyfrowe ?? co jest

Ale jak wiadomo czujnik kosztuje cos 300 zl a ja nie jestem pewny czy dobrze odczytalem i czy dobrze dopasowalem kody do tabelek z oznaczeniami < rozne kompy >

Mam ome 2.0 16V + gaz sekewncja ro 96.

OPis problemu::::::
Kilka dni temu po zatankowaniu gazu zapalilem silnik i zaswiecila sie piekna zolta kontrolka @@@ ktora czasem gasnie.
Zauwazylem ze jak odpalam a samochod jest zimny < po nocy> swieci sie kontrolka < i benzyna i gaz >bez roznicy >
Jak sie zagrzeje to pozniej przewaznie po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka odziwo gasnie i auto chodzi normalnie. Pisze przewaznie bo nieraz sie wlacza ponownie i swieci caly czas.
Jak sie swieci to auto jest bardziej zamulone i wkreca sie do 4500 obr < tak jak wyczytalem tu na forum to jest to tryb awaryjny >

Mam pytanie gdzie jest ten czujnik indykcyjny , bo moze cos nie laczy, mam kanal to popatrze.

Dodam jeszcze ze przy kazdym wlaczaniu zaplonu ta kontrolka tak sie niemrawo wlacza i slychac przekaznik < tak jakby cos nie laczylo, delikatne mrogniecie i dopiero swieci OK >

Niechce wyzucac 300zł na wymiane czujnika bez pewnosci@

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2006-11-09 20:20:37 ]
  
 
Jak nie masz pewności to tech zostaje.
Ten czujnik jest schowany pod pompą klimy. Trzeba ją prawie zdemontować żeby go wymienić. Użyj wyszukiwarki jest o tym sporo info. Z tym czujnikiem to jest tak, że ma długi kabel co się dynda, wychodzi pomiędzy pompą wspom. a blokiem silnika do tej długiej rynienki na przodzie silnika. Jest ciągle kiszony w wysokiej temperaturze no i kabelek nie wytrzymuje. Izolacja przegrzewa się i kruszy przy samym czujniku. Nie do uratowania. Tylko wymiana.
No i objawy są klasyczne: raz działa a raz nie. Niedługo wogóle przestanie.


[ wiadomość edytowana przez: Zbynio dnia 2006-11-09 23:52:13 ]
  
 
Mam jeszcze pytanie czy
>>Czujnik położenia i prędkości obrotowej > i
>>czujnik indukcyjny walu korbowego to jest to samo ???

Duzo szukam na ten temat i juz mi sie troche pomieszalo.

I czy ktos moze tez sprawdzajac odczytal taki kod ?? ( 19 )

Probuje odnalezc jakis dokladniejszy opis a moze zdjecie tych kabli co ida do czujnika < nie mam klimy to moze bedzie na latwiejszy dostep >
Jeszcze jutro poprzegladam to moze znajde jakis kabel przygrzany lub cos w tym rodzaju co nielaczy ( licze na fart )

Pewnie sam duzo nie zalatwie i skonczy sie na techu i dodatkowych kosztach na czujnik




[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2006-11-09 21:56:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2006-11-09 21:57:36 ]
  
 
Kod 19 to Błędny sygnał z czujnika położenia wału korbowego
Tu poczytaj:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=162734&c=0&f=9
Kody błędów:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=109560&c=72&hq=kody&f=9

Na Techa szkoda kasy bo to na pewno czujnik lepiej kupić nowy i po broblemie, nowy oryginalny na Allegro 80zł (tyle co badanie na Techu)

http://moto.allegro.pl/item140979577_czujnik_polozenia_walu_korbowego_opel_nowy_.html
  
 
Cena 80zł jest bardziej zachecajaca do wymiany, jeszcze raz sprobuje zczytac te kody dla pewnosci.

Tylko mam jeszcze pytanie na ktore nie uzyskalem odpowiedzi?

-czy mozna samemu ten czujnik wymienic z kanalu < bez rozbierania rozrzadu itp...tego sam nie zrobie >

-i gdzie jest dokladnie < moze foto ktos ma , albo znalazl tu na forum >

Szukalem tego , ale jest tyle stron na ten temat a konkretnego opisu wymiany nie znalazlem < moglem cos pominac >

Pozdrawiam
  
 
Z tego co mi wiadomo to masz problem z czujnikiem obrotów wałka rozrządu, a nie położenia wału.
  
 
Wedlug tabeli to:
19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał

Patrzylem na linki z poradami , ktore podal mi kolega wyzej , ale to jest z silnika V6 a moim 2.0 16V pewnie jest gdzie indziej ten czujnik.

W tym opisie w poradach auto wogole nie odpalalo < chodzi o linki wyzej> a moje odpala normalnie tylko jest kotrolka i obroty wchodza tylko do 4500obr.

I jeszcze jedno bo moze mowimy o tym samym tylko inaczej nazywyamy " ten czujnik "
Czy Czujnik położenia i prędkości obrotowej i czujnik walkow < to co pisal mariosomegas" to jest to samo ??? CZy dwa rozne czujniki ?????

Jutro mam troche czasu wiec sprawdze jeszcze raz wszystko, poprzegladam kable itp.
Jak nie bede dalej pewny to jade na techa po niedzieli, bo szkoda wymieniac sprawne czesci.
  
 
Obroty do 4500 są klasycznym objawem czujnika wałka rozrządu i to jest jego przyczyna, polecam nowy, ale nie z allegro, albo używkę oryginalną u mnie za 40 zł.
  
 
Czy to jest czujnik walu ?? czy walka rozrzadu ???
To wazne dla mnie bo nierozrozniam :
Znalazlem ten link w poradach i jest opisany " wymiana, diagnoza czujnika wału, czujnik wałka rozrządu"
I teraz mam klina czy chodzi o czujnik walu ???/ czy walka rorzadu ? ?? blad 19

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=162929&c=114&f=9

??? Help
  
 
Napisałem ci jasno i wyrażnie, przeczytaj dwa razy i przestań mieszać.
  
 
Ok - Rozumie dzieki.
Dam znac jak doprowadze auto do poprawnego stanu.
Pozdrawiam i
Dzieki za podpowiedzi.
  
 
Mariusz, chyba się mylisz twierdząc że to wina czujnika wałka rozrządu
Przecież Lendio napisał "swieci mi sie zolta kontrolka i wyczytalem kod 19=czujnik indukcyjny obrotow walu korbowego " z tego wynika, że zczytał błąd o kodzie 19.
A ten kod dotyczy wyłącznie czujnika wału korbowego a nie wałka rozrządu, kod wałka rozrządu to 092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
Pisałeś Mariusz "Obroty do 4500 są klasycznym objawem czujnika wałka rozrządu " taki sam objaw jest przy uszkodzeniu czujnika położenia wału korbowego, poczytaj tu:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=162734&c=0&f=9
mpaolos pisał "uszkodzony czujnik położenia wału - silnik nie działał na benie powyżej 4000 (podobno tak zaprogramowano w sterowniku)"

Lendio, a tu masz opisane gdzie ten czujnik się znajduje i jak go wymienić:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=143633&c=0&f=9&hq=położenia&start=0

[ wiadomość edytowana przez: Fine dnia 2006-11-11 23:32:53 ]
  
 
kolega ma racie błąd 19 to nie koniecznie czujnik wału może byc ten na rozrzadzie.Ja tak miałem wymieniłem na wale i było ok ale na chwile i to samo dopiero wymiana kabla od czujnika rozrzadu pomogla.Proponuje znalez goscia co ma o tym pojecie i pomierzy oba czujniki ,ten na wale jak by byl walniety to niema mozliwosci odpalenia auta ,jedyna mozliwosc to uszkodzony kabel i podaje bledny sygnal.JA WYMIENILEM czujnik na wale 700zł z wymianą na darmo dopiero wymiana kabla czujnika rozrzadu pomogla[koszt 50 zł] omesia chodzi 100% lepiej
  
 
Cytat:
ten na wale jak by byl walniety to niema mozliwosci odpalenia auta



Nie dotyczy x20xev. Zajara z czujnika wałka rozrządu, tylko dłużej kręcisz.
  
 
Cytat:
Nie dotyczy x20xev. Zajara z czujnika wałka rozrządu, tylko dłużej kręcisz.

jak podaje zły sygnał a jak padł to lipa niepoda iskry
  
 
tak miałem u siebie odwiedziłem pare warsztatow dopiero gosc co miał pojęcie to mi zrobił i wytumaczył ten na rozrządzie tylko wspomaga ten na wale