Efektywne ruszanie automatem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, pytanie dotyczy Omegi A `90 rok, c20ne z automatem...
Wiem że najlepszą metodą jest tzw powerbraking, czyli lewa noga na hamulcu, prawa na gazie, obroty w górę i "strzał" z hamulca...
teraz pytanie - na ile wysoko mogę podnieść obroty żeby nie rozwalić skrzyni?
testowane z 1000 rpm (byly problemy z wolnymi obrotami i 'normalnie' gasła), skrzynia żyje
  
 
Miałem kiedyś bmw 735 z automatem i tam można było kręcić spokojnie do 4000 - 5000 Ale jak jest z omegą nie wiem bo dopiero sie uczę i mam manual
  
 
2000 - 2500 wytrzymuje... wiecej ciezko utrzymac hamulcem.
  
 
Dzieki za info, boje sie zeby nie rozwalic skrzyni przy probach...
2500 nie mam zamiaru przekraczac
  
 
Słuchaj się Krista chłopak dpbrze pisze.Kumpel ma taka Ome tylko sedana i jest dokładnie tak samo
  
 
Cytat:
2004-09-09 21:07:21, kristo pisze:
2000 - 2500 wytrzymuje... wiecej ciezko utrzymac hamulcem.



a co to da ???, lepsze przyspieszenie????, dziwne, bo czasy które robi się ruszając jak fabryka nakazuje nie odbiegają od czasów ze "strzałem z hamulca"....


  
 
Cytat:
2004-09-09 21:59:00, MEGA_3 pisze:
a co to da ???, lepsze przyspieszenie????, dziwne, bo czasy które robi się ruszając jak fabryka nakazuje nie odbiegają od czasów ze "strzałem z hamulca"....



podniesie adrenalinke zawsze serducho mocniej bije jak podczas startu można rozwalić jakiś element Bestyjki

a czasy te same...

pozdr.
  
 
Cytat:
2004-09-09 22:02:13, Mlody_Omega pisze:
Cytat:
2004-09-09 21:59:00, MEGA_3 pisze:
a co to da ???, lepsze przyspieszenie????, dziwne, bo czasy które robi się ruszając jak fabryka nakazuje nie odbiegają od czasów ze "strzałem z hamulca"....



podniesie adrenalinke zawsze serducho mocniej bije jak podczas startu można rozwalić jakiś element Bestyjki

a czasy te same...

pozdr.



no to chyba, że tak
jak ktoś lubi w aftomatach dłubać to jego sprawa
  
 
heh, nie wiem, nie znam sie...
poprostu wydaje mi sie ze ruszajac z wyzszych obrotow efekt bedzie lepszy, tak jak i w manualu lepszy start zrobi sie startujac ostro niz, hmmm, "emerycko"
moze to kiepski przyklad (roznica mocy itp) ale po kiego czorta np. czarna Supra Wallyego (auto obecnie na Łotwie) startowala na wyscigach wlasnie z power braking, wymienia sie konwentery na mocniejsze itp...
Robiliscie pomiary i czasy rzeczywiscie byly identyczne?
  
 
bryka startuje zdecydowanie lepiej... Chociazby dlatego, ze silnik rusza z wyzszych obrotów, a cisnienie w skrzyni wyzsze. Jak czasy macie te same, to radze pociwczyc.
  
 
Cytat:
2004-09-09 22:40:35, kristo pisze:
bryka startuje zdecydowanie lepiej... Chociazby dlatego, ze silnik rusza z wyzszych obrotów, a cisnienie w skrzyni wyzsze. Jak czasy macie te same, to radze pociwczyc.



to te 7,6> to mierny wynik jak na ruszanie z 2,5 tyś obr z 230KM na karku i z masą 1420kg, skoro caravan bez "strzałów" z 700 obr z 200 KM i masą 1590 kg robi w 8,2 - 8,3 sek, a MV6 caravan jeszcze lepiej a masę ma jeszcze większą niż C30SEJ caravan
  
 
kiedys probowalem podobnie tylko ze ja z ta roznica ze nie puszczalem tego hamulca w ogole i nawet kola sie obracaly a stal jak sie udalo w miejscu wszystko fajnie az tu nagle brzdęk...

ruszyła - mysle jest ok
jade dalej a tu tyk.....tyk........tyk...... kurde co sie dzieje?

jade szybciej : tyk.tyk.tyk - cholera!

przejechalem z 60 kilometrow i brzdęK!!!!

diagnoza - most szlak trafil 600zeta w plery

juz wiecej tak nie robie z reszta i tak mam manuala bo i na aftomat przyszedl czas...
  
 
Widze Mega, ze lepiej wiesz ile moja bryka wazy...

zejdz w automacie z 8,2 na 7,6 a potem powiedz ile wiecej mocy na to potrzeba.

dane z katalogu Opla, ktory zalaczali z autem:

limuzyna 3000 z klima i automatem 1507
kombiak 3000 z klima i automatem 1547

A pomiary, ktore podajesz to pewnie z G - techa... poczytaj jego instrukcje odnosnie tolerancji.


  
 
Mega - daj spokój.

Przecież przeczytaliśmy, usłyszeliśmy i widzieliśmy już wszystko.

Cytat:
...Zaintrygowal mnie ten ranking, wiec postanowilem sprawdzic swego bolida.
11,3 - automat zmienia biegi ok 6500 rpm...



Cytat:
...Ile auto ma koni naprawde nie wiem (fabrycznie podobno mial 230, pare przerobek moglo ja podniesc w granice 260). ...
....Optymalnie dobrane i skonstruowane wydechy absorbcyjne moga dodac ok 7 % mocy, wyjete katalizatory to kolejne pare koni, polerka dolotu takze odbila sie pozytywnie na przyspieszeniu....



Itd. itd. itd...

No i po co?
"Temat" był szeroko dyskutowany i mamy przecież swoje zdanie - wyrażane m.in. w 'innych" wątkach.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Ja tam nie wiem....
Pomiar masy w ASO miałem, z bakiem paliwa w 40% i gratami typu sktzynka, zapas, foteli, papiery wyszło mi 1470 kg.
Miałem pomiar osttnio tez, przy badaniu zawieszenia, i z gościem w srodku (spory facet z 90 kg mial na bank) wyszlo 1580, graty były w aucie...
  
 
A ja mam jeszcze jeden pomysł. Na neutralu w obroty i D.
  
 
sposob dobry, ale na cos przeciwnego niz chce - tak rozwalisz skrzynie w trymiga
  
 
Cytat:
2004-09-10 11:38:30, zork pisze:
sposob dobry, ale na cos przeciwnego niz chce - tak rozwalisz skrzynie w trymiga




W ten sposób zafundujesz sobie lepsze przyspieszenie na słomczyn po skrzynie. Nigdy nie wolno tak robić mój kolega już tak przemielił swoją
  
 
Wciskanie gazu przy wciśniętym hamulcu bardziej niszczy most niż skrzynię. Wał napędowy przenosi wtedy ogromny moment na przekładnie satelitarne, które są zablokowane przez koła - efekt zużycie przeniesienia napędu w moście i w krótkim czasie całkowite i nieodwracalne (mostów się nie naprawia) uszkodzenie mostu.
  
 
Cytat:
2004-09-10 11:35:29, ckk pisze:
Na neutralu w obroty i D.



uuuuuuuuu.... az mnie ciarki przeszly jak sobie pomyslalem, co sie wtedy dzieje.