| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kalasznikow polonez plonsk | 2006-02-04 19:25:20 mam male pytanko do kolegow klubowiczow,czy po wymianie z dwoch na trzy piora sila hamowania kol osi tylnej bedzie taka sama jak przed wymiana,w koncu samochod stoi wyrzej? |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-02-04 19:38:43 domyślam sie że masz starego typu hamulce. Wyreguluj korekto tak aby hamował bardziej dla obecnego położenia dźwigni. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
kalasznikow polonez plonsk | 2006-02-04 20:19:57 pytam bo mam wrazenie ,ze tyl hamuje teraz slabiej,a jak sie reguluje korektor?
|
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2006-02-04 21:04:55 Mak, niektórzy traktują te słowa jeszcze bardziej dosłownie i rezygnują nawet z komplikacji, jaką wnosi obecność worka - niie raz widzialem ma złomie kanty i polonezy z wnęką koła zapasowego zasypaną ziemią lub żwirem... |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2006-02-04 21:24:07
Aaa to nie tak jak myślisz. Poprostu te kanty/pn'y służyły do wożenia ziemniaków/żwiru i z biegiem czasu wnęka od koła się zapełniała "samoistnie", a zapasu nie było, bo i po co
Tak dla rozluźnienia atmosfery powiem, że jak kupowałem swojego Golfa to właściciel mówił, że jak go kupował to w bagażniku walało się pełno jakichś piór - chyba kurczaki woził czy jakieś inne ptactwo |
kalasznikow polonez plonsk | 2006-02-04 21:42:44 dzieki za odpowiedz,ale wlasnie mi sie przypomnialo,ze korektor jest urzadzeniem regulowanym.on jest przykrecony na dwie sruby mocowanie podobne jak alternator wiec chyba mozna go regulowac |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2006-02-04 21:47:51
Hmmm... kilka miesięcy temu wymieniałem ów korektor i nie przypominam sobie, żeby był on montowany tak, aby można go było regulować - normalnie się go przykręcało na 2 śruby, 2 przewody hamulcowe in/out i heja... No ale ja się tam nie znam, poczekaj aż ktoś kompetentny się wypowie. |
kalasznikow polonez plonsk | 2006-02-04 21:54:11 dokladnie nie wiem ale jeden otwor jest podlozny wiec wydaje mi sie ze chyba mozna go troche regulowac.na rysunku tez tak wyglada
|
JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2006-02-04 22:01:58 Cześć, korektor siły hamowania jest regulowany, tzn. można nin wyregulować siłę hamowania kół tylnych.
Nie pamiętm dokładnie,ale jakoś tak to było: zdejmij cięgno przy korektorze siły hamowania, popuść śruby mocowania korektora, przestaw korektor tak, aby po zamont. cięgna dźwignia była napięta, dokręć śruby mocowana korektora. Chyba tak to było. |
kalasznikow polonez plonsk | 2006-02-04 22:41:38 dzieki za porade jak tylko bede mial dostep do kanalu to cos pokombinuje w tej chwili to mam wrazenie,ze lapie tylko na przod.Ale nie wiem czy cos z tego wyjdzie bo u mnie wszystko takie pordzewiale ze tylko sie urywa predzej odpadnie caly korektor z ta blaszka do ktorej jest przykrecony niz to da sie odkrecic.dzis probowalem wymienic rozrzad i nic sruba na kole pasowym ani drgnie a tak jest poobijana mlotkiem ze wyglada jak kwadrat
|
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2006-02-04 23:46:20
Hmm... ja bym obstawiał że ten korektor nadaje się tylko do kosza i przepuszcza znikome ilości płynu - u mnie tak było - po demontażu (ledwo się udało go zdemontować BTW) i przy próbie przedmuchania kompresorem (sic!) nic nie przepuszczał
Wymieniłem na nowy i jakbym dostał nowe hamulce (tak czy siak za słabe jak na auto o masie przeszło 1200kg, ale to już chyba każdy wie....) |
Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-02-07 18:54:14 najlepszy korektor to brak korektora
wstawilem zwykly trojnik i inny samochod, po prostu hamuje , wczesniej blokowal przod i sunal do przodu, a bez korektora dziala, jakos zima nie zauwazylem problemow, bo i tak na sliskim zakrecie jak sie hamuje to dupa,
koło mnie mieszka koles stary co sie zna bo mial sporo poldow i fiatow, jezdzil nimi za granice za komuny i pozniej itp. to wywalił nawet z plusa |
KajTan Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 3ciTy | 2006-02-07 20:52:27
Tak jest! Ja tez nie mam i mi sie d*** wozi na zakretach
No ale to moze wina 4 pior??? )))
Moze za duzo dali? ) |
kalasznikow polonez plonsk | 2006-02-07 22:23:39 bez korektora to bedzie hamowal jak maluch |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2006-02-07 22:27:38 rozwiń temat - tzn. jak? |
kalasznikow polonez plonsk | 2006-02-07 22:44:47 blokada wszystkich kol w czasie naglego hamowania |
lukaszenty6 CARO 1.6 GLE zduńska wola | 2006-02-07 23:10:44
|
Realdoom Miłośnik FSO FSO 125p Pruszcz Gdański | 2006-02-07 23:31:48 prawde mowiac FSO z korektorem ma hamulce na przednia oś wiec troche odstaje od innych samochodow ktore posiadaja hamulce na wszystkie kola
i tak tylne beda slabiej hamowac, bo sa slabsze zaciski, ciensze klocki gdzie bym na zakrecie nie depnal to i tak leci prosto, a nie rzuca |
kalasznikow polonez plonsk | 2006-02-07 23:35:06 korektor zapobiega blokowaniu tylnych kol,w koncu poldek to klasa wyzej niz maluch i ma kilka ciekawszych rozwiazan |