Zamiana prądnicy na alternator PROBLEM [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj zamieniłem sie silnikiem z kolegą ponieważ w moim strzelił blok. Ja w starym silniku miałem prądnice a on ma alternator. Podpiąlem wszystko tak jak nalezy odpalam silnik łądnie pracuje troche na wolnych sie rzuca ale to do wyregulowania. ALe po zgaszeniu pojawia sie problem gdyz kontrolka ładowania akumulatora zapala sie na stałe i delikatnie żarzy sie kontrolka od oleju.... Jak tak autko dłużej postoi to potem nie da rady odpalić bo akumulatorek siada. Wujek mi powiedział ze to mozę być spowodowane drugim regulatorem napięcie w instalacji (jeden w altku drugi od prądnicy) Jak można wypiać regulator napięcia z układu ?? A jeśli to nie regulator w tkaim razie co powoduje zapalanie sie na stałę kontrolki łądowania przy wyłaczonym silniku ?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi


[ wiadomość edytowana przez: macpaw dnia 2004-08-27 20:08:45 ]
  
 
Słuchaj ja mam tak samo... i wszystko jest OK akku nie siada nawet jak radio gra przy zgaszonym silniku...nie wiem
  
 
regulator od pradnicy nie jest potrzebny, musisz go wypieprzyc, jak sie znasz na elektryce to podjedz sobie do elektryka, cala operacja zajmie nie wicej niz 5 min. i bedziesz mial spokoj...
  
 
a moze poprostu podepnij to pomijajac regulator pradnicy. kabelek ladowania z altka pusc do rozrusznika i finito...
  
 
Tylko mi mozecie wytumaczyc tak krok po kroku co i jak zrobić bo ja nawet nie wiem jak regulator wygląda (elektryka elektronika to moja njasłabsza strona) Byłbym wdzieczny za taką pomoc. Pozdrawiam Paweł
  
 
regulator pradnicy to taka czarna puszka na lewej scianie komory silnika. Kabelek, ktory idzie w tamta strone podlacz do plusa przy rozruszniku i powinno byc git.
  
 
Nie bede zaczynał nowego tematu - mam taki problem: gdy dodaje gazu gwałtownie oraz na wyzszych obrotach swieci mi ladowanie, na wolnych obrotach nie swieci, na luzie jak gazuje to tez nie swieci tylko podczas jazdy. co to moze byc?? szczotki??(zaznaczam ze pasek dobrze naciagniety.)


[ wiadomość edytowana przez: speed555 dnia 2004-08-27 23:27:30 ]
  
 
By zmienić instalację z prądnicy do altka trzeba zrobić
1* Odłączyć regulator napięcia znajdujący się na ścianie bocznej komory silnika.
2* Z pozostających 3 przewodów rozpoznać trzeba: gruby przewód ładowania koloru brązowego, oraz dwa cienkie.
3* Jeden z cienkich ma długość około 25cm i go należy usunąć. Można bez większego problemu wyciągnąć go z instalacji mocniejszym pociągnięciem.
4* ten który pozostał (cienki) należy zakończyć wsuwaną końcówką i to jest wzbudzenie podłączane do szczotkotrzymacza w najniższe położenie.
5* Ów gruby należy zakończyć końcówką oczkową o średnicy oczka 6,2mm

Teraz powinno wyszstko grać i buczeć
Koszt instruktarzu to dwa piwa
  
 
fucktycznie.
zapomnialem o wzbudzeniu Ale ze mnie elektryk jak z koziej dupy resientasha
  
 
Dzięki za pomoc Jush zabieram sie za robote. Simon piwa czekaja na Ciebie w Krk Pozdrawiam
  
 
Już jadę!! Macpaw gdzie mam odebrać??
  
 
Wszystko działa jak marzenie Simon Kraków ul. Karpacka piwko czeka w lodówce Są wszystkie rodzaje który chcesz
  
 
Ciesze się, że pomogłem. Co do piwa to się dogadamy