Dobry układ napędowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś wie czy do silnika Lancia Thema 2.0i 16v turbo, uda się dopasować jakąś skrzynię biegów z napędem na tylne koła.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 16:02:24 ]
  
 
W tej chwili składam silnik od takiej lanci, ale nie mam skrzyni od argenty i nie mogę sprawdzić.
  
 
Wywal bed-luka, żuk-luka i choinke z lusterek to Ci powiem .
A tak poważnie to widzę, że ten temat na ŚWIAT DOHC się nadaje bardziej .
  
 
Nie mam już tego fiacika, przyszedł klien, zapłacił i pojechał, nawet umowy nie zabrał, a teraz mam na warsztacie rozebrany silnik lanci i wpadł mi taki pomysł, tylko nie mam żadnej skrzyni i pomysłu od czego mogła by pasować.
  
 
No to jak go poskładasz, to zwróć uwage jaki on jest ogromny. Na pewno dla ochotnika, który to będzie pakował do kanta/poldka czeka niezłe wyzwanie. Miałem nie tak dawno okazję zobaczyć silnik z Delty turbo i "zwykłe" DOHC leżące obok siebie i różnica w rozmiarach tych obu silników była ogromna. Wynika ona z obecności w nowszych modelach wałków wyrównoważających, innego ułożenia kolektorów, wielkości kolektora wydechowego z turbiną, innego "systemu" magistrali olejowej i innych pierdułek.

Do tego silnika na pewno podejdzie skrzynia z tylnonapędowych DOHC-ów.

W razie czego powodzenia.
  
 
ja wlasnie chce wlozyc ten silnik z themy 16v turbo do poloneza atu .Skrzynia z argenty pasuje na 100%!!.Fakt jest on duży ale teraz juz nie mam wyjscia mam samochod i mam silnik i skrzynie.jest to spore wyzwanie.Póki co jeszcze mam dużo przed sobą ale wydaje mi sie że problem może być w : umieszczeniu turbiny polonez ma spore nadkola a turbina wypada po prawej stronie samochodu a nie jak w przednio napedowej lanci z przodu.Mam nadzieje ze uda mi sie nie przerabiac nadwozia..Naszczecie kolektor wydechowy lancii jest dosyc maly przynajmniej taki sie wydaje.Zobaczymy co bedzie dalej.Ale prócz tego jest jeszcze 100 innych problemikow.Np.intercooler chlodnica oleju.Trzeba wymyslic dla nich jakies miejsce i mocowanie.Ogolnie sporo jest zabawy ale mam duzo czasu wiec zabralem sie za to,efekt na pewno bedzie konkretny .Miske olejowa tez bedzie trzeba zastosowac z argenty,duzo czasu trzeba tez poswiecic na podlaczenie elektroniki wtrysku itp.Jest to bardzo pracochłonna zabawa,jak już silnik bedzie zlozony i bede go wstawial to podesle fotki.Jesli sie za to zabierzesz POWODZENIA.ja tam nie poddam sie bo wiem ze jesli uda mi sie skonczyc to .Jesli chcesz zalozyc taki silnik pomysl tez nad innymi hamulcami.Ja chce zalozyc je rowniez z themy i z przodu i z tylu.










POZDRAWIAM
  
 
sorry troche pomylilem moja wypowiedz..Seru napisal ze kol.wydechowy jest ogromny bo jest razem z turbina rzeczywiscie jest wielki.ale sam kolektor bez niej jest mniejszy niz w zwyklej 2.0 16V.W sumie sam jeszcze nie wiem jak to z tym wszystkim będzie bo jeszcze do momentu wkladania tego tam mi troche zostalo.Podziele sie wszystkim jak bede juz to zakladal.












POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2004-09-26 22:22:49, BartekGTI pisze:
ja wlasnie chce wlozyc ten silnik z themy 16v turbo do poloneza atu .Skrzynia z argenty pasuje na 100%!!.
(...)
Ja chce zalozyc je rowniez z themy i z przodu i z tylu.



a nie lepiej kupić juz kompletną fabryczną theme, i dopiero ją wzmacniać...

Jestem ciekawe czy ktoś z Was pomyślał o reszczie - bo silnik to najmniejszy problem, pomysl o moście ( bo 2,0 T, to nei to samo co 2,0 , lub 2,0Volumex ), o połośkach nie będe wspominał, bo one sa takiej jakości że przy zwykłych 1,6OHV się ukręcają

[ wiadomość edytowana przez: polonezcaro dnia 2004-09-27 08:22:07 ]
  
 
Ta do poldka to i 2,9 wejdzie, mam tego atu opisanego w GT, autko robi wrażenie ale jak chodzi o serwisowanie to bieda. Silnik wsadzony jest na styk tak ze nie ma za wiele miejsca do manewru, wuzek kapitalny do pierwszej awari. Takie autka są dla typowych zakrętów-pasjonatów. Coś w sam raz dla mnie Ale ciekawe czy wejdzie dz poldka 3,0 np. z omegi EVO 3000 (230Km), bo padliny ze scorpio to bym nie mnotował 145 Km i pewnie duuuzo waży. A co jak szaleć to szaleć. No a teraz pora zejść na ziemie i przed zimą załatać kilka ognisk rdzy i wymienić oponki bo jakoś szybko mi sie zcierają Szczegulnie te z tyłu